Over de wielersport en zijn beoefenaars.

talent

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 okt 2006 20:52

L'Equipe is idd wel de meest onbetrouwbare bron die je kunt verzinnen, boven het niveau (of beter gezegd dieptepunt) van Panorama komen ze niet uit. Bijna alles wat ze roepen moeten ze daarna weer rectificeren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 23 okt 2006 20:53

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 20 Oktober 2006

En al zijn er briefjes geweest, voor elk zalfje of middeltje heb je tegenwoordig een verklaring nodig. Heb je gezien hoeveel middelen op de lijst staan? Dus zulke briefjes zijn in het geheel niet interessant. Anders is volgens jou iedere renner verdacht. 


Eerst en vooral, ik heb veel respect voor Armstrong, hij is een hoop voor velen. Wat zijn fietsprestaties betreft, of hij nu doping nam of niet, die zijn fantastisch. Hij trainde enorm want (stel dat hij doping nam) op doping alleen win je de Tour geen 7x.
Maar toch een kanttekening, Ullrich besteedde 30000€ per jaar aan dopingproducten, de "agenda" met de producten van Hamilton is ook bekend. Je hoopt dus deze talenten mbv doping er niet 1x in slaagden om de cleane Armstrong te kloppen?
Wat die quote betreft. Heb je ook maar enig idee waarom die onschuldige producten, die niet helpen, op de dopinglijst staan? (het is een mes dat langs 2 kanten snijdt)
Je stipt regelmatig aan dat je pas met fietsen bent begonnen. Met alle respect, maar het is te merken aan je berichten dat je niet bekend bent in de wielerwereld.

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 23 okt 2006 23:16

Allereerst, ik zal niemand beschuldigen, maar om nu te geloven dat ze clean rijden (of op een uitgebalanceerd voedingdieet) nee.. nuchter denken is geen schande! Een goeie kennis van mij bevestigd deze verhalen, en die weet waar ie over praat!
Science of Performance!

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 24 okt 2006 01:18

 
@ lazo: niet betrapt= clean? Dan wordt de Tour een farmaceutische expo ipv een wielerwedstrijd. Het gaat er dan om wie het beste kan maskeren.  



Da zal er wel bij horen denk ik maar dan nog diegene die het beste kan maskeren zal nog niet winnen,de sterkste wint  toch en het zal niet van dopingproducten afhangen want dit is ook een vorm van talent,nie elk lichaam kan daar tegen.Armstrong zijne wel die verdraagt véél volgens mij.Alé ik kan me nie inbeelden als je één of andre amateurwielrenner de zwaarste doping geeft en dat die zo iets gaat doen in de tour bijvoorbeeld,volgens mij valt die ergens dood.Dus daarmee zal het vooral van het natuurlijk talent afhangen en jaren intensieve training met aanvulling van producten.(Dat is mijn visie)
Voor de rest ik ken niks van doping ik weet alleen veel van horen zeggen van personen die nauw met het wielrennen betrokken zijn of waren.
 

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 24 okt 2006 01:21

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 23 Oktober 2006



 
@ lazo: niet betrapt= clean? Dan wordt de Tour een farmaceutische expo ipv een wielerwedstrijd. Het gaat er dan om wie het beste kan maskeren.  




Da zal er wel bij horen denk ik maar dan nog diegene die het beste kan maskeren zal nog niet winnen,de sterkste wint  toch en het zal niet van dopingproducten afhangen want dit is ook een vorm van talent,nie elk lichaam kan daar tegen.Armstrong zijne wel die verdraagt véél volgens mij.Alé ik kan me nie inbeelden als je één of andre amateurwielrenner de zwaarste doping geeft en dat die zo iets gaat doen in de tour bijvoorbeeld,volgens mij valt die ergens dood.Dus daarmee zal het vooral van het natuurlijk talent afhangen en jaren intensieve training met aanvulling van producten.(Dat is mijn visie)
Voor de rest ik ken niks van doping ik weet alleen veel van horen zeggen van personen die nauw met het wielrennen betrokken zijn of waren.
 



Maar over armstrong heb ik al dikwijls gehoord dat die gewoon meer mag gebruiken dan anderen,die heeft overal één of andere bewijs voor alles, maar da hebben bijna alle toppers.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 24 okt 2006 19:10

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 23 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 20 Oktober 2006

En al zijn er briefjes geweest, voor elk zalfje of middeltje heb je tegenwoordig een verklaring nodig. Heb je gezien hoeveel middelen op de lijst staan? Dus zulke briefjes zijn in het geheel niet interessant. Anders is volgens jou iedere renner verdacht. 


