Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 01 jan 2023 18:05

20 kg was een grove schatting, maar zo te horen blijkt dat dus veelste veel te zijn.

@ Alex2b2: proef kamperen ga ik nog doen. De bedoeling is om aankomende zomer/herfst wat meerdaagse tochten te gaan doen. En ik ga zeker nog eens kijken naar een Ortlieb bagagedrager. Zeker in combinatie met die steekas die door JensNL word geadviseerd.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX810
Cube Agree C:62 Disc

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1661
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 02 jan 2023 10:54

Proefkamperen is superleuk om te doen! En hoeft in eerste instantie niet eens met lange afstanden. Test dan gewoon je uitrusting. Een weekend-uitrusting verschilt niet veel met een week weg.
Dan kom je er achter wat je mist en vooral: wat kwam er niet uit de tas?

Er zijn genoeg fietskampeerders die gerust 30kg+ meezeulen, hoor. Maar minder 'dood' gewicht aan je fiets, fietst gewoon een stuk lekkerder.
Nu weet ik niet of het frame van de Backroad gemaakt is om wat bagage mee te nemen (stuurgedrag, belasting), maar probeer het gewicht zo laag mogelijk te houden.
WiND 56 - 2020

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 18 feb 2023 19:52

Hallo , ik had intresse om een backroad te bestellen . Is hier iemand met een backroad in maat 59 ?
Kan u mij zeggen wat de maximale hoogte is van het zadel gemeten vanaf de trapas? Op de site zelf staat de binnebeenlengte maar zou graag op de gemeten manier weten ! Bij canyon staat dat er wel bij de geometrie

Alvast bedankt!!

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 19 feb 2023 09:21

Heb een maat 57 dus ik kan je niet helpen. Maar even een mailtje naar Rose en ze kunnen je vast wel helpen. Ze reageren bij mij altijd vrij snel
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX810
Cube Agree C:62 Disc

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 19 feb 2023 18:58

Lion1979 schreef: 19 feb 2023 09:21 Heb een maat 57 dus ik kan je niet helpen. Maar even een mailtje naar Rose en ze kunnen je vast wel helpen. Ze reageren bij mij altijd vrij snel
Ik had ze al gemaild 1 week geleden maar nog geen reactie was er heel druk stond in de mail !
Daarom dat ik het via hier probeerde

meagain
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2013 19:07

meagain 20 feb 2023 14:31

Ik bestelde een 2-tal weken een Rose Xlite 04 nadat ik de fiets 'live' had kunnen keuren op Velofollies. De fiets werd mooi op tijd geleverd. Toe ik echter de gps mount op het stuur wilde bevestigen liet onder minimale druk de 'inbus' in het stuur los.

Wanneer ik dit per mail aan Rose meldde bleef alles stil. Geen antwoord meer...

In 2015 kocht ik ook een fiets bij Rose (CDX). Alle vragen werden toen praktisch onmiddellijk en uitgebreid beantwoord.

Is er een probleem bij Rose. Ondervinden anderen ook hetzelfde??

Mvg

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 20 feb 2023 21:53

Wisselende ervaringen mbt snelheid van terugmailen. Soms supersnel, andere keren moest ik er even op terugkomen voordat er een antwoord kwam.
Beste ervaringen had ik met bellen.

(Ik weet het niet helemaal zeker, maar het kan wel eens zijn dat de afdeling verkoop het snelst is met reageren, op de site staan mailadressen van verschillende afdelingen waaronder fietsverkoop@rosebikes.com …. ).

meagain
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2013 19:07

meagain 21 feb 2023 10:15

Gisteren, na online een afspraak te hebben gemaakt, belde een medewerker van Rose. Ben niks wijzer geworden; ik had verwacht iemand aan de lijn te hebben die Nederlands sprak. Hij vroeg me om geduld te hebben; er wordt steeds op vragen per mail geantwoord maar door de enorme werklast...

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 25 feb 2023 11:42

meagain schreef: 21 feb 2023 10:15 Gisteren, na online een afspraak te hebben gemaakt, belde een medewerker van Rose. Ben niks wijzer geworden; ik had verwacht iemand aan de lijn te hebben die Nederlands sprak. Hij vroeg me om geduld te hebben; er wordt steeds op vragen per mail geantwoord maar door de enorme werklast...
Begrijp je opmerking niet wanneer je een medewerker aan de telefoon hebt en vervolgens over vragen per e-mail begint. Mijn ervaring is dat er redelijk wat Nederlandstalig personeel werkt.
Met een defect zoals je in je eerdere bericht omschrijft zou je fiets altijd terug moeten naar de winkel. Rose werkplaats Bocholt zit niet zo ver over de grens dus ik zou er gewoon heen gaan wanneer het jou uit komt.
Of inderdaad bellen / mailen voor retourzending maar dan heb je wel de vertraging en ellende van het versturen van een groot pakket. Wanneer je dat een probleem vindt moet je geen fiets online kopen.

meagain
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2013 19:07

meagain 23 mar 2023 19:41

Uiteindelijk is mijn 'probleem' opgelost. Heb wel wat geduld moeten hebben...
Mijn fiets werd opgehaald door de koerierdienst Kuehne-Nagel en ongeveer 1.5 week later kreeg ik de melding dat de herstelling werd uitgevoerd (garantie) en mijn fiets kon worden afgehaald.
Heb geen spijt van de trip naar Bocholt (toch 200 km enkel); mooie grote winkel, vriendelijk en Nederlandstalig personeel en wat een mooie fietsen (die ook nog betaalbaar zijn ook)...

Zeker een aanrader...

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 23 mar 2023 21:09

fijn dat het is opgelost en ook mooi dat je het hier even laat weten.

roelw
Forum-lid
Berichten: 479
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 18 aug 2023 12:01

Een nieuwe Rose aluminium racer: de Rose Reveal AL: https://racefietsblog.nl/nieuwe-rose-re ... racefiets/
In een tijd waarin carbon het toverwoord is om een fiets te verkopen wel een mooi alternatief maar...
"Ondanks het aluminium frame weegt de fiets volgens Rose 8,9 kilo." ik begrijp niet goed hoe ik die 'ondanks' mag interpreteren maar dit is best wel zwaar.
En "Via de stuurpen gaan de kabels het frame binnen en die weggewerkte kabels in combinatie met de weggewerkte lasnaden geven deze aluminium racer toch net wat extra uitstraling." Dus de versnellingskabels zijn over de volledige lengte van shifter tot derailleur voorzien van een buitenkabel? Dat geeft toch zeer veel wrijving?
Laatst gewijzigd door roelw op 18 aug 2023 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie