Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa merak

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 25 jul 2006 12:32

weet iemand hoe het zit met de sterkte van dit frame maw is het geschikt voor iemand van 98 kilogram(wordt steeds minder) ik rij puur recreatief en gebruik hem niet voor gooi en smijtwerk

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 25 jul 2006 13:02

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 25 Juli 2006

He BigM zoals je weet rij ik alweer ruim een jaar op deze schitterende afgewerkte DeRosa Merak. Over stijfheidmetingen moet je je vooral niet druk maken want die grens zullen wij echt toch nooit bereiken, maar toch ff een kleine ervaring met het frame: het voelt strak aan bij mij ,ook als ik hard aanzet in de bochten geen gezwaber of zo niks noppes nada gewoon een goede strak sturende bike deze Merak. Ik ben er eens met ruim 72 km per uur in de buurt van Apeldoorn naar beneden gedonderd een recht stuk weg , goed overzichtelijk en ik vond het hard zat en hij bleef absoluut super strak sturen niks mis mee en verder moet je je vooral niet echt druk maken over stijfheidswaarden want dat zit best wel oke met deze fietsen. He! we hebben het wel over een DeRosa hoor!! neem van mij maar aan dat je er een goede koop aan heb echt niks mis mee. Ook in wat snelle bochten nooit wat gemerkt dus........................hier spreekt een ervarings deskundige enne ik ben er in het "wild" nog geen een tegen gekomen, dus exclusief is ie zeker. En als je eens op je gemak wilt komen kijken naar deze fiets ben je bij mij welkom.

stuur me even een mailtje dan kunnen we verder afspreken

henry
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 10 jul 2006 11:51

henry 26 jul 2006 01:20

Ik heb een De Rosa King Xlight en zou niemand aanraden ooit een De Rosa te kopen. Ik heb zoveel problemen gehad en nog steeds met dit frame. Het begon al met de levertijd, die zou 6 weken zijn. Het werden er 18. Als antwoord op mijn e-mail kreeg ik netjes een e-mail van De Rosa uit Italië dat het frame 1150 gram zou wegen. Klopt niet, het weegt 1250 gram. Hierover heb ik weer een e-mail gestuurd, maar dan krijg je geen antwoord meer uit Italië. Het frame loopt in de regen vol water als een lekke duikboot, de voorvork was niet te monteren vanwege overtollig carbon in het balhoofd. Ik heb toen het advies gekregen met een grote vijl dit weg te halen!? Kun je het je voorstellen; een frame met een adviesprijs van EURO 3510,--. Hij is ook al een keer terug geweest naar Italië omdat vanaf het begin het achterwiel er niet recht in te zetten was. Het frame is dan zomaar 5 maanden weg. Niemand die vraagt of je nog kunt trainen, ik heb dus nog een fiets moeten kopen. De Rosa heeft mij veel geld gekost.
Mijn waarschuwing is weggehaald!?

Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jul 2006 02:26

Klinkt als typische Italiaanse service. Frames die kwijtraken bij garanties enzo en dan maanden later weer opduiken.
Een fiets zelf afmonteren is echt niet zo moeilijk, zeker niet als je al wat ervaring hebt met (goedkopere) spullen. Hier bij mij de omgeving van Ede zou ik niet eens weten waar ik zo'n fiets zou moeten laten afmonteren, als je die fm's alu boutjes geeft voor je bidonhouders kan je als je andere houders wilt monteren de boormachine pakken.
100 gram te zwaar is gewoon niet netjes, maar vaker regel dan uitzondering. Ik vind het eigenlijk onacceptabel en heb het vermoeden dat ze juridisch niet sterk staan. Een afwijking van bijna 10 procent in gewicht naar boven van zo'n duur product blijf ik erg fors vinden. Big Rosa dat jij je niet in gewicht interesseerd betekent niet dat andere dit ook niet doen, waarom denk je dat weightweenies zo populair is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

henry
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 10 jul 2006 11:51

henry 26 jul 2006 05:04

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 25 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Henry op 25 Juli 2006

