Alles over vakanties op én met de fiets

Bike Motion 2006

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 21 okt 2006 10:20

Quoten: Origineel geplaatst door Herera op 21 Oktober 2006


 
Wederom een hele leuke beurs, en voor mij wederom veel te veel om naar te kijken!  Er was genoeg te genieten.. en dus ook veel te veel om op te noemen.. een paar dingen vond ik wel indrukwekkend:
"paar foto's"



Zijn er nier veel, maar tenminste iemand die het begrijpt
FOTO'S, wij willen foto's !
postamble();

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 okt 2006 12:08

Je kan er nog 2 dagen zelf heen Ted ;)
Vervolg opvallendheden: - 2 draaiende podia bij Santos met elk 3 fietsen erop; je kunt niet fatsoenlijk naar de fietsen kijken of je moet meelopen :S
- gouden fietskettingen zijn lelijk
- De Scott waar AM-CF het over heeft was idd knullig
- 2 leuke meiskes op de Elite fietstrainer
- leuk verschil tussen het "soort publiek" in de grote-merken-hal en bij de meer Freeride georienteerde hal
- Uitgebreid naar LW staan kijken; ziet er voor mij te fragiel uit en blijf bij de stelling karrewielen
- Specialized heeft mooi spul wat mij zeker voor de ATB aanspreekt, maar weinig klantvriendelijk beurspersoneel
- Veel verkopers die eigenlijk niet weten waar ze over praten. Ze hebben het standaardverhaal uit hun hoofd geleerd en als je iets buiten die monoloog vraagt gaan ze twijfelen. (was velen opgevallen, ook met Casran nog even over gesproken)
- Casran en Koers stonden broederlijk te babbelen over wedstrijden :D
- Giant had hun mooiste, puurste ATB frame niet mee genomen: de volledig zwarte carbon HT. Wel een paar versies met wat kleurtjes.
Less is bore

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 21 okt 2006 12:11

gister ook ff geweest... nouwja ff ik was er om iets over 14.00uur rijen voor de kassa niet gezond! maar ik was binnen 5minuten binnen :P en rond 17.30uur ging ik weer met een vriend mee terug en gelukkig niet met de trein! veel mooie spullen, alleen jammer dat ze sommige fietsen zo hadden opgebouwd dat ze er niet meer geschrikt mee waren om op te rijden! zie bovenstaande Colnago met LW wielen... Campa viel mij ook tegen, ook idd de toegankelijkheid. wat mij ook gelijk al opviel was de grote tent van Orbea en Pinarello. Giant heb ik niet gezien evenals Oakley maar dat kan aan mij liggen... verder vond ik wel mooi van Time dat ze de fietsen van Boonen, Bettini en Rogers hadden staan en dat bij Vermac het gouden broekje van Bettini hing... en als afsluiter nog ff die modeshow meegepakt... dames waren niet verkeerd opzich... :P alleen Marianne Vos viel daar tegen :P maar daar kan zij ook niks aan doen!!!

en srry maar Kuota/ Xentis enzo viel mij ook wel een beetje tegen srry! fietsen waren mooi, alleen had ik meer o.a. van Xentis verwacht!
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 okt 2006 12:21

VDB is niet de Xentis importeur voor Nederland, alleen voor België.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 okt 2006 12:27

Mijn fotos

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 okt 2006 12:53

Wat ik overigens ook ene interessante stand vond, was Polar. Er komt een tweetal nieuwe computers uit speciaal voor fietsers. Deze zijn 'op veler verzoek' nu ook voorzien van klimpercentage. En dit alles voor een acceptabale prijs. Of de hartslag echter gecodeerd was (voor mij een absolute voorwaarde met al die elektriciteitsmasten hier in de Polder), kon de verkoper mij niet vertellen... Voorlopig dus nog gewoon blij met mijn s725X.

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 21 okt 2006 13:29

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 21 Oktober 2006
- Utrecht centraal gaat plat waardoor ik 3 kwartier moest wachten .
Beschouw jezelf als een geluksvogel! Ik heb over een rit die normaal rond de 35 minuten duurt zo'n 4,5 uur gedaan!! Onder andere opgesloten in een trein (er zat te weinig lucht in de compressor waardoor de deuren niet open konden), terwijl er op het spoor naast je de trein wegrijdt die je moet hebben! Uiteindelijk via een gigantische omweg (Leiden CS, Den Haag CS) wel weer thuis kunnen komen.

Een aantal dingen die mij opvielen:

- Campagnolo had een erg ontoegangkelijke stand, bij Giant ook
- Een draaiend plateau met fietsen erop is geen succes (bij Santos)
- Cube had een wat grotere stand mogen nemen, teveel fietsen op een te kleine stand
- Genoeg stand waren nog in de opbouw

Ook nog een aantal van het forum ontmoet (Amclassic, Bike_addict, Daniel1975, Rolandt en Casran).

Een aantal foto's:













Wellicht mijn volgende fiets?!


maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 21 okt 2006 14:09

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 21 Oktober 2006
VDB is niet de Xentis importeur voor Nederland, alleen voor België.

maarja het heet niet voor niks Bikemotion BENELUX ;) verwacht je wel wat meer dan van dan alleen Nederlandse import ;)
viel mij wel op dat er ook veel Duitsers/ engelstaligen en franstaligen waren!
Afbeelding

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 21 okt 2006 17:17

Kan je daar je wagen kwijt buiten die dure parking? Betaalde vorig jaar geloof ik 10 of 11 euro. Vind ik geldklopperij. Naast de entree ben je dan meer dan 20 euro kwijt. De trein vanuit Belgie is helemaal onbetaalbaar. En met de fiets ietsje te ver, heen en terug.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 okt 2006 17:21

Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 21 Oktober 2006


Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 21 Oktober 2006

VDB is niet de Xentis importeur voor Nederland, alleen voor België.

maarja het heet niet voor niks Bikemotion BENELUX ;) verwacht je wel wat meer dan van dan alleen Nederlandse import ;) viel mij wel op dat er ook veel Duitsers/ engelstaligen en franstaligen waren!


Tja bedrijven als Stevens werken volgens mij zonder importeur en die hebben dus bijna alleen Duitsers in dienst. Levert nog al debiele situaties op met NL'ers die geen Duits spreken. Echt slim van die bedrijven vind ik het niet.
Xentis wordt in Nederland geimporteurd door een ander bedrijf wat niet naar BikeMotion is gekomen. Bij VDB zouden ze wel gek zijn als ze dan een veel grotere stand moeten gaan nemen om Xentis wielen uit te stallen waar enkel de concurent aan verdient.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 okt 2006 17:53

Tot vorig jaar was de Kroeselaan (is doorgaande weg langs Jaarbeurs) nog gratis. Bijna niemand die het wist. Tegenwoordig staan daar echter helaas ook parkeerbandieten :(
Less is bore

Plaats reactie