Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Arm/Beenstukken of lange broek/shirt

kaaskop
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2006 23:55

kaaskop 11 aug 2006 00:12

Sinds een aantal maanden ben ik aan het fietsen en vind het helemaal geweldig. Eindelijk iets wat ik ECHT met heel veel plezier doe. Nooit heb ik meer een excuus om niet te fietsen, want het is heerlijk.... Maar hiervoor is dit forum niet bestemd.
IK heb een vraag over arm/beenstukken. Je hebt deze in verschillende maten, maar ook in one-size fits all (agu.) Op dit moment zit ik nog met korte broek en shirt op de fiets, maar als het weer zo doorzet, dan moet ik echt mijn armen en benen gaan bedekken. Mijn vragen is: Hoe weet ik welke maat ik moet hebben? Wat zijn jullie ervaringen? Kies je liever voor een lange broek/shirt of arm/beenstukken? Wat zijn de voor en nadelen?
Wil me eerst wat gaan orienteren, voordat ik me op iiets ga storten.
Alvast bedankt voor de reacties!!!!!
 
 

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 11 aug 2006 00:47

Er zijn mensen die zweren bij arm- en beenstukken, ook in de winter. Ikzelf vind armstukken een regelrechte hel (geeft een heel koud bekneld gevoel), ik moet dus aan de lange mouwshirt of jack. Ik heb een dunne lange broek, een dikke en voor de koudste dagen in het jaar thermo-ondergoed voor daar onder. Een thermoshirt is erg handig voor onder je shirt / jack. Combineer er een paar en je hebt heel eenvoudig een warme combo.
Kijk ook eens bij de andere onderwerpen bij kleding en schoeisel. Er loopt een hele interessante topic over alle kleding die je nodig kunt hebben. Deze dus: http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 11 aug 2006 12:20

Quoten: Origineel geplaatst door Kaaskop op 10 Augustus 2006


IK heb een vraag over arm/beenstukken. Je hebt deze in verschillende maten, maar ook in one-size fits all (agu.) Op dit moment zit ik nog met korte broek en shirt op de fiets, maar als het weer zo doorzet, dan moet ik echt mijn armen en benen gaan bedekken. Mijn vragen is: Hoe weet ik welke maat ik moet hebben? Wat zijn jullie ervaringen? Kies je liever voor een lange broek/shirt of arm/beenstukken? Wat zijn de voor en nadelen?

Arm- en beenstukken zijn erg handig als overbrugging in de periode tussen de korte en lange broek. Dus als het net te warm is voor de lange broek en te koud voor een korte. Het grote voordeel van arm- en beenstukken is dat je ze makkelijk in de zakken van je fietsshirt kunt stoppen en ze zo onderweg aan en uit kunt trekken. Voor de maat gewoon even gaan passen bij je LBS.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 aug 2006 14:10

Tip: Craft arm- en beenstukken, super kwaliteit!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 11 aug 2006 14:43

Helemaal eens met de Craft-kwaliteit. Gisteren nog met mijn armstukken gefietst. Was de zon weg, dan was het met de wind erbij erg fris: mouwtjes optrekken, komt het zonnetje weer door: mouwtjes even afstropen tot aan je pols. Ideaal!
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 aug 2006 15:07

Mijn Craft beenstukken gaan al 6 jaar mee, worden behoorlijk veel gebruikt en zijn nog steeds prima
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

joeny
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:22

joeny 18 aug 2006 11:34

Ik heb alleen nu nog been stukken van Ultima ze bevallen prima! Zeker doen! voor 20 euro heb je er al een paar

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 18 aug 2006 12:25

Ik heb ook Ultima, zowel arm- als beenstukken.Ben er zeer tevreden over!
 

marten
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:04

marten 21 aug 2006 18:35

Ik gebruik het liefst de arm- en beenstukken. Heb zelf been- en armstukken van Craft, en beenstukken van Nike. Het mooie van die dingen is dat wanneer het echt koud word je ze gewoon ook ónder een jasje kunt dragen.

isolde
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2006 22:42

isolde 10 sep 2006 18:54

ik heb zo'n set van agu en dat bevalt echt prima!vooral met dat afwisselende weer hier in NLmaar echt 's winters ga ik toch voor de lange broek en trainingsvest(op kamp was het alleen zo koud dat we beiden aantrokken)

leich
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 mei 2004 14:52

leich 11 sep 2006 11:56

Quoten: Origineel geplaatst door Marten op 21 Augustus 2006

Ik gebruik het liefst de arm- en beenstukken. Heb zelf been- en armstukken van Craft, en beenstukken van Nike. Het mooie van die dingen is dat wanneer het echt koud word je ze gewoon ook ónder een jasje kunt dragen.

"Pentathlon" van de Decathlon, helaas niet voor iedereen in de buurt, maar goede spullen, voor prima prijzen...

Plaats reactie