Alles over vakanties op én met de fiets

Bourg d’Oisans 2007

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 28 aug 2006 15:28

De meesten zijn nauwelijks nog maar terug van hun vakanties en hebben waarschijnlijk nog geen idee waar ze volgend jaar heen gaan maar toch wil ik het al hebben over de vakantie van volgend jaar. Ik weet nu al dat wat er ook gebeurt ik weer naar Bourg toe ga om eens flink te knallen in de Alpen. Ik ga er hoofdzakelijk naar toe om onder de 50 min te duiken op Alp d'Huez. Marmotte zal waarschijnlijk niet haalbaar zijn vanwege afstuderen.
Vraag is, wie gaan er volgend jaar allemaal nog meer richting Bourg en in welke periode en met welke acoomodatie? Ik opteer in ieder geval voor Colporteur!

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 28 aug 2006 16:52

Ik. Misschien wel de Marmotte. En dan net als dit jaar naar de Colporteur op het tentveldje. Een clubmaat stond op La piscine. Was ook mooi. Was Engeland toch niet alles?
Ik ben trouwens (met de auto) vanuit het Mauriennedal de Glandon omhoog gereden.....schitterend. Die zit er volgend jaar zeker in.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 28 aug 2006 16:58

engeland was mooi hoor maar de alpen blijft trekken he. Als ik volgend jaar weer ga dan betekent het dat ik om de twee jaar ga, een mooi gemiddelde. Zodra ik student af ben ga ik natuurlijk proberen er wat vaker naartoe te gaan.

petrel
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 aug 2006 11:26

petrel 31 aug 2006 18:44

Quote: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 28 Augustus 2006
De meesten zijn nauwelijks nog maar terug van hun vakanties en hebben waarschijnlijk nog geen idee waar ze volgend jaar heen gaan maar toch wil ik het al hebben over de vakantie van volgend jaar. Ik weet nu al dat wat er ook gebeurt ik weer naar Bourg toe ga om eens flink te knallen in de Alpen. Ik ga er hoofdzakelijk naar toe om onder de 50 min te duiken op Alp d'Huez. Marmotte zal waarschijnlijk niet haalbaar zijn vanwege afstuderen. Vraag is, wie gaan er volgend jaar allemaal nog meer richting Bourg en in welke periode en met welke acoomodatie? Ik opteer in ieder geval voor Colporteur!




Net terug uit Bourgh d Oisans. Wij zaten 14 dagen op camping La recontre du soleil. Dit is de camping die aan de voet van de Alp ligt. Camping beviel goed, evenals het dorp (met goede supermarkt)
Drie maal de alpe d Huez gedaan, 2x via villard Reculas.
Verder de Ornon, les2alpes en twee keer naar Le Berarde (als ik het goed uitspreek)

Het klimmen is goed bevallen,en was erg leuk. maar heb de omgeving nu wel gezien. Volgend jaar wederom een huurtent van dezelfde organistatie (canvas holidays)maar dan eens kijken in de buurt van de mt Ventoux.


Fietsgroet, Martin Heerhugowaard

alpe
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:02

alpe 22 sep 2006 15:10

volgend jaar zeker weer naar alpe d huez...verblijfplaats nog opbekend...en we gaan de Galibier ook beklimmen.
 
Sensa

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5952
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 nov 2006 12:17

Quoten: Origineel geplaatst door alpe op 22 September 2006


volgend jaar zeker weer naar alpe d huez...verblijfplaats nog opbekend...en we gaan de Galibier ook beklimmen.
 


Wij willen komend jaar ook richting de alpen om vakantie te vieren. Het zal een gemengde vakantie worden , maar de fietsen gaan mee. Nu de vraag ...is er voor mijn zoon van 9 jaar oud ook nog iets om te fietsen daar?
Zag in de fiets van november dat er in de buurt van de Mont Ventoux veel leuke en minder hoge colletjes zijn ....Hoe is dat in de alpen , zijn er uberhaupt wel leuke bulten , of is het alleen hoog en steil?
 
