Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 13 sep 2006 20:53

Aangezien er alleen een topic bestond over de carbon frames van dit merk wordt het denk ik onderhand ook eens tijd dat het merk van Duitslands prijsvechter een plekje op dit forum krijgt. Discussies over Red Bull's en fietsen van forumleden zijn hier dus van harte welkom!

Om maar te beginnen met de mijne:

Het begon natuurlijk allemaal met een Red Bull Pro SL die werd opgebouwd met een Ultegra 10 speed groep en Ritchey WCS Alu onderdelen

De light wheels van Extreme werden verkocht en Ksyrium SL's en Cosmic Carbones werden aangeschaft. Ook werden er Nokon kabels gemonteerd in de kleuren zwart en zilver.



Na een tijdje heb ik de standaard (zware) voorvork vervangen voor een Ritchey Wcs Carbon en moesten ook de zadelpen en het stuur eraan geloven om WCS Carbon te worden. De stuurpen werd volledig effen gemaakt omdat de opdruk er toch af begon te slijten. Een Ritchey Wcs balhoofdstel werd gemonteerd en tot slot nieuwe Cosmic Carbone SL's met dank aan Sharkman voor de stickers!

Ook kreeg ik voor een prikkie een Slr Titanium in handen met een scheur in het leer wat me leuk leek om eens onder handen te nemen. Resultaat is een gewichtsbesparing van 25-30 gram en een winst aan comfort!



Vergezicht



Met de ksyriums en gewone SLR



Cosmics met oude stickers en gewone SLR



Ook heb ik een MTB van Red Bull die in dezelfde stijl is opgebouwd als mijn Racer. Een Red Bull Al-Werks met XT 05 Dual Control V-Brakes. Nokon Kabels en CrossMax SL. Op de foto is hij nog te zien met WCS Alu onderdelen maar daarvan zijn de zadelpen en het stuur al vervangen voor hun Carbon broertjes. Deze week komt er nog een Ultegra 12-27 cassette en Dura Ace ketting op en dan is ie klaar voor de winter. Voor de toekomst ben ik wellicht nog van plan een Reba Team te monteren..
Science of Performance!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 13 sep 2006 22:45

In welk opzicht is dit nog een Red Bull?

jeken
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 mar 2006 22:27

jeken 13 sep 2006 22:55

Prachtig gewoon dat grijs. Vindt het wel mooi met de nokons onder het stuurlint.Een geslaagde fiets voor mij;)Veel succes er nog mee
 
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------Prorace Nox

ericj
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 sep 2006 23:25

ericj 13 sep 2006 23:33

Mooi!
Is hij overgespoten of is dit de titanium geanodiseerd zonder stickers?
En hoe bevielen de standaard wielen? Ik ga waarschijnlijk ook een Pro SL 3000 kopen, en ben nog even aan het kijken wat ik precies wil.  Ik fiets niet heel erg veel (1500/jr, geen wedstrijden, hooguit een sprint-triatlon), maar ben niet heel licht (92kg, 1m99, heb 66cm frame nodig).
Eric

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 13 sep 2006 23:41

Quote: Origineel geplaatst door Robbebopper op 13 September 2006
In welk opzicht is dit nog een Red Bull?


Define yourself...

Verder is het de geanodisseerde zonder stickers. Niet overgespoten of iets dergelijks.

De wielen bevielen op zich wel goed maar ik kon zowel de vorige Cosmics als de Ksyriums aan een goede prijs kopen en de Light Wheels aan een goede prijs verkopen. Ook had ik toen nog geen behoefte aan een setje trainingswielen. Nu komt er deze week nog een setje Aksiums binnen om op te trainen. Maar de Light Wheels zijn op zich goede wielen om mee te beginnen. Naven lopen soepel en wielen zijn stevig genoeg. Het grote voordeel is dat Rose er 5 jaar garantie op geeft, ongeacht welk gebruik. Daarom is het denk ik wel handig en veilig voor jou om deze wielen erin te laten steken. Ik woog eind vorig jaar ongeveer 80 kilo en de wielen gaven geen krimp. Nu is het verschil van 12 kilo natuurlijk niet klein maar de garantieregeling staat in ieder geval wel in je voordeel!

Over het frame niets anders dan lof, het is ook puur omdat ik er zo tevreden over ben dat dit nog niet vervangen is en ook niet vervangen wordt. Het Mtb frame was alleen niet erg stijf bij de achtervork maar dat is opgelost met BrakeBoosters. Het raceframe is daarentegen knoerhard en superstijf. De Cosmic Carbones dragen daar natuurlijk ook hun steentje nog aan bij.

