Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

assos kleding...

nicootje001
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 mar 2005 10:46

nicootje001 10 okt 2008 12:04

Ikzelf heb 2 assos mille broeken,
Fantastische zeem en ze zijn nu 2jaar en nog altijd intact. Enkel is het zwart een beetje aan het verkleuren. Ik denk door de wasmachiene...

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 10 okt 2008 17:01

Er wordt altijd gezegd dat assos zelf de zeem niet maakt maar ook inkoopt. Weet iemand welk ander merk ook die zeem gebruikt? De zeem is de enige reden waarom ik assos rijd. Mijn Assos broeken zijn versleten na +/- 12000km maar de zeem is nog 100%. Die naai ik dan verwolgens in 'n goede winterbroek met 'n slechte zeem :)
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 10 okt 2008 17:12

Hahaha....je blijft toch een Hollander HenkV ;)
Maar inderdaad. Waarom iets weggooien als het nog goed is!!

Ik ben zelf toch niet zo verzot op ASSOS. De meerwaarde van comfort/qualiteit vind ik het niet waard t.o.v. van de prijs.

Mijn ASSOS FI.13 voor ongeveer 180 Euro vind ik zeer zeker niet zoveel beter dan b.v. een Shimano Performance (CW7M201305 ) a 85 Euro.

Die Shimano zit perfect (iets langere bretels t.o.v. van ASSOS). Lekker strak maar niet TE strak en een lekker stevige zeem. Mocht die eerder verslijten dan een ASSOS...who cares. Dan kan ik dus 2 Shimano kopen voor de prijs van 1 ASSOS.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 10 okt 2008 18:44

HenkV schreef:Er wordt altijd gezegd dat assos zelf de zeem niet maakt maar ook inkoopt. Weet iemand welk ander merk ook die zeem gebruikt? De zeem is de enige reden waarom ik assos rijd. Mijn Assos broeken zijn versleten na +/- 12000km maar de zeem is nog 100%. Die naai ik dan verwolgens in 'n goede winterbroek met 'n slechte zeem :)


Ik dacht in het verleden Gore.
What makes the boat go faster?

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 10 okt 2008 18:56

ZorroI schreef: Maar inderdaad. Waarom iets weggooien als het nog goed is!!

Nee, je moet 't omdraaien. Waarom iets goeds weggooien als het slechte onbruikbaar is? Ik heb zo'n geweldige gore windstopper / anti kou broek. Helemaal geweldig was niet duur in de uitverkoop. Daar kan ik probleemloos mee rijden tot -5°C. Maar die zeem die daar in zit.... bulten, van die hele dikke, auw auw, meteen :( ! Dus de schaar en m'n oude assos zeem d'r in :) en fietsen maar! Die Assos winterbroeken moet ik niet. Moet ik de korte nog onderdragen ook dus dubbele slijtage. Ook bij mij zijn grenzen! Fietsen is al duur genoeg bij mijn kilometrages!
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 10 okt 2008 19:27

ZorroI schreef:Mijn ASSOS FI.13 voor ongeveer 180 Euro vind ik zeer zeker niet zoveel beter dan b.v. een Shimano Performance (CW7M201305 ) a 85 Euro.

Die Shimano zit perfect (iets langere bretels t.o.v. van ASSOS). Lekker strak maar niet TE strak en een lekker stevige zeem. Mocht die eerder verslijten dan een ASSOS...who cares. Dan kan ik dus 2 Shimano kopen voor de prijs van 1 ASSOS.
Ik zou dan de Assos Uno kopen. Verkrijgbaar voor ruim 100 euro.

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 10 okt 2008 20:46

- Assos heeft nu ook winterbroeken met/zonder zeem.
- Firma Cytech is de maker van de Assos zeem.
http://www.chamoises.com/multi%20d%20anatomic.html

Verder heeft assos recent in een brochure (en dat staat nu ook op de vernieuwde website) dat één van de dingen die assos onderscheid is return strech van het materiaal wat assos gebruikt.

Het is echt te kort door de bocht om assos alleen te beoordelen op de zeem en de pasvorm.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

lange_666
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 aug 2008 00:37

lange_666 10 okt 2008 21:20

Assos is zijn geld niet waard, veel te duur voor wat het is. Is mijn gedacht een beetje een hype. Heb zelf een Assos FI Uno en niet echt tevreden van... voor de helft van de prijs koop je evenwaardig materiaal.

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 10 okt 2008 21:36

velo schreef:- Het is echt te kort door de bocht om assos alleen te beoordelen op de zeem en de pasvorm.


