Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Nieuwe MTB voor beginner

dubbelfristie
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2006 01:09

dubbelfristie 03 aug 2006 01:41

Ik wil dus een nieuwe mountaibike kopen voor een beginner.
Ik heb al 2 fietsen op het oog:
Cube - Attention  2006 model -> 679,- 

Specs:FRAME ALU 7005, Geintegreerd BalhoofdstelVORK Suntour XCR LockoutBALHOOFDSTEL Ritchey Logic Geintegreerd 1 1/8“STUUR/STUURPEN X-ACT Riser / Scape Alu LiteHANDVATTEN ProfileZADELPEN Scape Alu 31,6 mmZADEL Scape Active 3CRANKSTEL Shimano FC-M440BOTTOM-BRACKET Shimano Cartridge BB-TS30DERAILLEUR-ACHTER Shimano XTDERAILLEUR-VOOR Shimano LXREMMEN Shimano V-Brake BR-M420REMHENDELS Shimano Deore STISHIFTERS Shimano Deore STICASSETTE/KETTING Shimano Deore HG50 9-speed / Shimano HG 53VELGEN/SPAKEN Rigida ZAC 19, 32-Gaats / DT Swiss 2.0 zilverNAVEN Shimano DeoreBANDEN Schwalbe Fast FredPEDALEN Fasten AluFRAMEKLEUR Dark Red / Aluminium zilverFRAMEMATEN 14“-16“-18“-20“-22“-Lady 18GEWICHT 12,9 kgEXTRA’S Vervangbare Derailleurhanger, Schijfremopname, Lockout
Cube - Analog 2006 model -> 579,-

Specs:FRAME ALU 7005, Geintegreerd BalhoofdstelVORK Suntour XCT LockoutBALHOOFDSTEL Ritchey Logic Geintegreerd 1 1/8“STUUR/STUURPEN X-ACT Riser / Scape Alu LiteHANDVATTEN ProfileZADELPEN Scape Alu 31,6 mmZADEL Scape Active 3CRANKSTEL Shimano FC-M440BOTTOM-BRACKET Shimano Cartridge BB-TS30DERAILLEUR-ACHTER Shimano DeoreDERAILLEUR-VOOR Shimano AlivioREMMEN Shimano V-Brake BR-M420REMHENDELS Shimano Deore STISHIFTERS Shimano Deore STICASSETTE/KETTING Shimano Deore HG50 9-speed / Shimano HG 53VELGEN/SPAKEN Rigida ZAC 19, 32-Gaats / DT Swiss 2.0 zilverNAVEN Shimano RM 40BANDEN Schwalbe Impac SemislickPEDALEN Fasten AluFRAMEKLEUR Sky Blue / Aluminium zilverFRAMEMATEN 14“-16“-18“-20“-22“-Lady 18“GEWICHT 13,2 kgEXTRA'S Vervangbare Derailleurhanger, Schijfremopname, Lockout
Ik zie dat de Analog niet volledig Shimano Deore afgemonteerd iets wat eigenlijk wel mijn eis is, of kan ik ook met iets minder doen ? 
Ik zie het op de cube site dat de Analog een hele andere afmontage heeft dan dat de site van www.bike2build.com aangeeft. De site van Cube geeft deze specs aan: http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/Spe ... _7017_.htm
Ik zal dus even alles op een rijtje zetten aan informatie:
Ik ben 16 jaar en heb een binnebeen lengte van +/- 70cm en me lichaams lengte is 1.65 wat er op neer komt dat ik ongeveer een 16'' frame maat moet hebben.
Ik heb een budget van 700,- max. Dus dat is incl alles (dus spatbord, computertje, standaard, SPD pedalen/schoenen)
Ik ga er elke dag mee naar school crossen (10KM heen 10KM terug) en een aantal keer in de maand biken bij berschenhoek.
Ik had allereerst eigenlijk een Trek 4900 model 2005 voor 599,- op het oog maar aangezien de winkel waar ze hem verkopen in zwolle is, is dit dus een No-go
De prijzen zijn misschien wat hoog maar ik hoop dat ik bij de LBS er wel wat vanaf kan pingelen
Weten jullie misschien een betere optie dan deze fietsen in de buurt van Rotterdam of misschien ergens waar ze nog 2005 modelen kopen met een betere afmontage ?

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 09 aug 2006 00:06

als ik jou was zou ik nog ff het najaar afwachten. de 2006 modellen gaan er dan tegen fikse kortingen uit waardoor je keuze wordt vergroot. Ik zou zeker voor minimaal deore gaan. Ik denk dat het ook wel mogelijk is om grotendeels LX en misschien zelfs wat XT afgemonteerd te krijgen. Let er dan wel op dat er niet teveel bezuinigt is op bijvoorbeeld de wielen. Als je in Rotterdam woont kan je misschien ook wel bij bike2build kijken, die zitten in Vllaardingen en ik meen dat ze ook cube hebben.
Succes ermee!

youp
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2005 21:22

youp 09 aug 2006 11:24

Ola Dubbel Fristie,
Bekend probleem. Je wil je eerste nieuwe MTB kopen en dan de prijzen en je budget!
Ik heb uiteindelijk mijn fiets bestelt in Duitsland www.bike-discount.de qua prijzen en afmontage SUPER nergens anders kunnen vinden, aflevering etc ook prima. Het enige nadeel is de eerste service beurt maar goed mijn ervaring is inmiddels dat de FM op de hoek je graag helpt en die paar tientjes die je dan kwijt bent zijn te verwaarlozen.
Succes met het maken van een keuze.
 

joeny
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:22

joeny 18 aug 2006 10:52

Spatbord? Wat is dat? Zonder spatbord,rotdingen zijn het!!

Koop die eerste , Die zwarte!!

Plaats reactie