Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Shimano / Campagnolo

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 28 aug 2006 13:57

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 27 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door jandoedel op 27 Augustus 2006

Kijk eens naar de motoren, de auto's, de koffiezetapparaten, de vrouwen, de mannen en zelfs de broodroosters. Het japanse spul is wel okee maar het italiaanse spul heeft net iets extra's...Waarom zou het bij fietsen anders zijn??????


Na ja zeg; da's een hoop bij elkaar geveegd; Japanse motoren zijn absoluut beter (Minder storing, gaan langer mee, en kunnen sneller) Over auto's; Japanse auto's zijn beter, maar geloof dat er een paar Italiaanse zijn die sneller dan een Jap gaan. Koffiezetters...daar zijn de Italianen volgens mij weer beter in. Voor wat betreft betreft mannen en vrouwen...hm ik weet niet of ik het leuk zou vinden zo'n almaar knetterend, scheldende en tierende Italiaanse in m'n bed te hebben...maar zon'gedweee Japanse is mischien ook niet alles. Uhm Over broodroosters en fiets groepen heb ik geen mening.


Vraagjes: Waar blijven die fantastische Japanse motoren dan in  de formule 1 racing? Ferrari heeft toch al heel wat kamioenschappen behaald dacht ik. Gewone motoren?  Ja, Japan heeft onze motorenproducenten er finaal uitgeconcurreerd. Ducati en nog een enkele zoals BMW zijn overgebleven.Weinig concurrentie meer.
Heb jij zo'n enorme ervaring op het gebied van Italiaanse en Japanse vrouwen? Zo te lezen ben jij erg kritisch in bed!  Als ze knetteren dan schop je ze eruit en als ze gedwee is deugt ze ook al niet!   Ga jij maar lekker koffie zetten op een Italiaans apparaat. Over moeilijk gesproken!
 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 28 aug 2006 14:56

@Shimano-Marc: weet je niet dat Eddy Merckx op zijn fietsen slechts één onderdelenmerk wil monteren? Welke? Tja...

Nee hoor, al lang niet meer!

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 28 aug 2006 15:16

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 27 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door jandoedel op 27 Augustus 2006

Kijk eens naar de motoren, de auto's, de koffiezetapparaten, de vrouwen, de mannen en zelfs de broodroosters. Het japanse spul is wel okee maar het italiaanse spul heeft net iets extra's...Waarom zou het bij fietsen anders zijn??????

Na ja zeg; da's een hoop bij elkaar geveegd; Japanse motoren zijn absoluut beter (Minder storing, gaan langer mee, en kunnen sneller) Over auto's; Japanse auto's zijn beter, maar geloof dat er een paar Italiaanse zijn die sneller dan een Jap gaan. Koffiezetters...daar zijn de Italianen volgens mij weer beter in. Voor wat betreft betreft mannen en vrouwen...hm ik weet niet of ik het leuk zou vinden zo'n almaar knetterend, scheldende en tierende Italiaanse in m'n bed te hebben...maar zon'gedweee Japanse is mischien ook niet alles. Uhm Over broodroosters en fiets groepen heb ik geen mening.


dan heb je toch echt de foto's van de zus van Basso elders op het forum gemist hoor! Bij al die fietsvrouwen heb ik nog geenéén Japanse gespot.
En om nog maar wat olie op het vuur te gooien: de reden dat ik niet met shimano fiets is dat ze bij shimano ook heel goed zijn in het maken van vishengeltjes incluis bijbehorende molentjes. Dat is echt een afknapper, bah alleen het idee al, gruwelijk gewoon! Weet je ook meteen waar al die draden voor aan je stuur voor zijn, kun je een paternosten aanhangen. Misschien dat je dan nog wel zo'n mooie Japanse vangt onderweg!
Om het maar zo te zeggen: Met Shimano vang je letterlijk en figuurlijk bot!

