Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 25 sep 2010 16:00

De Xtreme-wielen van Rose heb ik zelf ook gehad (Aeroversie). Ze bevielen goed totdat er ineens een spaak in het achterwiel knapte. Dit werd door Roseversand keurig gerepareerd, maar het duurde wel drie weken voor ik het wiel weer kon gebruiken. Na een maand ermee gefietst te hebben overkwam het me weer. Een kennis van me heeft hetzelfde met dezelfde wielen meegemaakt.
Gelukkig kwamen ze bij Rose (na enig aandringen via de mail) met een coulanceregeling. Ik kreeg ter vervanging een handgespaakte set met DT Swiss velgen en Aerolite spaken. Gecombineerd met SunRingle naven. Hier ben ik vooralsnog zeer tevreden mee. Maar.....de Dura ace wielen heb ik ook gehad, en die zijn echt top.

search500
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 mar 2010 12:53

search500 16 okt 2010 13:53

@Dodge Ik heb zelf de pro-sl aangeschaft. Ik heb gekozen voor de Dura-Ace wielen en die bevallen goed. Over het gerammel van de weggewerkte kabels, dat valt wel mee. je hoort het alleen als je door een kuil of over een steile verkeersdrempel rijdt.
Pijn is een emotie en emoties kun je uitschakelen

marten
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:04

marten 16 okt 2010 23:10

Heb sinds 1,5 week een pro-sl 3000 met Cosmic Carbone. Fiets rijd echt als een trein, wat een geniaal frame! Enige nadeel is dat soms de ketting hard op de achtervork stuitert.....
geen rammelende kabels of kraakjes oid. Echt super koersfiets!

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 17 okt 2010 00:22

Heb zelf te denken om ook Cosmics aan te schaffen. Heb zelf een Pro Team 4000. Het worden volgend seizoen Cosmics of Kuiper Tube wielen.
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 17 okt 2010 01:10

Marten schreef:Heb sinds 1,5 week een pro-sl 3000 met Cosmic Carbone. Fiets rijd echt als een trein, wat een geniaal frame! Enige nadeel is dat soms de ketting hard op de achtervork stuitert.....
geen rammelende kabels of kraakjes oid. Echt super koersfiets!

Ik sta nog elke keer versteld van de kwaliteit van deze fiets. Dat van die ketting ken ik ;) op alu maakt dit een harder lawaai dan op carbon he. Niet alleen de rijkwaliteiten zijn super maar ook de afwerking : dus mijn volgende wordt weer een red bull (waarschijnlijk de carbon x lite).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

jefrey
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 okt 2007 22:47

jefrey 17 okt 2010 22:49

Hoeveel wijkt het echte gewicht van zo'n red bull af van het officiële gewicht (die je in de advertenties en bijv. op rose.de ziet).

jefrey
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 okt 2007 22:47

jefrey 18 okt 2010 22:07

Net besteld bij rose.de. Ben benieuwd naar de levertijd. Heb als opmerking erbij gezet dat ik graag wil dat ze de stuurpen normaal monteren en de handvatten zo monteren dat ze 1 hor. lijn vormen met het stuur. Wat ik hier zie is vaak niet om aan te zien. Scheelt mij hopelijk weer wat werk.

http://www.panoramio.com/photo/42407525

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 18 okt 2010 22:31

Jefrey schreef:...Heb als opmerking erbij gezet dat ik graag wil dat ze de stuurpen normaal monteren....


Dan maar hopen dat ze onder 'normaal' hetzelfde verstaan als wat jij onder 'normaal' verstaat. Mijn broertje heeft gewoon aangegeven: stuurlint los bijleveren, zodattie de ergopower hendels naar eigen inzicht kon afstellen (en nog een gelletje onder het stuurlint mee kon wikkelen).

jefrey
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 okt 2007 22:47

jefrey 18 okt 2010 22:41

Tsja, ik had er ook nog bijgezet; zoals afgebeeld in jullie configurator. Naar mijn weten monteren zij zo'n stuurpen steeds verkeerd. Waarom is mij een raadsel. Maar de hendels zijn inderdaad belangrijker ivm stuurlint

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 18 okt 2010 23:26

Jefrey schreef:Tsja, ik had er ook nog bijgezet; zoals afgebeeld in jullie configurator. Naar mijn weten monteren zij zo'n stuurpen steeds verkeerd. Waarom is mij een raadsel. Maar de hendels zijn inderdaad belangrijker ivm stuurlint


Bij mij zat de stuurpen "gewoon zoals die hoort".
Ik heb me wel laten opmeten in Bocholt en heb gezegd dat ik sportief/diep zit. Wellicht dat dat uitmaakt ...
Vwb de hendels, die stonden bij mij goed. Ik denk dat je die nog een heel klein beetje kan verstellen zonder dat je opnieuw het stuurlint hoeft te wikkelen. Tenzij je ze heel hoog of laag wilt hebben.
Ben nog steeds erg tevreden met mijn PRO-SL 4400. Staat nu sinds januari 2010 ruim 4k op de teller.
Gr, Ric
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 18 okt 2010 23:34

Ze monteren de stuurpen volgens aanvraag (sportief of comfortabel) en de remgrepen ook hoor, geen probleem (bij mij toch ;) )
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

jefrey
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 okt 2007 22:47

jefrey 19 okt 2010 14:30

timper schreef:Ze monteren de stuurpen volgens aanvraag (sportief of comfortabel) en de remgrepen ook hoor, geen probleem (bij mij toch ;) )


Ah oke, dan hebben de meeste dus voor comfortabel gekozen.

Wat ik mij afvraag, ik heb even dit topic doorgenomen om wat andere red bulls te zien maar ik zie bijna geen hoge carbon velgen. Ik weet dat je in Nederland eigenlijk het beste voor normale velgen kan kiezen maar het ziet er toch wel heel mooi uit en het geluid op hoge snelheid........ :) Als ik bij de Italiaanse merken kijk kom ik wel geregeld hoge velgen tegen. Waar is een redbull met hoge velgen of ben ik de eerste? :) (Mavic Rennrad-LS Cosmic Carbone SL 09 Dekor weiß M10)

Plaats reactie