Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 22 aug 2021 00:01

De Tukker schreef: 21 aug 2021 23:11
Swedish Chef schreef: 21 aug 2021 22:25 ...
(het zadel staat wel waterpas, al kan het op de foto lijken alsof het iets voorover gekanteld staat).
Echt niet ... ;)
Enneeh ... hou je er rekening mee dat je op 't Hogeland woont? Daar is de weg niet waterpas :lol:
waterpas, dacht 't niet.jpg
Haha, mooi gedaan :winkthumb:

Niet op het Hogeland trouwens maar op Park Stokhorst. Zit ook wel wat hoogteverschil.

kevindelange
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 aug 2021 12:15

kevindelange 01 sep 2021 10:02

Mooie fiets Swedish Chef! Al gewend aan de fiets? Ik moet nog een week of 5 wachten volgens Rose.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 01 sep 2021 22:30

kevindelange schreef: 01 sep 2021 10:02 Mooie fiets Swedish Chef! Al gewend aan de fiets? Ik moet nog een week of 5 wachten volgens Rose.


Wachten duurt lang he? sterkte!

Ja ik ben al helemaal gewend. Ik had hem vrij snel al goed afgesteld (is ook niet mijn eerste fiets, dat scheelt). Na de eerste en tweede rit een paar kleine aanpassingen aan de zadelhoogte. Na de derde rit merkte ik dat ik er beter op zit dan op mijn andere fiets (die ik 5 jaar heb).

Roberto
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jun 2020 22:18

Roberto 17 nov 2021 10:03

Even headsup.

Als je bij rose een hele fiets bestel moet igv garantie aanspraak op welk onderdeel dan ook de hele fiets terug ter beoordeling.
Als je wat losse onderdelen online koop en retour stuur wordt niet automatisch de restitutie voldaan. Er wordt vereist dat je eerst je IBAN nummer per mail opstuur. Een IBAN nummer waar overigens de betaling mee is verricht. Als er wordt terugbetaald, weken to 2 jaar (mijn ervaring na meermaals herinneringen gestuurd te hebben) is er een vermelding van een belegnummer wat geen enige relatie heeft met ordernummer of creditnota nummer wat aan consument is verstrekt. Ze sturen overigens ook geen herinnering als je verzuim je IBAN per mail te versturen.


Nogal onvriendelijke handelwijzen voor de consument.

So you know.

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 17 nov 2021 23:22

Mijn buurman heeft recent de Rose Reveal Four gekocht. Toen hij deze op ging halen, wees men hem uit zichzelf op een minieme kras die tijdens het assembleren ontstaan was. Daarvoor ontving hij 100,- korting, waarmee hij akkoord ging. Toen ging men het zadel voor hem op de juiste hoogte zetten. Het bleek dat de schroef (voor het verstellen van de zadelpen) niet helemaal gecentreerd in het schroefgat zat, waardoor je er bijna niet in komt met een sleutel. Daarop is er direct een nieuwe fiets voor hem in bestelling gezet. De 100,- korting blijft staan. De eerste fiets heeft hij zolang meegekregen totdat de nieuwe binnen is. Correcte service, zo lijkt me.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 18 nov 2021 06:53

Ik heb ook nog nooit een probleem gehad met de klantenservice van Rose.

Ben altijd meer dan fair behandeld.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 18 nov 2021 20:54

ik rijd nu 7 jaar op Rose fietsen en ook altijd prima service ervaren. Voor mij is de afstand naar Bocholt ook wel te overzien en rijd er ook heen als dat nodig is.

timovdl
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 jun 2015 13:16

timovdl 24 nov 2021 13:42

Ik zal de klantenservice van Rose ook eens mogen uitproberen.. :(
Mijn Backroad vandaag ontvangen:
2 grote, zichtbare krassen op bovenbuis (nochtans onder extra bescherming)
klein putje op bovenbuis
wat lak van stuurpen

Twee ondersten zijn niet echt zichtbaar, dus kan ik nog met leven.
Maar zou dit eventueel nog met lakstift weg te werken zijn?
IMG_20211124_131827.jpg

Ghini
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jan 2021 10:32

Ghini 24 nov 2021 14:57

timovdl schreef: 24 nov 2021 13:42 Ik zal de klantenservice van Rose ook eens mogen uitproberen.. :(
Mijn Backroad vandaag ontvangen:
2 grote, zichtbare krassen op bovenbuis (nochtans onder extra bescherming)
klein putje op bovenbuis
wat lak van stuurpen

Twee ondersten zijn niet echt zichtbaar, dus kan ik nog met leven.
Maar zou dit eventueel nog met lakstift weg te werken zijn?
IMG_20211124_131827.jpg
Ai dat is goed balen!
Lakstift: je kan het misschien iets minder opvallend maken maar gezien het type lak zal het denk ik nooit echt mooi worden. Welke kleur is dat?

Was de doos trouwens beschadigd? Die krassen zouden toch niet door controle moeten komen.. Wat bedoel je met putje? In de lak of deukje?

timovdl
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 jun 2015 13:16

timovdl 24 nov 2021 15:04

Ghini schreef: 24 nov 2021 14:57 Ai dat is goed balen!
Lakstift: je kan het misschien iets minder opvallend maken maar gezien het type lak zal het denk ik nooit echt mooi worden. Welke kleur is dat?

Was de doos trouwens beschadigd? Die krassen zouden toch niet door controle moeten komen.. Wat bedoel je met putje? In de lak of deukje?
Kleur: Evil Pepper Green

Doos was in geen enkele manier beschadigd.
Dat gedeelte van het frame was zelfs ingepakt met bescherming.
Ik was dan ook enorm verbaasd dat ik dit hieronder aantrof.

Putje is enkel maar lak geloof ik - moest ik echt al gedetailleerder voor gaan 'zoeken'.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 24 nov 2021 19:20

timovdl schreef: 24 nov 2021 13:42 Ik zal de klantenservice van Rose ook eens mogen uitproberen.....

Maar zou dit eventueel nog met lakstift weg te werken zijn?
gewoon contact opnemen met Rose. Ze losten vergelijkbare zaak voor mij prima op door nieuw frame. Mijn ervaring was wel in een tijd dat ze nog gewoon fietsen / frames op voorraad hadden...

kevindelange
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 aug 2021 12:15

kevindelange 03 dec 2021 09:31

Inderdaad, zoals eerder gezegd, gewoon contact opnemen. Ik ben ontzettend gecharmeerd van de mensen bij Rose. Na het in-ontvangst nemen van mijn fiets kwam ik er achter dat de gaatjes voor de bidonhouder niet helemaal netjes recht zaten op de zadelbuis. Met als gevolg dat de twee bidons niet mooi "naar elkaar keken". Mailtje naar Rose gestuurd met de vraag of dit een bekend probleem is. Kreeg de zelfde ochtend een belletje dat ze het frame gaan vervangen voor me en ik ondertussen gewoon door kon fietsen.

Afgelopen week weer een bezoek bezocht aan Rose om mijn nieuwe mountainbike op te halen, weer ontzettend hartelijk ontvangen.

Plaatje bij het praatje; mijn nieuwe Count Solo 1 om lekker te crossen in de winter.
Schermafbeelding 2021-12-03 om 09.30.48.png

Plaats reactie