Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Te triest voor woorden.....

koers
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:09

koers 03 aug 2006 22:21

met de advertentie vind ik dus feitelijk ook niks mis, alleen is de prijs veels te hoog.
stel je wilt een gokje wagen met zo een frame, het repareren kost ongeveer 100euro. de nieuwwaarde is 900. gerapareerd zou ik er nooit meer dan 150-200 voor geven (pekelfiets). dus 100 voor dat frame lijkt me een nette prijs.
een gebroken frame kan je beter zelf (laten) repareren.
niemand koopt een gerepareerd frame van iemand anders
tenzij het een zeer speciale fiets is ofzo (net zoals de gebroken lightweight wiel van Zabel dat te koop staat)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 aug 2006 22:50

Quoten: Origineel geplaatst door koers op 03 Augustus 2006

Daarna kan je de fiets zeker gebruiken als pekelfiets, trainingsfiets etc.
Ermee koersen of afdalen zou ik zeker NIET doen omdat ...


Wat een nonsens: als een frame niet meer bestemd is om te koersen is ie natuurlijk ook gevaarlijk op training! Of wil je er op training een "wattagebegrenzer" op aanbrengen?
Komaan wat een flauwekul !!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

koers
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:09

koers 03 aug 2006 23:25

fiets kan je zeker sterk genoeg maken om ermee te fietsen
 
het gaat erom dat je in een koers soms een kwak krijgt, een rotonde of stoep pakt in nood, je soms valt en toch door wilt gaan. bovendien rijden er nog anderen mee.
in koers kan je zo een fiets beter niet gebruiken. ook al gebruikt mijn vriend hem dus wel, op eigen risico.
in trianing kan het zeker

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 03 aug 2006 23:37

Op ebay staat ook iemand die beweert dat ie carbonframe's kan repareren.
Het is triest dat een FM voor 500 euro een gescheurd frame verkoopt.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 03 aug 2006 23:53


Quoten: Origineel geplaatst door gvanloo op 03 Augustus 2006

@Mikethebike.Wat jij doet is ook niet erg netjes!! Je zet zomaar zijn naam op het internet. In principe doet hij niets fout. Hij bied een kapot frame aan. Staat ook duidelijk (nou ja duidelijk met zijn beheersing van de nederlandse taal) in de advertentie dat het frame kapot is. Goed hij vraagt een belachelijke hoge prijs. Maar het frame is te maken. Wat de gek er voor geeft. Een ieder mag zoveel vragen voor een product wat hij wil!! Als er een gek is die zoveel geld ervoor geeft dan heeft hij geluk. Geeft jouw nog niet het recht om zijn naam te publiceren.


Ik wilde zijn achternaam eraf halen, maar kan het bericht niet meer edit-en. En er staat hier ook niet bij wie ik met dit soort vragen of voor hulp terecht kan.
Hoop dat er een editor online zit, die de achternaam kan verwijderen.
Misschien zit ik daarmee fout, maar ik kan er niet tegen dat er wellicht iemand die zijn gespaarde centen daar aan uitgeeft,
in de wetenschap dat het ergens voor een luttel bedrag gerepareerd kan worden. Terwijl dat niet zo is, of het gerepareerd koopt en hier doorheen zakt.
Als er materiaal kapot gaat, terwijl je als verkoper nooit problemen hebt gekend a la. Maar op deze manier hoop ik anderen hier tegen te beschermen.
Niets meer of minder.
 
