Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

HAC5

knoets
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mar 2006 16:21

knoets 04 sep 2006 12:21

Beste renners,
afgelopen vrijdag heb ik de nieuwe HAC5 van ciclosport binnengekregen viaHCS.
aan de hand van diverse advertenties en onderzoeken heb ik deze hartslagmeter etc. verkozen boven een S725 (met opties) of een Garmin 305 (bundel). ik ga niet alle optie hier noemen maar dit ding is gewoon compleet en natuurlijk alles digitaal.
de eerste indruk is goed te noemen echter het is geen schoonheid voor wat betreft het gebruik als horloge. er zit een horlogebandje bij waar je de unit in kunt draaien. alleen de unit is best aan de grote kant (hiervoor waarschuwd HCS ook op hun website). in het pakket zit ook een stuurhouder (zowel in de lengte als in de breedte te gebruiken) waarin je de unit op dezelfde manier kunt indraaien.
de gebruiksaanwijzing (duits-engels) vind ik niet al te duidelijk, het is enig zoek werk om alles goed in te stellen. als je dat eenmaal gedaan hebt dan is het zo ver en je kunt echt alles aflezen wat je maar wilt weten. de unit is ingedeelt in 3 niveau's, elk niveau is apart te bedienen met de knoppen op de HAC5 (6stuks). je kunt dus bv je HR zien op het bovenste niveau, je vermogen op het middelste niveau en je snelheid op het onderste niveau. elk niveau heeft een subniveau waarin de details nog eens aangegeven worden van bv max HR en Min HR etc. etc.
het zou echter prettig zijn dat ciclosport ook een nederlandse gebruiksaanwijzing verstrekt.
in de komende weken ga ik de HAC5 uitvoerig testen zowel op de fiets als de gegevens die je in je PC kunt laden met de meegeleverde onderdelen.
Ik zal jullie op de hoogte houden
Als er ook al mensen zijn die dit super apparaat hebben aangeschaft dan hoor ik graag wat hun ervaringen zijn.
Knoets

luckyone
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 dec 2005 15:10

luckyone 04 sep 2006 19:43

Mijn vorige hac 4 was kapot en heb van veltec een nieuwe hac4 pro gekregen daar zat een cd rom bij met nederlandse handleiding ,heb jij die dan niet gekregen?

knoets
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mar 2006 16:21

knoets 05 sep 2006 11:27

Quoten: Origineel geplaatst door luckyone op 04 September 2006

Mijn vorige hac 4 was kapot en heb van veltec een nieuwe hac4 pro gekregen daar zat een cd rom bij met nederlandse handleiding ,heb jij die dan niet gekregen?


neen, helaas maar de nederlandse versie van de HAC4, misschien is die er nog niet voor de HAC5
zie het wel, groeten

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 05 sep 2006 11:49

Ben benieuwd naar je ervaringen.
Overweeg ook deze aanschaf op lange termijn.

pamscalpel
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 27 jan 2005 13:45

pamscalpel 05 sep 2006 14:52

Ik heb hem besteld wacht met smart op levering via Veltec.Ik heb hem wel gezien op beurs in Friedrichshafen, groot maar zag er toch wel erg goed uit! De Nederlandse handleiding zal binnenkort wel komen op site van Ciclosport.
Ben wel benieuwd of de houder op het stuur dezelfde is als voor HAC4 Pro!
 
PamScalpel

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 sep 2006 17:50

In mijn zoektocht naar de ultieme combi-computer zeker het overwegen waard. Ik wacht nog even, 't is bovendien wel erg duur maar goed. Plaatje is misschien wel leuk:
 

scottbiker
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2006 23:04

scottbiker 10 sep 2006 22:56

Hey Knoets, heb zopas mijn Hac 5 binnen, was er bij jou een cd'tje bij.
Ik heb geen handleiding en geen cd, vrij moeilijk om hem in te stellen op die manier !!

