Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gemiddelde Snelheid over 30, 60 en 90 km

torro
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 21 apr 2008 10:54

torro 11 aug 2010 12:20

Om uiteindelijk een bepaalde gemiddelde snelheid te halen moet je in werkelijkheid naar mijn ervaring toch paar kilometer per uur harder rijden. Zit mij al enige tijd mij af te vragen hoe sommige dit doen om op zulke hoge gemiddelde uitkomen ? Zelfs aan de (rustige) oostkant van de veluwe kan je bijna nergens constant doorrijden en moet je rekening houden en remmen voor verkeerssituaties en mede weggebruikers. Jaag je dan overal gewoon door en langs ?

eelcoz

eelcoz 11 aug 2010 12:37

[quote="torro"]Om uiteindelijk een bepaalde gemiddelde snelheid te halen moet je in werkelijkheid naar mijn ervaring toch paar kilometer per uur harder rijden. Zit mij al enige tijd mij af te vragen hoe sommige dit doen om op zulke hoge gemiddelde uitkomen ? Zelfs aan de (rustige) oostkant van de veluwe kan je bijna nergens constant doorrijden en moet je rekening houden en remmen voor verkeerssituaties en mede weggebruikers. Jaag je dan overal gewoon door en langs ? [/quote]

Dat vroeg ik me in het begin ook af. Inmiddels weet ik dat er 3 mogelijke antwoorden op je vraag zijn:

1. Ja, sommige mensen rijden als blinde paarden om een hoog gemiddelde te halen.
2. Sommige mensen fietsen gewoon heel erg hard.
3. Sommige mensen liegen standaard een paar km/u bij hun gemiddelde snelheden op.

Overigens krijg ik de indruk dat Robbebopper in categorie 2 valt, als je post tenminste een reactie op de zijne was.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 11 aug 2010 12:48

Robbebopper rijdt (ik spreek uit ervaring) gewoon heel hard: http://www.tijdrijden.nl/ttar/?view=rid ... id=VEGCHE0" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf zou ik alleen nooit een 'vrije training' rijden met een gemiddelde als doel. Maar ik heb - in tegenstelling tot Robbebobber - iets meer mogelijkheden om mij in een (TT-)wedstrijd te meten.
Laatst gewijzigd door corniel op 22 jul 2011 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 11 aug 2010 12:50

Gisteren 90 km gereden dikke wind, 30.8 gemiddeld

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 11 aug 2010 13:02

Ik heb eergisteren 80 km gereden (rondje Holterberg). Weinig wind en mijn gemiddelde was 32.9 km/h.

Mijn absolute record over 70 km is 34.1 km/h. Soms heb ik echter ook periodes dat het niet loopt.
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 11 aug 2010 13:47

[quote="torro"]Om uiteindelijk een bepaalde gemiddelde snelheid te halen moet je in werkelijkheid naar mijn ervaring toch paar kilometer per uur harder rijden. Zit mij al enige tijd mij af te vragen hoe sommige dit doen om op zulke hoge gemiddelde uitkomen ? Zelfs aan de (rustige) oostkant van de veluwe kan je bijna nergens constant doorrijden en moet je rekening houden en remmen voor verkeerssituaties en mede weggebruikers. Jaag je dan overal gewoon door en langs ? [/quote]

"Mijn" rondje is zo'n 9 kilometer lang, met drie bochten naar rechts. Als ik op snelheid fiets, doe ik dat alleen als de omstandigheden ideaal zijn. Dit betekent dat ik wacht op weinig wind, en een rustig tijdstip op de dag (meestal 's avonds vanaf 20:00 uur). Het mag natuurlijk ook niet regenen, en een hoge temperatuur is ook wel fijn. Als alles dan mee zit, kun je een constant tempo fietsen, wat betekent dat je echt geen snelheid van 43 km/h hoeft te rijden om aan een gemiddelde van 40+ te komen.
Ik rijd veel van dit soort trainingen omdat ik, en Corniel gaf dat al aan, weinig tijdritten in wedstrijdverband fiets (In mijn regio wordt weinig georganiseerd). Om toch wat "wedstrijdhardheid" te kweken, speel ik in mijn vrije tijd graag "tijdritje".