Eerst en vooral, ik heb veel respect voor Armstrong, hij is een hoop voor velen. Wat zijn fietsprestaties betreft, of hij nu doping nam of niet, die zijn fantastisch. Hij trainde enorm want (stel dat hij doping nam) op doping alleen win je de Tour geen 7x.
Maar toch een kanttekening, Ullrich besteedde 30000€ per jaar aan dopingproducten, de "agenda" met de producten van Hamilton is ook bekend. Je hoopt dus deze talenten mbv doping er niet 1x in slaagden om de cleane Armstrong te kloppen?
Wat die quote betreft. Heb je ook maar enig idee waarom die onschuldige producten, die niet helpen, op de dopinglijst staan? (het is een mes dat langs 2 kanten snijdt)
Je stipt regelmatig aan dat je pas met fietsen bent begonnen. Met alle respect, maar het is te merken aan je berichten dat je niet bekend bent in de wielerwereld.


Hier heb ik even kostelijk om gelachen. Maar goed. Je maakt het jezelf wel erg lastig. Laat ik daarom eerst maar eens met een vraag beginnen.
Hoe lang ben jij, Paashaas, bezig met de edele sport van het wielrennen, met andere woorden: hoe lang zit jij al op een racefiets?

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 24 okt 2006 19:54

6 jaar, waarvan 5 jaar in competitie. Begin maar met je vragen af te vuren.

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 25 okt 2006 00:47

Iemand ooit in de ogen van Armstrong gekeken?!?!?!?Als ik die zie, kijk ik naar iemand die is opgestaan uit de dood. Iemand die het woord pijn omarmd met liefde. Hij vecht niet tegen zijn tegenstanders. Hij vecht tegen de kanker, tegen de wereld, de pijn, de dood. 

Pure kracht.............
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 25 okt 2006 01:31

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 24 Oktober 2006

6 jaar, waarvan 5 jaar in competitie. Begin maar met je vragen af te vuren.


Mooi om van je te horen. Je bent dus wat betreft het fietsen, duidelijk een stuk verder dan mij. Wat betreft dat fietsen, iemand met zoveel ervaring kan mij nog een hoop bijbrengen op het gebied van fietstechnieken (stuurtechnieken, klimtechnieken etc). Lijkt mij een goed idee om eens met jou een eindje te fietsen.
Wat betreft topics over doping, of deze over "talent", ik ben bang dat je mij op dat gebied weinig kunt bijbrengen en/of wijsmaken. Je komt mij op allerlei topics tegen. Heel goed, maar doe eens een gok waarom ik mij op dit forum heb aangemeld?
Heb jij wel eens van "kritisch redeneren" gehoord? Jouw redenatie is zeker niet de mijne. Iemand die nog maar 2,5 week, met een racefiets rijdt heeft zeker nog nooit de moeite genomen om zich in literatuur te verdiepen? Of is volgens jou niet in staat bepaalde literatuur te analyseren, om vervolgens daar uitspraken over te doen --> een kritische blik op de wielerwereld te werpen? Of wat je zoal in het nieuws tegenkomt op het gebied van wielrennen kun je niet begrijpen/ geen uitspraken over doen/ kritische blik op werpen als je geen racefiets heb?
Leuke gedachte. Als ik die gedachte dan op jou toepas, is het wel treurig  te noemen dat je l'Equipe als bron gebruikt en vervolgens uitspraken op basis van die bronnen doet zoals "Ullrich besteedde 30000€ per jaar aan dopingproducten". Was jij er dan bij? Heb je gezien dat hij, Ullrich, dat bedrag aan doping uitgegeven heeft?
Vertel mij eens. Hoe belangrijk zijn medisch/natuurkundig gerelateerde onderwerpen voor jou wanneer je op de fiets zit? Of anders gesteld: wat is dan de directe relatie tussen een racefiets en dopingonderwerpen (fraude in wielersport)? Wat voegt het op een racefiets zitten (fietsen) daaraan toe?
En was het maar dat renners even kritisch zijn. Want hoe onderbouw je in godsnaam de volgende stellingen:
- "Hij [Armstrong] trainde enorm want (stel dat hij doping nam) op doping alleen win je de Tour geen 7x.
- "Ullrich besteedde 30000€ per jaar aan dopingproducten"
Gedurfde uitspraken, dat wel. Uitspraken die ik niet zo snel zal doen. Maar goed, ik hoef het ook niet te onderbouwen....