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27567
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 nov 2006 13:11

Rond Bourg zijn ook zat stukken die licht glooiend of zelfs vlak zijn. Verder zijn er ook zat kleine colletjes, zoals de Col d'Ornon. Zelf zat ik op camping Piscine aan de voet v/d Alpe dit jaar, is goed bevallen...
Dit jaar loot ik mee voor de Dolomieten Marathon. Als ik de verhalen mag geloven is het daar nog mooier dan in de Alpen!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 nov 2006 15:40

Voor een jongen van 9 is er denk ik in Bourg niet veel te beleven hoor. uiteraard hebben wij geen idee van zijn fietsprestaties, maar vergeet niet dat er daar vrijwel alleen maar cols van 1e cat. en HC liggen. De Ornon is nog wel te doen en een aardig stukje van de klim naar La Berarde, maar dan houdt het echt op denk ik. Als het fietsen voor je zoon een argument is om op vakantie te gaan zou ik absoluut de Provence preferen. Minder heftige klims, korter en rustigere wegen om te fietsen.
Less is bore

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 05 nov 2006 15:59

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 05 November 2006

Rond Bourg zijn ook zat stukken die licht glooiend of zelfs vlak zijn. Verder zijn er ook zat kleine colletjes, zoals de Col d'Ornon. Zelf zat ik op camping Piscine aan de voet v/d Alpe dit jaar, is goed bevallen...

Dit vond ik best een pittig klimmetje, later ben ik ook nog halverwege links af gegaan maar dat loopt dood. Des al niet te min was dat ook pittig. 
kiekeboe

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 05 nov 2006 20:33

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 05 November 2006De Col d'Ornon vond ik best een pittig klimmetje, later ben ik ook nog halverwege links af gegaan maar dat loopt dood. Des al niet te min was dat ook pittig.
Dan heb je de Col du Solude... ook nog even aangetikt. Daar loopt dat weggetje linksaf namelijk naar toe. Maar rij jij niet op noppenbanden, Noppie? Dan had je immers gewoon door kunnen rijden. Tussen Villard-Raymond en Villard-Notre-Dame ligt een 4km lang en zo’n 2m breed pad, met een bijzonder fraai uitzicht op de 21 haarspeldbochten van Alpe d’Huez, aan de overkant van het Bourg d’Oisans-dal.



Zelf heb ik dat rondje andersom gereden, en ja, die klim via Villard-Notre-Dame... mag er ook best wezen. Wel grappig is dat je daar door vier onverlichte tunneltjes moet, waarvan er eentje dusdanig tricky is, dat je van de fiets af moet. Daar zitten zo’n 20 meter in, waarbij het totaal zwart-nacht is, doordat beide uitgangen onzichtbaar zijn.

Je hoort niet zoveel over deze Col du Solude, maar het is zeker een aanrader. Het off-road gedeelte tussen Villard-Raymond en Villard-Notre-Dame wordt aangegeven met een stippellijntje...



Beklimming richting Villard-Notre-Dame...






Off-road gedeelte...






@Rene: De ‘makkelijkste’ klimmen rond Bourg d’Oisans zijn inderdaad de Col d’Ornon, La Berarde, Auris d’Oisans (een beauty!) en ook Les Deux-Alpes. Maar ja, voor een 9-jarig jochie lijkt me dat wel errug zwaar.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 06 nov 2006 00:06

Quote: Origineel geplaatst door havana op 05 November 2006
Dit jaar loot ik mee voor de Dolomieten Marathon. Als ik de verhalen mag geloven is het daar nog mooier dan in de Alpen!

@havana: waarom loten? als je met En Route of Cycletours meegaat heb je op zeker een startbewijs. Inschrijven kan dacht ik vanaf januari. (op de marmotte site staan ook maratona verhalen http://www.lamarmotte.org/dolomieten.htm ), incl. mijn ervaring van afgelopen zomer

Veel plezier alvast in de dolomieten.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27567
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 nov 2006 10:18

Heel simpel: omdat ik low-budget ga, dus met een tentje, en via Enroute kun je alleen inschrijven als je een compleet pakket afneemt (toch)?
Die site was me overigens al bekend, maar ik wacht nog even met inlezen totdat ik ingeloot ben.... anders is de teleurstelling zo groot....

Plaats reactie