Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

hayes

hayes 15 dec 2022 21:27

Ik keek vandaag even naar de verkiezing van fiets van het jaar bij Grinta.
Allemaal 7.000+ tot 16.000 euro. behalve twee. Rose en Cube elke 5.900 dacht ik.
Dus wil je een topfiets en geef je niet om de naam op de buis?

Zo'n verkiezing is trouwens grote zever. Je kan stemmen voor een fiets die je nog nooit in real life zag, laat staan er mee reed.
Ik heb de Rose X-Lite gekozen. Uit principe.

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 15 dec 2022 22:46

hayes schreef: 15 dec 2022 21:27 Ik keek vandaag even naar de verkiezing van fiets van het jaar bij Grinta.
Allemaal 7.000+ tot 16.000 euro. behalve twee. Rose en Cube elke 5.900 dacht ik.
Dus wil je een topfiets en geef je niet om de naam op de buis?

Zo'n verkiezing is trouwens grote zever. Je kan stemmen voor een fiets die je nog nooit in real life zag, laat staan er mee reed.
Ik heb de Rose X-Lite gekozen. Uit principe.
Net even gekeken en idd. grote zever verkiezing -> Isaac is dan de derde betaalbare in het lijstje kanditaten, maar als je ziet dat ze van Cube niet eens het topmodel meegenomen hebben in de verkiezing, een pak Topmerken volledig afwezig zijn qua inzending en je eigenlijk al aan beïnvloeding doet door slechts 1 kleurtje bij sommige modellen mee te nemen (en dan nog de foute in het geval van de Rose) dan heeft een verkiezing als deze nog weinig geloofwaardigheid.

Dan toch maar even stemmen op die Rose want de nieuwe X-Lite is best knap (in het juiste kleurtje "Borealis Green / Chalk")
) zelfde vind ik trouwens van hun Backroad die atm. toch in mijn top 5 van grootste kanshebbers staat voor een gravelfiets om de C3 ooit als manusje-van-alles voor in te ruilen.

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 29 dec 2022 09:12

Ik ben van plan om in 2024 3 maanden door Europa te gaan fietsen. Nu wil ik hiervoor mij Backroad gaan gebruiken. Weet iemand of het mogelijk (en verstandig) is om een bagagedrager te monteren? Iemand hier ervaring mee? En zo ja wat zou de beste optie zijn? Zo niet dat moet ik op zoek naar een andere fiets.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX810
Cube Agree C:62 Disc

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 29 dec 2022 09:28

Ik zou eerst hier kijken: https://forum.wereldfietser.nl/ en hier: https://fietsvakantie.home.blog/
Maar iets zegt mij dat als je 3 maanden op pad gaat, je wel ervaring hebt met meerdaagse langere tochten....
Mocht een bagagedrager niet lukken, ga dan voor die hippe Tailfin.
WiND 56 - 2020

Wasje1
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 okt 2012 16:56

Wasje1 29 dec 2022 10:10

Ik heb de volgende gemonteerd op mijn MTB die ik gebruik voor fietsvakanties: https://www.thule.com/nl-be/bike-packs- ... k-_-100090. Samen met deze: https://www.thule.com/nl-be/bike-packs- ... -pp_100017.
Deze combi past bijna op alle fietsen.
Dit is wel een titanium MTB (Van Nicholas) maar heb deze ook op de MTB van mijn vrouw (carbon Niner) staan en deze geeft geen krimp.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 29 dec 2022 11:17

Hangt er vooral vanaf hoeveel je mee gaat nemen, hotelletjes/B&B vs kamperen enz. Die Tailfin is een prachtige maar niet per se low budget oplossing maar wel prima geschikt voor elk carbon frame omdat ze de fiets alleen raken op de steekas en de zadelpen. Of anders een "Arschrakete" zoals de Duitsers zeggen, een zadeltas, de enige die ik ken die nul zwaaien zijn die van Revelate Designs (Spinelock, 10/16l) omdat die met een kleine alu bracket aan de zadelrails vastzitten, maar Ortlieb etc heeft ze ook. Je kunt dan verder aanvullen met een frametas en een handlebar rol, het wordt dan een beetje passen en meten of/wat er gaat in combinatie met bidons en kabels. En vooral: welk volume heb je nodig.