Helemaal mee eens.
Ruim 1.1/2 jaar geleden heeft een fietsmaat me weten overtuigen van de Assos broeken / kwaliteit.
Dus om t meteen goed te doen, heb ik één van de toenmalige topmodellen gekocht TFI13MilleS2.
Daarna nog maar zeer zelden met een andere broek gereden, omdat ie zo goed zit, prettig aanvoelend materiaal is, supergoede zeem heeft en prima pasvorm.
Gelukkig de tijd genomen om te passen, want de maatvoering is wel belabberd.
Intussen nog enkele er bij gekocht, volop tevreden.
k Heb ook nog eens een Uno aangeschaft, maar vind de meerprijs van duurdere varianten het zeker waard.
Niet dat de Uno slecht is, maar wel een stuk minder fijn op lange ritten.
En kortgeleden de laatste S2 modellen bij Hopmans gekocht, want het prijsverschil met de nieuwe S5 vind ik wel heel erg extreem geworden; ca. € 225,- voor broek; dat is me toch echt te gortig.
Hopelijk zien ze dit bij Assos ook in.
Want voor een hoop mensen is 150 toch wel max. maar ongetwijfeld zijn er (te) veel mensen die er ruim 200 voor over hebben en zal Assos z'n hoge prijs wel willen handhaven.

Tip voor niet Assos-rijders: ga ze niet proberen, want je volgende uitgave wordt een grote...
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 10 okt 2008 21:49

Ik reed altijd met decathlon broekjes van 45€. Die versleet ik echter binnen 4000km. Nu heb ik voor hetzelfde geld (mini 12000km / maxi 4000km * 45€) 'n broek die wel steeds goed zit en m'n fietsplezier vergroot. Maar net als voor Arjan wordt ook voor mij €225 onacceptabel.

Bedankt voor die zemen link. Jammer dat ze geen lijstje op hun site hebben met merken die hun zemen toepassen.

Vanuit m'n Paris Nice deelname kreeg ik ook 'n broek. Die zeem had ik omzeep na 500 km. Ik krijg wel 'n nieuwe. Het was RMPRRO (Raymond Martin) kleding en staat over het algemeen ook zeer goed aangeschreven hier in Frankrijk. Ik zal wel 'n te hoekig kontje hebben.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 10 okt 2008 22:30

ONGELOOFLIJK!
Zou iemand hier weten wat zo'n Assos niemandalletje werkelijk kost dan zou iedereen die het kocht zichzelf kapot schamen.

Jullie zijn geindoctrineerd door marketingpraatjes die een nichemerk trachten neer te zetten. Ik wil niet beweren dat Assos slecht is maar het staat niet in overeenstenmming met wat beweerd wordt. Assos zou alle fabrics zelf uitvinden in hun geavanceerde laboratoria. M'n neus denk ik dan want als dat werkelijk zo is hoeven ze geen zeem in te kopen bij een derde partij. Als het zo'n goed georganiseerde firma is dan maken ze niet zo'n zooitje van de maatstelling. Als ze werkelijk zo individualistisch met het lichaam bezig zijn dan zouden ze rekening houden met individuele maatvoering maar men hanteerd een one-size-fits-all principe. Jullie Assos wordt zeer waarschijnlijk gemaakt ergens in Azie voor iets onder de €10 ik denk dat zelfs het vervoer naar Europa nog duurder is dan de productie kosten. O ja dan hebben we nog de ontwikkelingskosten en de zogenaamde research naar nieuwe stoffen alsof het de ontwikkeling van een Boeing 999 betreft. Halooooo wordt eens wakker je hebt niet meer aan dan een veredelde panty maar dan met een zeem!!!

Natuurlijk wil je gezien worden ook erg belangrijk. :) Emotie mag van mij best een rol spelen in je aankoopkeuze. Weet echter dat de meeste boerel#llen die je tegenkomt nooit of te nimmer van Assos gehoord hebben en alleen een sukkel op een racefiets zien in een glimmend gay pakje. haha :p

Assos is net zoals Cervelo gehyped met een hoop poeha maar als je het zuiver analyseerd gewoon middenmoot. Goede marketing betaald zich uit kennelijk, de wereld is dom . . .

Tot Assos

:rolleye:

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 10 okt 2008 23:04

@-Divo-: waar haal je al deze 'kennis' vandaan? Ik neem aan dat je zelf veel ervaring hebt met assos zodat je dit allemaal 'weet'.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Plaats reactie