Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

HAC5

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 04 dec 2007 23:59

[quote="wroosmalen"]Is er een manier dat mijn Hac 5 samen kan werken met de precision performance software van Polar?[/quote]

Nope!

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 05 dec 2007 00:33

[quote="timper"]Is er een tweede versie van de Hac5 (Hac5 digitaal 'nieuw' volgens cardioshop.be voor 339.00 en de Hac5 standaard bij Rose Versand voor 244.90 (promotie momenteel))? Of heb ik het verkeerd voor? Ik twijfel nog met de polar cs600....zucht...[/quote]

De HAC5 is vanaf het begin altijd digitaal geweest. Misschien dat ze de HAC5 bij cardioshop.be pas in het assortiment hebben? Ik zie geen reden voor het grote prijsverschil. Bij Futurumshop krijg je hem trouwens voor 237,95 inclusief verzendkosten.
Ik heb zelf goede ervaringen met de HAC5. Sinds het begin van het jaar heb ik er geen problemen mee gehad.
De CS600 is een stukje duurder. En daar moet je dan misschien nog een IRdA interface en een trapfrequentiesensor bij kopen voor 80 euro. Een behoorlijk prijsverschil van 140 euro.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 05 dec 2007 01:08

Bedankt, klopt inderdaad van dat prijsverschil (polar is all-in 377.90 ).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 18 dec 2007 20:48

199€ bij incl pc link etc.http://bike-components.de/catalog/Elect ... arantie%2A verzenden 4€

Hij trekt ook weer aan mij. Heb al sinds 2001 de hac4 maar draadloze cadans vind ik toch leuker dan die enorme kabel die ik nu heb lopen.

Overigens de VDO Z3 pclink komt ook uit. Is ook een aardig ding kwa specs. Helaas alleen een recordtijd van 10 sec.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 18 dec 2007 21:10

Bij Bike-discount is de HAC5 "slechts" 189 euro:
http://www.bike-discount.de/shop/a4825/hac_5_chrom.html
Als je nog ff wacht is ie gratis.
Ik hou het nog bij de HAC4Pro. Na wat aanloopproblemen is hij nu "ingereden".
Leef! Fiets!

fredericdavid
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 06 okt 2006 18:43

fredericdavid 28 dec 2007 19:23

[quote="Method"]Kan iemand die een Hac 5 bezit misschien eens wat fotootjes maken van de horloge zelf?
Want vraag mij af of de snelheid, cadans, hs, stijgingspercentage etc wel praktisch van het schermpje af te lezen zijn...[/quote]
Afbeelding
je ziet altijd 3dingen op het scherm.
Ik nam zelf altijd
*bovenaan : hartslag
*onderaan: tijd; kan je ook intervallen bekijken enzo.
*middenin: cadans

Andere gegevens zoals hoogtemeting enzo bekeek ik achteraf thuis.
dan kreeg je zo'n grafieken met trainingsgegevens:
Afbeelding
Hopelijk helpt het je wat verder in je zoektocht ;)
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 28 dec 2007 22:55

Wat ook wel interessant is. Je kunt de functies die je niet interessant vindt, zoals calorieverbruik, stopwatch, countdown e.d. uitschakelen zodat je alleen maar door de functies hoeft te bladeren die je interessant vindt.

robert1965
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31

robert1965 20 jan 2008 17:50

Ik heb al 1,5 jaar een HAC5 in gebruik. In december 2007 is hij stukgegaan. Keurig een nieuwe gekregen van Ciclosport. Ik heb alleen gezien dat er een verschil in menu zit.

Tijdens een rit kon/kun je met de twee rechterknoppen (boven/onder) switschen tussen hartslag, snelheid, temp, afgelegde afstand, power. etc. Bij de nieuwe is het zo dat als ik rechtsonder/boven indruk er een scherm tevoorschijn komt met C, M, KG etc. heel vreemd. als ik weer de knoppen indruk gebeurt er niets. Pas als ik eerst linksboven dan linksonder indruk kan ik pas scrollen door het scherm met de toetsen Rechts onder/boven. Bij de oude was dit niet het geval. Ik dat bij jullie recente HAC gebruikers ook zo?

Heb al in de gebruiksaanwijzing gezocht, maar daar staat er niets over.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 20 jan 2008 20:54

[quote="Robert1965"]Ik heb al 1,5 jaar een HAC5 in gebruik. In december 2007 is hij stukgegaan. Keurig een nieuwe gekregen van Ciclosport. Ik heb alleen gezien dat er een verschil in menu zit.

Tijdens een rit kon/kun je met de twee rechterknoppen (boven/onder) switschen tussen hartslag, snelheid, temp, afgelegde afstand, power. etc. Bij de nieuwe is het zo dat als ik rechtsonder/boven indruk er een scherm tevoorschijn komt met C, M, KG etc. heel vreemd. als ik weer de knoppen indruk gebeurt er niets. Pas als ik eerst linksboven dan linksonder indruk kan ik pas scrollen door het scherm met de toetsen Rechts onder/boven. Bij de oude was dit niet het geval. Ik dat bij jullie recente HAC gebruikers ook zo?

Heb al in de gebruiksaanwijzing gezocht, maar daar staat er niets over.[/quote]

Hoi Robert

heb ook net een HAC5 (1 week) en pas 1 rit gemaakt, dus niet echt representatief, maar ik kan tijdens de rit de rechterknoppen gebruiken om de display aan te passen (snelheid, cadans, hartslag etc).
Ik heb wel als eerste een software update gedaan via de ciclosport site en zit nu firmware 2.04.04 op

wie weet helpt dat bij jou ook?

succes

robert1965
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31

robert1965 23 jan 2008 19:57

Raphael bedankt voor de tip. Er stond een oudere softwareversie op de teller. Inmiddels update erop gezet.
Maar hij geeft nog steeds de tekens zoals in het eerdere bericht vermeld. Heel maf.
Ga zondag weer rondje fietsen eens kijken hoe de teller dan functioneert.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 23 jan 2008 20:02

[quote="Robert1965"]Raphael bedankt voor de tip. Er stond een oudere softwareversie op de teller. Inmiddels update erop gezet.
Maar hij geeft nog steeds de tekens zoals in het eerdere bericht vermeld. Heel maf.
Ga zondag weer rondje fietsen eens kijken hoe de teller dan functioneert.
[/quote]

tja, lastig.....
volgende tip: (maar denk dat je moet glimlachen)
heb je het juiste profiel ingeschakeld? als je 'run' inschakelt krijg je geen cadans en zo. En heb je in je bike 1 profiel alle waardes op 'on' staan?

anders zou ik het ook niet meer weten...

succes

Plaats reactie