scottbiker
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2006 23:04

scottbiker 10 sep 2006 22:57

Kan je even doorgeven waar ik de handleiding voor de Hac 5 kan downloaden . Bedankt

knoets
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mar 2006 16:21

knoets 11 sep 2006 18:31

HAC5 Na een week de HAC5 te hebben gebruikt kan ik jullie mededelen dat ik echt onder de indruk ben van deze fietscomputer. Ik heb wat aanloop problemen gehad zeg maar zoals instellingen etc. en ook bv het volgende: na verloop van tijd springt de HAC5 op een modus met daarin maar een paar functies maar voornamelijk de temperatuur en de luchtdrukfunctie. Ik heb op verschillende manieren geprobeert om hier uit te komen maar dit lukt mij alleen maar op misschien wel een te hevige manier, namelijk de twee (linkse) knoppen tegelijktijdig in te drukken. Dan springt die terug maar dan ben je wel de gegevens kwijt van de laatste rit, dus ik weet niet of dit wel juist is. Heb dit intussen voorgelegd aan ciclosport.nl (nog geen antwoord) Gisteren dus weer een tochtje gemaakt en laten registreren door de HAC5, via Usb verbinden met je PC, Hac5 op pc-connect zetten en de gegevens worden ge-upload naar je PC. Via HACtronic kun je dan zowel grafisch als normaal de gegevens bekijken van je ritten. Ik heb wat screenshots gemaakt die ik op het forum wilde plaatsen maar op een of andere manier lukt me het niet, misschien moet ik dit wel via een externe server doen ?? weet iemand hoe ik dit kan realiseren ? Het zijn mooie overzichten, de HAC5 registreert om de 20 sec, maakt daar een lijst van waarop je kunt zien wat je elke 20 sec doet. Je kan in 1 grafische presentatie alle functie bekijken, speed, altitude, haert rate, power (watt), cadance, temperatuur etc. etc. Voor wat betreft het wattage, het is natuurlijk niet een Powertap of een Srm maar toch het geeft een bepaalde indruk. Misschien ben ik in de komenende weken wel in het bezit van een Srm zodat ik het een en ander kan vergelijken. Zoals jullie al merken ik ben zeer tevreden over dit apparaat. als iemand weet hoe ik die screenshots (printscreen) hier op het forum krijg hoor ik het graag. Groeten Knoets

knoets
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mar 2006 16:21

knoets 11 sep 2006 18:32

Quoten: Origineel geplaatst door Scottbiker op 10 September 2006

Hey Knoets, heb zopas mijn Hac 5 binnen, was er bij jou een cd'tje bij.Ik heb geen handleiding en geen cd, vrij moeilijk om hem in te stellen op die manier !!


       Bij mij zat de cd er bij met daarbij een registratiecode zodat je heb kunt  instaleren en registreren. Misschien toch verstandig om even je leverancier te raadplegen.
Veel succes
Knoets