Verder ben ik begonnen met een racefiets op een bepaald budget maar was het als het programma "Pimp My Ride" dat ik er samen met mijn neefje aan ben gaan verbouwen. Ik heb verder ook geen behoefte aan een carbon frame en heb dat geld dus in andere onderdelen kunnen steken. Steeds kwam ik weer nieuwe dingen tegen die ik kon, wou of ging vervangen om het uiterlijk maar te veranderen. Niet altijd naar ieders mening mooi, maar steeds was ik er zelf tevreden mee. Omdat ik het frame erg simpel van opzet vind dacht ik met de accenten op andere onderdelen te leggen een "eigen draai" aan de fiets te kunnen geven.
Science of Performance!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 14 sep 2006 22:55

 
Dit is naar mijn mening de beste koop op dit moment bij Roseversand.
Ter promotie van de nieuwe SRAM groep, kun je voor 2600 euro een topframe (895 gram, en gebruikt door team Wiesenhof), en de SRAM Force groep bemachtigen. Wielen, en voorvork zijn ook prima in orde. Als je de wielen vervangt door een wat lichter stel, bijvoorbeeld de even dure lightwheels van Rose, dan heb je een fiets die inclusief pedalen rond de 7 kilo weegt, en die voorzien is van zeer goede onderdelen.

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 14 sep 2006 23:01

Moet zeggen dat ik dat ook een prachtig frame vind al zou ik voor de zwarte gaan. Die straalt net iets meer uit vind ik persoonlijk..
Science of Performance!

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 14 sep 2006 23:03

Echt mooie fietsen! Het grijs is een mooie kleur voor het frame en zeker met de kleurkeuze van de rest van de onderdelen! De nokons vallen me zeer in de smaak!

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 14 sep 2006 23:06

Quoten: Origineel geplaatst door Robbebopper op 13 September 2006

In welk opzicht is dit nog een Red Bull?


ik heb ook wel zoiets van, tja, een red bull fiets ?
er staat niets op, de grozep is vervangen, de wielen zijn vervangen enz....
wel een knappe fiets daar niet van, al zie ik toch graag net dat ietsje meer kleur in een kader, niet gehaal vlak grijs, ziet er zo saai uit

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 14 sep 2006 23:11

Quote: Origineel geplaatst door rombaft op 14 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Robbebopper op 13 September 2006In welk opzicht is dit nog een Red Bull?



ik heb ook wel zoiets van, tja, een red bull fiets ?er staat niets op, de grozep is vervangen, de wielen zijn vervangen enz....wel een knappe fiets daar niet van, al zie ik toch graag net dat ietsje meer kleur in een kader, niet gehaal vlak grijs, ziet er zo saai uit

Het staat er wel op, maar de laser-engravings zijn in het wit en dat komt er op de foto niet uit. De groep is niet vervangen, die is nog geheel origineel. De wielen en enkele andere onderdelen zijn wel vervangen.

@ Bo: Die nokons, was meer een opvlieging van mijn neefje. Goh, waarom probeer je dat niet eens uit. En nu ik weet hoeveel werk het was om die busjes allemaal stuk voor stuk om te wisselen.. hoeveel werk moet het bij jou wel niet geweest zijn om dat steeds opnieuw te doen tot je jouw ultieme combinatie had gevonden.. Chappeau!
Science of Performance!

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 14 sep 2006 23:14

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe een Dura Ace "zaagblad" hier op zou staan..
Science of Performance!

vossie
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 feb 2006 17:27

vossie 17 sep 2006 13:12

Hoi allemaal,
Heb na een helelangetijd op een stalen Brandsracefiets eindelijk een nieuwe
fiets gekocht. Getwijfeld over een Bianchie 928 of een RedBull.
Bianchi kwa kleuren mooier RedBull lichter, scheelt een kilo. Dus naar duitsland (woon in Adam) en is kijken naar die RedBulls. Jemig wat een zaak en een prima service. Het is dus een Carbon sl geworden. Vond die pro sl niet mooi gelast, de ene wel en de andere weer niet. Eigenlijk net als Stevens. Dus een Carbon besteld met Ultegra ( Vind Dura Ace Cranck lelijk). Krysium weels. Wel effe wennen zo licht...7 kilo.
Die Brands Columbus is een kilo of 10 maar met aanzetten is het een heel verschil.
Tuurlijk zijn er mooiere fietsen dan RedBull maar die zijn beduidend duurder. En de service van Rose was perfect, niets was te veel. Dus niet van koop nu maar want ik wil weer verder...
Sportieve groeten....

Plaats reactie