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 25 okt 2006 02:01

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 23 Oktober 2006

Wat die quote betreft. Heb je ook maar enig idee waarom die onschuldige producten, die niet helpen, op de dopinglijst staan? (het is een mes dat langs 2 kanten snijdt)


Bijna vergeten hier op te reageren...
Wel eens gedacht aan het gevaar dat kleeft aan het gebruik van medicijnen die een gezond lichaam niet nodig heeft? 
Komt het volgende je bekend voor (de hoofdreden waarom bepaalde medicijnen of methoden (zoals bloeddoping) staande op de WADC, verboden zijn)?
As a result, in 1999, the International Sports Federation of Cycling (UnionCycliste Internationale, UCI) introduced a longitudinal medical follow up examination whose main goal was to protect the health of the riders. http://bjsm.bmjjournals.com/cgi/reprint/38/6/704.pdf
O ja, dit topic gaat over "talent", dus we dwalen wel heel erg af....

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 25 okt 2006 09:39

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 24 Oktober 2006


Iemand ooit in de ogen van Armstrong gekeken?!?!?!?Als ik die zie, kijk ik naar iemand die is opgestaan uit de dood. Iemand die het woord pijn omarmd met liefde. Hij vecht niet tegen zijn tegenstanders. Hij vecht tegen de kanker, tegen de wereld, de pijn, de dood. 

Pure kracht.............



Dat was één van zn grootste talent zijn mentale kracht.Want op dat niveau hebben ze allemaal enorm talent, armstrong was mentaal gewoon veel sterker.Ullrich zal waarschijnlijk op papier meer talent hebben dan armstrong maar dat zegt niks,je moet pijn kunnen verdragen en een winnaars mentaliteit hebben, dat kon hij beter als de rest.

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 25 okt 2006 13:54

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 25 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 23 Oktober 2006

Wat die quote betreft. Heb je ook maar enig idee waarom die onschuldige producten, die niet helpen, op de dopinglijst staan? (het is een mes dat langs 2 kanten snijdt)


Bijna vergeten hier op te reageren...
Wel eens gedacht aan het gevaar dat kleeft aan het gebruik van medicijnen die een gezond lichaam niet nodig heeft? 
Komt het volgende je bekend voor (de hoofdreden waarom bepaalde medicijnen of methoden (zoals bloeddoping) staande op de WADC, verboden zijn)?
As a result, in 1999, the International Sports Federation of Cycling (UnionCycliste Internationale, UCI) introduced a longitudinal medical follow up examination whose main goal was to protect the health of the riders. http://bjsm.bmjjournals.com/cgi/reprint/38/6/704.pdf
O ja, dit topic gaat over "talent", dus we dwalen wel heel erg af....


Die 30000€ van Ullrich, dat werd afgelopen zomer verteld door een Duitse dopingdeskundige die het dossier van Ullrich mocht inkijken.
Edit: wat mijn kennis op medisch vlak betreft: daar spreek ik me niet over uit, maar in mijn opleiding is het volgende belangrijk: biochemie, DNA sequenties analyseren en electroforeses uitvoeren.
Ik kan je ook eerlijk vertellen dat er tijdens wedstrijden waar ik mee reed, renners op doping betrapt werden. Ik reageer niet uit frustratie, maar je kan zelf voorstellen hoe ik me dan voel.
Ps: ik heb last van allergie en neem daar een middel voor. Dat staat op de lijst, ik heb een attest en toch ga ik er niet sneller van rijden. Maar ik weet wel waarom ik dat attest moet tonen.
Edit 2: kritisch redeneren is mij niet onbekend. Maar jij stelt jezelf op als een enorme scepticus (sorry voor het forumlid dat deze naam draagt ). Dat is goed en wordt ongetwijfeld aangemoedigd vanuit je leeromgeving. Maar een renner wordt soms vrijgesproken op basis van procedurefouten terwijl hij toch betrapt werd. De rechterlijke macht heeft hem dan wel vrijgesproken maar we weten allemaal dat hij doping genomen heeft.
Mss ben ik door die jaren competitie wielrennen geïndoctrineerd  

Plaats reactie