knoets
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mar 2006 16:21

knoets 11 sep 2006 18:49


Quoten: Origineel geplaatst door Knoets op 11 September 2006



HAC5 Na een week de HAC5 te hebben gebruikt kan ik jullie mededelen dat ik echt onder de indruk ben van deze fietscomputer. Ik heb wat aanloop problemen gehad zeg maar zoals instellingen etc. en ook bv het volgende: na verloop van tijd springt de HAC5 op een modus met daarin maar een paar functies maar voornamelijk de temperatuur en de luchtdrukfunctie. Ik heb op verschillende manieren geprobeert om hier uit te komen maar dit lukt mij alleen maar op misschien wel een te hevige manier, namelijk de twee (linkse) knoppen tegelijktijdig in te drukken. Dan springt die terug maar dan ben je wel de gegevens kwijt van de laatste rit, dus ik weet niet of dit wel juist is. Heb dit intussen voorgelegd aan ciclosport.nl (nog geen antwoord) Gisteren dus weer een tochtje gemaakt en laten registreren door de HAC5, via Usb verbinden met je PC, Hac5 op pc-connect zetten en de gegevens worden ge-upload naar je PC. Via HACtronic kun je dan zowel grafisch als normaal de gegevens bekijken van je ritten. Ik heb wat screenshots gemaakt die ik op het forum wilde plaatsen maar op een of andere manier lukt me het niet, misschien moet ik dit wel via een externe server doen ?? weet iemand hoe ik dit kan realiseren ? Het zijn mooie overzichten, de HAC5 registreert om de 20 sec, maakt daar een lijst van waarop je kunt zien wat je elke 20 sec doet. Je kan in 1 grafische presentatie alle functie bekijken, speed, altitude, haert rate, power (watt), cadance, temperatuur etc. etc. Voor wat betreft het wattage, het is natuurlijk niet een Powertap of een Srm maar toch het geeft een bepaalde indruk. Misschien ben ik in de komenende weken wel in het bezit van een Srm zodat ik het een en ander kan vergelijken. Zoals jullie al merken ik ben zeer tevreden over dit apparaat. als iemand weet hoe ik die screenshots (printscreen) hier op het forum krijg hoor ik het graag. Groeten Knoets
 



Misschien zo dan:
http://img226.imageshack.us/img226/5131 ... pg/IMG/URL]

knoets
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mar 2006 16:21

knoets 13 sep 2006 14:08

Quoten: Origineel geplaatst door Knoets op 11 September 2006



Quoten: Origineel geplaatst door Knoets op 11 September 2006




HAC5 Na een week de HAC5 te hebben gebruikt kan ik jullie mededelen dat ik echt onder de indruk ben van deze fietscomputer. Ik heb wat aanloop problemen gehad zeg maar zoals instellingen etc. en ook bv het volgende: na verloop van tijd springt de HAC5 op een modus met daarin maar een paar functies maar voornamelijk de temperatuur en de luchtdrukfunctie. Ik heb op verschillende manieren geprobeert om hier uit te komen maar dit lukt mij alleen maar op misschien wel een te hevige manier, namelijk de twee (linkse) knoppen tegelijktijdig in te drukken. Dan springt die terug maar dan ben je wel de gegevens kwijt van de laatste rit, dus ik weet niet of dit wel juist is. Heb dit intussen voorgelegd aan ciclosport.nl (nog geen antwoord) Gisteren dus weer een tochtje gemaakt en laten registreren door de HAC5, via Usb verbinden met je PC, Hac5 op pc-connect zetten en de gegevens worden ge-upload naar je PC. Via HACtronic kun je dan zowel grafisch als normaal de gegevens bekijken van je ritten. Ik heb wat screenshots gemaakt die ik op het forum wilde plaatsen maar op een of andere manier lukt me het niet, misschien moet ik dit wel via een externe server doen ?? weet iemand hoe ik dit kan realiseren ? Het zijn mooie overzichten, de HAC5 registreert om de 20 sec, maakt daar een lijst van waarop je kunt zien wat je elke 20 sec doet. Je kan in 1 grafische presentatie alle functie bekijken, speed, altitude, haert rate, power (watt), cadance, temperatuur etc. etc. Voor wat betreft het wattage, het is natuurlijk niet een Powertap of een Srm maar toch het geeft een bepaalde indruk. Misschien ben ik in de komenende weken wel in het bezit van een Srm zodat ik het een en ander kan vergelijken. Zoals jullie al merken ik ben zeer tevreden over dit apparaat. als iemand weet hoe ik die screenshots (printscreen) hier op het forum krijg hoor ik het graag. Groeten Knoets
 




Misschien zo dan:
http://img226.imageshack.us/img226/5131 ... pg/IMG/URL]


Als er nog mensen wat info wensen over de HAC5, op de onderstaande link kunnen jullie lezen wat de bevindingen zijn over de HAC5. Het is wel een duitse pagina waarop je je eerst even moet laten registreren.
Succes Knoets
http://www.mtb-news.de/forum/showthread ... light=hac5

Plaats reactie