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 29 dec 2022 11:34

Maar iets zegt mij dat als je 3 maanden op pad gaat, je wel ervaring hebt met meerdaagse langere tochten....
Nou dat valt heel erg mee, eigenlijk geen :shock: . Maar ik heb nog 1,5 jaar de tijd voor ik weg ga. Wil de aankomende tijd gaan gebruiken voor de aanschaf van spullen en dan de zomer/herfst gebruiken voor wat meerdaagse tochten.
Mocht een bagagedrager niet lukken, ga dan voor die hippe Tailfin
Thanks! Dit is eigenlijk precies wat ik zoek. Montage op de achteras, dus stevig en hoef ik niet bang te zijn voor het carbon frame.
Hangt er vooral vanaf hoeveel je mee gaat nemen, hotelletjes/B&B vs kamperen enz
Ik wil het combineren. Niet alleen om kamperen maar ook af en toe een goed bed voor m'n rug :D
Je kunt dan verder aanvullen met een frametas en een handlebar rol, het wordt dan een beetje passen en meten of/wat er gaat in combinatie met bidons en kabels. En vooral: welk volume heb je nodig.
Ja dat is ook de bedoeling. 3 maanden is wel een poos, dus ik denk dat ik wel redelijk wat mee moet nemen. Moet me daar de aankomende tijd eens goed in gaan verdiepen. Gelukkig heeft de Backroad wel een hoop bevestiging punt en zitten de kabels binnendoor het frame heen
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX810
Cube Agree C:62 Disc

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 dec 2022 11:37

Lion1979 schreef: 29 dec 2022 09:12 .... En zo ja wat zou de beste optie zijn? Zo niet dat moet ik op zoek naar een andere fiets.
De beste optie is inderdaad een nieuwe fiets. :)
Maar zoals hierboven al geschreven kan je met jouw fiets en wat aanpassingen ook perfect op pad.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 29 dec 2022 11:51

Lcsmet schreef: 29 dec 2022 11:37
Lion1979 schreef: 29 dec 2022 09:12 .... En zo ja wat zou de beste optie zijn? Zo niet dat moet ik op zoek naar een andere fiets.
De beste optie is inderdaad een nieuwe fiets. :)
Maar zoals hierboven al geschreven kan je met jouw fiets en wat aanpassingen ook perfect op pad.
Een nieuwe fiets is altijd de beste optie :D
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX810
Cube Agree C:62 Disc

timovdl
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 jun 2015 13:16

timovdl 29 dec 2022 13:34

Woefdram schreef: 29 dec 2022 11:17 Hangt er vooral vanaf hoeveel je mee gaat nemen, hotelletjes/B&B vs kamperen enz. Die Tailfin is een prachtige maar niet per se low budget oplossing maar wel prima geschikt voor elk carbon frame omdat ze de fiets alleen raken op de steekas en de zadelpen. Of anders een "Arschrakete" zoals de Duitsers zeggen, een zadeltas, de enige die ik ken die nul zwaaien zijn die van Revelate Designs (Spinelock, 10/16l) omdat die met een kleine alu bracket aan de zadelrails vastzitten, maar Ortlieb etc heeft ze ook. Je kunt dan verder aanvullen met een frametas en een handlebar rol, het wordt dan een beetje passen en meten of/wat er gaat in combinatie met bidons en kabels. En vooral: welk volume heb je nodig.
Hierbij nog een alternatief voor de, helaas, prijzige tailfin.
https://www.ortlieb.com/nl_nl/quick-rack-light+F78105#
Dus ook te monteren op de steekas.
Nog geen ervaring mee, mogelijks tegen zomer dat deze in mijn winkelmand terecht komt.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 29 dec 2022 14:40

En vooral ook niet te vergeten: spatborden.

abdr
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 09 mar 2019 14:16

abdr 29 dec 2022 17:59

https://www.rosebikes.nl/rose-backroad-grx-rx810-1x11-2696926 schreef: Frame:
Rose BACKROAD Carbon, 12x142TA, PF86, interngeleide kabels, bevestigingspunten voor bagagedrager, framegewicht vanaf ca. 1020g
Aangezien er bevestigingspunten voor een bagagedrager zijn, zou ik gewoon een Tubus Vega monteren. Oerdegelijk, licht en veel goedkoper dan zo'n Tailfin die er op een starre achtervork toch maar kaduk uitziet.

Plaats reactie