Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

dream
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 jan 2005 15:16

dream 05 jul 2016 09:20

Je kan het zelfde setje ook nemen met probleemloze 105 naven. de body is daarvan ook harder. heb meerdere setjes in mijn vriendenkring en deze zijn probleemloos. afwerking niet top, maar alle waar naar zijn geld. Hopelijk komt Rose eerdaags met een 17-622 velg zodat de de 25 mm banden ook wat mooier vallen.

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 05 jul 2016 14:04

zijn die 105 naven dan niet gevoeliger naar onderhoud? of gewoon direct en extra laagje vet erin en gaan?
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 05 jul 2016 14:15

dream schreef:Je kan het zelfde setje ook nemen met probleemloze 105 naven. de body is daarvan ook harder. heb meerdere setjes in mijn vriendenkring en deze zijn probleemloos. afwerking niet top, maar alle waar naar zijn geld. Hopelijk komt Rose eerdaags met een 17-622 velg zodat de de 25 mm banden ook wat mooier vallen.
Heb zo'n zelfde soort set besteld. 105 naven en een Xtreme velg. 36 spaaks. Heb m nog niet binnen. Mocht de vraagsteller foto's willen... pb me maar
is het fietsen aan het her-ontdekken

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 05 jul 2016 22:37

Laatst gewijzigd door bwerter op 06 jul 2016 13:26, 6 keer totaal gewijzigd.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 05 jul 2016 23:02

Mooi diggie!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maak joe woar

wienesroa
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2014 09:35

wienesroa 06 jul 2016 08:33

Diedo70 schreef:
wienesroa schreef:Zijn er mensen die al ervaring hebben met de ROSE CDX-3100 di2.

Ik heb er een sinds februari dit jaar (Xeon CDX 3100, 2016 model). Tot nu toe zo'n 3000km op gereden, en bevalt me erg goed. Ik kwam van een JanJanssen Vector uit 2006 met carbon voor en achtervork.

......
Wauw mooie review!
Ik woon in het uiterste zuiden en ga regelmatig naar Ardennen, Eiffel en probeer een paar keer per jaar nog zuidelijker af te dalen.

Dus voor mij is een zo gunstig mogelijk verzet wel van meerwaarde. Zeker op de klimmetjes in de Belgische Ardennen van meerwaarde.

Schijfremmen ken ik van de mtb en lijken me echt een genot om mee te fietsen. Heb jij de fiets gecustomized op de website en online besteld? Heb je bewust onderdelen vervangen en heb je wellicht nu nog tips over upgrades die echt de moeite waard zijn?

Ik was van plan om dit jaar (liefst na presentatie 2017 bikes) eens naar hun megastore te gaan en eens wat proefritjes maken. Ik vind de fiets erg gaaf uitzien. Alleen dat Rose is niet het mooiste logo ;-)

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 06 jul 2016 09:44

bwerter schreef:Mijn Rose Xeon, super fietsje

Afbeelding
Plaatje is zo klein dat ik eigenlijk alleen wat zwarts zie. :lol:

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 06 jul 2016 15:09

Krijg je normaal snel een bericht wanneer ze de levering van je fiets verwachten? Ik heb de mijne besteld op 19 juni, enkele dagen later bevestiging van bestelling gekregen en sindsdien niets meer gehoord.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 06 jul 2016 15:13

Er zijn wat software wijzigingen geweest waardoor wat notificaties verdwenen zijn. Even een mailtje sturen of een bericht via Facebook.

Werkt bij mij prima en snel. Heb overigens geen ervaring met het bestellen van een fiets.
Afbeelding

Diedo70
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2012 15:37

Diedo70 06 jul 2016 17:27

wienesroa schreef:
Diedo70 schreef:
wienesroa schreef:Zijn er mensen die al ervaring hebben met de ROSE CDX-3100 di2.

Ik heb er een sinds februari dit jaar (Xeon CDX 3100, 2016 model). Tot nu toe zo'n 3000km op gereden, en bevalt me erg goed. Ik kwam van een JanJanssen Vector uit 2006 met carbon voor en achtervork.

......
Wauw mooie review!
Ik woon in het uiterste zuiden en ga regelmatig naar Ardennen, Eiffel en probeer een paar keer per jaar nog zuidelijker af te dalen.

Dus voor mij is een zo gunstig mogelijk verzet wel van meerwaarde. Zeker op de klimmetjes in de Belgische Ardennen van meerwaarde.

Schijfremmen ken ik van de mtb en lijken me echt een genot om mee te fietsen. Heb jij de fiets gecustomized op de website en online besteld? Heb je bewust onderdelen vervangen en heb je wellicht nu nog tips over upgrades die echt de moeite waard zijn?

Ik was van plan om dit jaar (liefst na presentatie 2017 bikes) eens naar hun megastore te gaan en eens wat proefritjes maken. Ik vind de fiets erg gaaf uitzien. Alleen dat Rose is niet het mooiste logo ;-)
Thanks!

Qua verzet heb ik een 39 blad en 12-25 cassette laten monteren. Maar heb ik direct een 11-32 cassette en een 34 binnenbad meebesteld. Ze monteren jouw keuze. Als je maar zorgt dat je de lange kooi Derailleur hebt (Gs) dan past alles.

Ik ben bewust voor de ritchey zadelpen gegaan, maar dat was vooral optisch om alles van hetzelfde merk te hebben.
De R23 wielen zijn prima en er gaat niets van de prijs af als je toch de R24 zou nemen die los toch een stuk goedkoper zijn dan de R23. De R32 wielen waren niet goed leverbaar toen ik bestelde. Andere wielupgrades waren erg duur.

Er zaten laatst wat goede deals in de ROSE configurator (dure ace pedalen voor 17 euro, garmin 520 voor 160 euro), maat weet niet of dat nog steeds is.
Ik heb inderdaad gewoon online samengesteld en besteld.

Dat het logo van Rose niet het mooiste is ben ik met je eens, maar daar heb je zelf natuurlijk het minste last van als je op de fiets zit :D

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 01 aug 2016 11:38

Het heeft wat voeten in de aarde gehad vooraleer de fiets geleverd werd, maar eindelijk is ie er dan toch. Ik heb geprofiteerd van wat software fouten op de website, waarbij een aantal upgrades te gunstig werden aangeboden. Daarom deed Rose wat lastig bij het leveren van de fiets, maar na wat druk zetten is het plots in een stroomversnelling geschoten. Ik heb de wielen verwisseld met Zonda's, ik vind persoonlijk dat ze zeer goed passen bij de fiets. Dit weekend al een 320 km op de teller gezet, zeer tevreden tot nu toe! Ik kom dan een ook van een 8j oude aluminium fiets, dus het is een serieuze sprong voorwaarts. Ah ja, het is een Rose X-Lite CRS, ultegra afmontage

Afbeelding

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 01 aug 2016 14:00

mooie fiets, goede aankoop!!

Plaats reactie