Ik heb een De Rosa King Xlight en zou niemand aanraden ooit een De Rosa te kopen. Ik heb zoveel problemen gehad en nog steeds met dit frame. Het begon al met de levertijd, die zou 6 weken zijn. Het werden er 18. Als antwoord op mijn e-mail kreeg ik netjes een e-mail van De Rosa uit Italië dat het frame 1150 gram zou wegen. Klopt niet, het weegt 1250 gram. Hierover heb ik weer een e-mail gestuurd, maar dan krijg je geen antwoord meer uit Italië. Het frame loopt in de regen vol water als een lekke duikboot, de voorvork was niet te monteren vanwege overtollig carbon in het balhoofd. Ik heb toen het advies gekregen met een grote vijl dit weg te halen!? Kun je het je voorstellen; een frame met een adviesprijs van EURO 3510,--. Hij is ook al een keer terug geweest naar Italië omdat vanaf het begin het achterwiel er niet recht in te zetten was. Het frame is dan zomaar 5 maanden weg. Niemand die vraagt of je nog kunt trainen, ik heb dus nog een fiets moeten kopen. De Rosa heeft mij veel geld gekost.

Om nu gelijk te zeggen dat je maar dan nooit een DeRosa moet kopen is natuurlijk wel heel erg kort door de bocht. Ik lees uit je bericht dat je zelf je fiets hebt opgebouwd. Leuk maar laat dat maar beter over aan een echte FM tenslotte hebben die het juiste gereedschap. En om nou over 100 gram te gaan zitten mekkeren hmm.. lekker belangrijk!. Levertijd duurde langer ach hier zit een "ervaringsdeskundige" bij m,n eerste DeRosa(Team) 10 weken gewacht ipv 3 weken tja was niet op vooraad bij de importeur UBC in Belgie SO WHAT! tja ff balen maar op het moment dat ie gearriveerd is ben je het alweer vergeten. Mijn tweede fiets 11 weken op zitten wachten , was ook niet op vooraad ...tja ik ben er alleen maar hongeriger door geworden. Toen mijn Merak was gearriveerd was ik die 11 weken allang weer vergeten kon gewoon op m,n Team doorfietsen dus dat maakt ook niks uit! maar hoe loopt in vredesnaam jou frame vol met water! ik neem aan dat je geen gaten in het frame heb zitten boren ,om die 100 gram eraf te krijgen!! en als je wiel er niet recht in zit is het garantie . Maar ik blijf zeggen als je het frame had laten opbouwen door een FM en zou dus zien dat je wiel er niet recht inzit dan had een goede Fm hier allang op ingesprongen en waren de problemen mss nooit in deze mate aanwezig geweest. En oke je heb misschien de pech dat je een maandag morgen frame heb maar ook daar bij zeg ik dat en goede fm daar wel raad mee weet. Als ik een frame koop dan laat ik dat door de vakman vakkundig in elkaar zetten en als er onverhoopt een probleem met het frame zou zijn tijdens de opbouw is dat zijn probleem en die behoord hij echt op te lossen.

De fm, een superkerel uit het Brabantse die mij overal in heeft gesteund, wist hier (achterwiel) ook geen raad mee, vandaar dat het frame uiteindelijk naar Italië teruggegaan is. Ik heb al zo veel fietsen opgebouwd, zo moeilijk is dat echt niet. Ik heb al het gereedschap en maak ook mijn eigen wielen. Voor anderen overigens ook. Zelf ben je, vind ik, net iets secuurder. En Amclassic-fan heeft gelijk dat bijna 10 verschil eigenlijk onacceptabel is. Maar wat nog meer onacceptabel is is dat De Rosa dan niet meer reageert op mijn e-mails betreffende dit verschil. Amclassic-fan spreekt over alu-boutjes voor bidonhouders, ik ben zover gegaan mijn bidonhouders met carbon boutjes te bevestigen. Tuurlijk weet ik dat het eigenlijk nergens op slaat, maar het heeft te maken met een bepaalde kijk op "mooi" materiaal. Anders bestel ik ook geen King, maar gewoon een "13-in-een-dozijn" frame. Maar dat moet jij toch ook met jouw Merak hebben. Ook geen eenheidsworst. Niet iedereen stelt dezelfde eisen. Ik wilde een lichte fiets bouwen en als alle onderdelen dan zo'n 10 zwaarder zouden zijn komt daar niet veel van terrecht. En ja die levertijd ben je snel vergeten, als alles tenminste in orde is. Maar als dat niet zo is gaat het zich opstapelen en als je frame dan ook nog eens een keer weer 5 maanden weg is ben je daar niet blij mee. Ik had net een nieuwe fiets en kon er gelijk nog één kopen, daar reken je toch niet op. Jij kon op je Team doorfietsen, ik had niets om op door te fietsen. Ik rijd wedstrijden en kan niet 5 maanden zonder fiets. Het water liep, inmiddels heb ik het zelf opgelost en niet de fm, via de zadelpen het frame in. En ik heb er een originele De Rosa zadelpen bij. De enige manier om het water eruit te krijgen was de zadelpen eruit te halen of de fiets op zijn kop zetten. Het geleidingsplaatje onder het bracket losschroeven werkte ook niet. Inmiddels heb ik hierdoor wel vroegtijdig mijn bracketas moeten vervangen, lagers vinden het niet zo prettig lang onder water te staan. Overigens kreeg ik mijn frame uit Italië terug met een andere voorvork. Hiervan was de schacht korter dan mijn vork, zodat ik dieper op de fiets kwam te zitten en de onderste ring die op de "kroon" zit hadden ze niet mee retour gestuurd. Trouwens ook de derailleurstelschroefjes van de schuine buis waren ze vergeten met het frame mee te sturen. Het is een opeenstapeling van feiten geworden en dan heb ik nog niet eens alles vermeld. Ik moet wel zeggen dat J. (UBC) enorm zijn best gedaan heeft. Maar ik weet uit ervaring dat zaken doen met Italië niet altijd even makkelijk is. Ik heb het hem niet gevraagd maar ik vermoed dat J. daar ook wel eens tegen aan loopt. Overigens vind ik mijn frame het mooiste frame dat er is, maar het "voelt" niet zo lekker na dit alles.
Mijn waarschuwing is weggehaald!?

Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^

dart
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jul 2006 21:58

dart 26 jul 2006 15:41

Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 25 Juli 2006

weet iemand hoe het zit met de sterkte van dit frame maw is het geschikt voor iemand van 98 kilogram(wordt steeds minder) ik rij puur recreatief en gebruik hem niet voor gooi en smijtwerk

Ik rijd nu 5 jaar op een de rosa merak (kleur team caldirola). De fiets bevalt me uitstekend. Ook ik gebruik hem puur recreatief, zo'n 6 á 7000 km per jaar. Maar ik weeg geen 98 kg, "slechts" 82, en dat is op deze fiets geen enkel probleem.

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 26 jul 2006 18:27

Het probleem met Italianen is gewoon dat ze het geen ene *** interesseert. Vooral de Italianen in het zuiden van Italie moeten nogal laks zijn.Een collega vertelde me eens dat ze een fabriek in zuid Italie wouden uitbereiden om de producten die toen nog in Nederland gemaakt werden in Italie te produceren. Omdat het uurloon daar lager ligt. Uiteindelijk was goedkoop duurkoop omdat die Italianen niet dezelfde kwaliteit kunnen halen als Nederlanders en dat met dezelfde aparatuur. Ook konden ze niet hetzelfde aantal producten halen en werd de lijn uiteindelijk maar verplaatst naar Hongarije. Het is gewoon de mentaliteit van Italianen. Misschien moet je er doorheen kijken, maar voor veel bedrijven is Italie geen interessant land. Het verhaal over de gigantisch lange levertijden verbaasd me dan ook niets.
PS. Ik wil niet alle Italianen over 1 kam scheren en hoop zo geen boze berichten over me heen te krijgen.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 26 jul 2006 19:28

Quoten: Origineel geplaatst door Timo002 op 26 Juli 2006


Het probleem met Italianen is gewoon dat ze het geen ene *** interesseert. Vooral de Italianen in het zuiden van Italie moeten nogal laks zijn.Een collega vertelde me eens dat ze een fabriek in zuid Italie wouden uitbereiden om de producten die toen nog in Nederland gemaakt werden in Italie te produceren. Omdat het uurloon daar lager ligt. Uiteindelijk was goedkoop duurkoop omdat die Italianen niet dezelfde kwaliteit kunnen halen als Nederlanders en dat met dezelfde aparatuur. Ook konden ze niet hetzelfde aantal producten halen en werd de lijn uiteindelijk maar verplaatst naar Hongarije. Het is gewoon de mentaliteit van Italianen. Misschien moet je er doorheen kijken, maar voor veel bedrijven is Italie geen interessant land. Het verhaal over de gigantisch lange levertijden verbaasd me dan ook niets.
PS. Ik wil niet alle Italianen over 1 kam scheren en hoop zo geen boze berichten over me heen te krijgen.

         Maar meneer , we kunnen toch wel Pizza Bakken  

Plaats reactie