MtB
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 aug 2006 00:01

Ik kan de achternaam verwijderen, maar ik denk dat het beter is om te laten staan, als hij dan nog meer uitspookt herkennen mensen hem misschien.
Ik hoop idd niet dat dadelijk een nieuweling in een opwelling dit frame koopt omdat ie denkt dat het wel meevalt en er mee gaa koersen tot dat het misgaat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 04 aug 2006 00:21

Hela,
Ik heb zojuist ook eens even gemaild met hem. Hij zegt dat hij het frame niet meer wil gaan verkopen.. ik moet eerst nog eens zien dat de advertentie weg wordt gehaald. Daarnaast zei hij dat het Antara voorwiel een 26 inch was, en er een speciale bandenmaat op zou passen.. :S
Ook gaf hij aan dat de record group toch echt van 2005 was, want dat stond ook op het boekje.. erg vreemd.. een 2005 group zonder carbon.
En tot slot, onze kenner, geeft hij aan dat zijn Giant Mountainbike is opgebouwd met een Giant Raceframe!
Dus mag hij me eens gaan vertellen waar hij:
een 900 gram licht Giant carbon raceframe vanaf haalt (bij mijn weten zijn er weinig raceframes zo licht als een Cr1 en R3 + alleen het Scale mtb-frame duikt onder de kilo) waar schijfremnokken opzitten!
Haha, werkelijk.. is dit een FM? Hij lijkt mij eerder een KB..
Koekenbakker..
Science of Performance!

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 04 aug 2006 02:14

Nu te koop op Marktplaats (100+ exemplaren):

Racefiets, weinig mee gefietst. Maar liefst 10 versnellingen, TRAPLOOS VERSTELBAAR!!
Bieden vanaf 200,--

Sommigen prijzen zichzelf de markt uit in de hoop op een newbie die de vraagprijs biedt. Dom en jammer, maar niks anders dan de wet van vraag en aanbod. Een schadeframe aanbieden voor teveel valt daar ook onder denk ik. En als iemand zo dom is om hem te kopen: eigen schuld dikke bult.
Als hij het nou verzwegen had vind ik het een ander verhaal.


mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 04 aug 2006 02:25

Die gast is echt gek, lees onderstaande maar eens na :
Dit is wederom een antwoord van onze Lars :
neej het kan egt gemaakt worden en veilig ook niet met carbon matten maar met alluminium cupjes dan word het versplinterde carbon eruit gezaagd maar nog wel dat het aan elkaar zit dan worden er aluminium cups erin geperst met speciale lijm en dan komer er carbon matte overheen maar das om het af te werken> To: "lars stokkermans" > Subject: Re: frame> Date: Wed, 02 Aug 2006 23:01:43 +0100>> Best Lars,>> Ten eerste zou je als Nederlander toch beter Nederlands moet spreken, en> zeker schrijven (je lijkt wel een allochtoon).                                                 > Ik vindt het persoonlijk onacceptabel dat je zo'n frame nog aan de> man/vrouw brengt, terwijl reparatie vragen om problemen is. Je kunt een> stalen frame lassen, maar een alu frame terugbuigen kan ook al niet meer> of met carbon glasweefsel of met carbonmatjes opnieuw bewerken....Das> echt te zot voor woorden.>> Je wilt niet weten wat er kan gebeuren, en als het jezelf overkomt zou je> heel boos worden (druk ik mij zachtjes uit).>> Ben heel blij dat je mijn fietsenmaker niet bent, want ik zou het frame> om je oren slaan.>> Als je met je fiets op je plaat gaat, is dat gewoon het risico van sport> (ongeacht wedstrijden, of toertochten).>> Daar zul je mee moeten leren leven, en dan ga je het defecte spul niet> weer wederverkopen.>> Neem je verlies als een vent.>> Je hebt genoeg andere onderdelen en fietsen waar je winst op kunt en zult> maken.>> MiketheBike
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 04 aug 2006 10:18

Quoten: Origineel geplaatst door MiketheBike op 04 Augustus 2006


> Ten eerste zou je als Nederlander toch beter Nederlands moet spreken, en> zeker schrijven (je lijkt wel een allochtoon).

Beetje flauw om iemand daar op aan te vallen. Je weet zijn achtergrond niet en zo'n opmerking heeft inhoudelijk geen bijdrage.

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 04 aug 2006 16:02

Ik heb hier nog een gebroken potlood liggen. Dat is ook van Carbon (nou ja: koolstof), misschien dat onze vrind Lars dit ook kan repareren?
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Plaats reactie