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 28 aug 2006 15:30

Alle Campa rijders zouden heel blij met Shimano moeten zijn: zonder echte concurrentie zou er geen innovatie zijn. Zonder Shimano zouden we waarschijnlijk nog steeds met buiscommendeurs rondrijden, simpelweg omdat de concurrentie beide partijen dwingt om voortdurend de ander de loef af te steken.
SRAM is dus ook heel welkom, het wachten is nu nog op FSA. Uiteindelijk zullen er niet heel veel spelers overblijven, maar de kwaliteit/functionaliteit/prijs (oh ja: en ook nog design....) zal wel verbeterd zijn over een paar jaar. En dat zou met Campa als enige leverancier echt niet zijn gebeurd!
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 28 aug 2006 15:38

waar blijft de Campagnolo ATB groep?

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 28 aug 2006 16:37

heb je ooit weleens een mooie italiaanse terreinauto gezien? Juist ja, italiaanse spullen zijn dr om mee te flaneren en dat doe je niet in de modder!

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 28 aug 2006 16:55

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 28 Augustus 2006



Vraagjes: Waar blijven die fantastische Japanse motoren dan in  de formule 1 racing? Ferrari heeft toch al heel wat kamioenschappen behaald dacht ik. Gewone motoren?  Ja, Japan heeft onze motorenproducenten er finaal uitgeconcurreerd. Ducati en nog een enkele zoals BMW zijn overgebleven.Weinig concurrentie meer.
Heb jij zo'n enorme ervaring op het gebied van Italiaanse en Japanse vrouwen? Zo te lezen ben jij erg kritisch in bed!  Als ze knetteren dan schop je ze eruit en als ze gedwee is deugt ze ook al niet!   Ga jij maar lekker koffie zetten op een Italiaans apparaat. Over moeilijk gesproken!
 


Japanse Auto's in Formule 1; Toyota (Schumacher en Trulli)
Honda (Barrichello, Button)      Winnen heeft in de formule 1 mijns inziens niet veel meer met de kwaliteit te maken maar eerder wie de meeste centen heeft.
Wat motoren betreft; Rossi wint op Honda en later ook op Yamaha. De snelste motoren Suzuki Hayabusa, Honda VFR 1200 op komst. (Er zit er geloof ik nog 1 tussen) En nu niet gaan discussiëren over Rossi want die is Italiaans
En ja ik ben erg kritisch in bed en heb hopen ervaring met Italiaanse en Japanse vrouwen en ben dol op een vers kopje Italiaanse espresso.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 28 aug 2006 16:57

Quoten: Origineel geplaatst door Rien op 28 Augustus 2006

waar blijft de Campagnolo ATB groep?


PATS!
 
Daar sloeg Rien met één welgemikte klap het Campagnolo-kamp tegen de vlakte...

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 28 aug 2006 17:01

Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 28 Augustus 2006

heb je ooit weleens een mooie italiaanse terreinauto gezien? Juist ja, italiaanse spullen zijn dr om mee te flaneren en dat doe je niet in de modder!


Ja hoor prachtig Italiaanse makelij:
http://communities.zeelandnet.nl/data/panda4x4club/

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 28 aug 2006 17:51

Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 28 Augustus 2006


 
En om nog maar wat olie op het vuur te gooien: de reden dat ik niet met shimano fiets is dat ze bij shimano ook heel goed zijn in het maken van vishengeltjes incluis bijbehorende molentjes. Dat is echt een afknapper, bah alleen het idee al, gruwelijk gewoon! Weet je ook meteen waar al die draden voor aan je stuur voor zijn, kun je een paternosten aanhangen. Misschien dat je dan nog wel zo'n mooie Japanse vangt onderweg!
Om het maar zo te zeggen: Met Shimano vang je letterlijk en figuurlijk bot!


Wat is daar nou weer mis mee? Het pleit eerder voor Shimano dan tegen Shimano dat ze hun core-competences zo hebben gebruikt dat ze op nog een markt een grote speler zijn geworden. Dat best knap!
Persoonlijk vind ik daarbij vissen ook nog een leuke bezigheid (helaas kom ik er door het fietsen te weinig aan toe).
Overigens heb ik het idee dat Campa en Shimano het wel best vinden zoals de markt er nu voor ligt. Echt moeite om elkaar de markt uit te drukken doen ze niet (is ook niet nodig). Het is even kijken hoe de komst van SRAM hier mee gaat spelen.

Plaats reactie