Ik benadruk echter wel dat ik de veiligheid van mijzelf en mijn medeweggebruikers belangrijker vind dan eventuele PR's.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 11 aug 2010 14:13

Het helpt als je beschut door het bos tegen de wind fietst en door de polder met wind in de rug terug. Als ik door het bos naar Nunspeet rijd, dan ga ik terug langs Elburg en blaast de wind volop in de rug.
Velgenfluisteraar

Florezido

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 11 aug 2010 14:38

[quote="Robbebopper"][quote="torro"]Om uiteindelijk een bepaalde gemiddelde snelheid te halen moet je in werkelijkheid naar mijn ervaring toch paar kilometer per uur harder rijden. Zit mij al enige tijd mij af te vragen hoe sommige dit doen om op zulke hoge gemiddelde uitkomen ? Zelfs aan de (rustige) oostkant van de veluwe kan je bijna nergens constant doorrijden en moet je rekening houden en remmen voor verkeerssituaties en mede weggebruikers. Jaag je dan overal gewoon door en langs ? [/quote]

"Mijn" rondje is zo'n 9 kilometer lang, met drie bochten naar rechts. Als ik op snelheid fiets, doe ik dat alleen als de omstandigheden ideaal zijn. Dit betekent dat ik wacht op weinig wind, en een rustig tijdstip op de dag (meestal 's avonds vanaf 20:00 uur). Het mag natuurlijk ook niet regenen, en een hoge temperatuur is ook wel fijn. Als alles dan mee zit, kun je een constant tempo fietsen, wat betekent dat je echt geen snelheid van 43 km/h hoeft te rijden om aan een gemiddelde van 40+ te komen.
Ik rijd veel van dit soort trainingen omdat ik, en Corniel gaf dat al aan, weinig tijdritten in wedstrijdverband fiets (In mijn regio wordt weinig georganiseerd). Om toch wat "wedstrijdhardheid" te kweken, speel ik in mijn vrije tijd graag "tijdritje".

Ik benadruk echter wel dat ik de veiligheid van mijzelf en mijn medeweggebruikers belangrijker vind dan eventuele PR's.

[/quote]
Alweer grappig (nou ja ;) ) dat je jezelf moet verantwoorden dat je snel kan fietsen he. Ik had al reacties verwacht en inderdaad.
Zelf rij ik ook nu en dan eens goed door in de vlaamse polders. Ook een ideaal parcours daarvoor met bijna geen hindernissen zodat je niemand hoeft te hinderen of in gevaar brengen.
Dit jaar is mijn solorecord op 100kms : 38km/h (met garmin gemeten ;) )
140kms : 35km/h (idem)
Op de ventoux is dat 21.5 kms aan 17.3 km/h.
Leuk om eens te doen maar in feite doe ik dat bij gebrek aan competitie ;) Vorig jaar duwde ik zeker een tand kleiner maar door meer en betere training gaat het dit jaar dus vlotter.

Dus robbebopper : knap gereden !!
edit : uiteraard spreek ik over gemiddeldes in een lus : dus heen en terug = windop/achter ;), behalve op de ventoux waar het enkel de heenrit is natuurlijk.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

steeple71
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 jan 2010 17:15

steeple71 11 aug 2010 14:48

@timper - ik zie je indrukwekkende lijstje in Garmin Connect - je bent toch picomadone? Wat een tochten en wat een kilometers!
fietst, maar loopt harder

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 11 aug 2010 14:57

[quote="steeple71"]@timper - ik zie je indrukwekkende lijstje in Garmin Connect - je bent toch picomadone? Wat een tochten en wat een kilometers![/quote]
ja da's ik. Daar staan alleen de mooiste ritten op. Gelukkig dat ik dat deed want door een computercrash ben ik mijn gegens op GTC kwijt (van 2 jaar ver) en omdat ik nu een iMac kocht kan ik ze (als computerleek) niet overzetten.
Geen probleem gelukkig, dankzij die GC. Bedankt ;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie