Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Laat hier je 2e hands fiets keuren-topic

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27549
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 okt 2006 20:09

Lijken me prima onderdelen, maar hoe oud is die fiets? Prijs is wat aan de hoge kant denk ik (niet heel veel).

f1freek
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 sep 2006 18:40

f1freek 20 okt 2006 01:12

Ja, voor €1000 heb je wel een soortgelijke fiets, maar dan nieuw.Misschien ook effe handig om te weten van welk jaar de fiets is (of het frame, als hij deze zelf heeft samengesteld).
Groeten....!
Trek 5500 (OCLV 120) met Dura Ace 10 speed en Gipiemme wielset.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27549
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 okt 2006 11:38

Deze groep is beter (of i.i.g. gelijkwaardig) aan Ultegra, dus daar zou ik niet voor doorsparen. Tjsa, een carbon frame. Waarom wil je dat precies? Je gaat er echt niet harder door fietsen?
De fiets die je post ziet er goed uit hoor. Goede groep, goede wielen, etc. Ik kan alleen niks zeggen over de staat. Hoe zit het bijvoorbeeld met de bewegende onderdelen? Allemaal afgeragd of net vernieuwd?

piek
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2006 19:22

piek 20 okt 2006 17:00

hey  hoi! Ik ben al een tijdje op zoek en heb hier op het forum al vaker 'advertenties' gezet. Hier heb ik er weer eentje, ben vooral benieuwd wat een goeie prijs zou zijn:
De advertentie:Gazelle racefiets, donkerblauw, framemaat 51 cm.Netjes onderhouden en in zeer goede staat.ngeveer 6 jaar oud.Volledig afgemonteerd met Shimano 600.'Look' systeem pedalen.incl. zadeltasje, nieuwe binnenband, bandlichters.Een e-mail:Ik weet niet precies hoeveel kilometers de fiets gereden heeft. Met mij niet zo veel. Toen ik hem kocht (2 jaar geleden) zijn er nieuwe wielen en banden opgezet. Het lijkt er niet op dat hij voorheen veel gebruikt is.Op de fiets zit een 1 jaar oude kilometerteller. Hierop kan je de ritafstand, totale afstand, km/p uur, gem. rit snelheid en de tijd aflezen. Verder zit er een zadeltasje bij met reservebinnenband en banden ligters, een handfietspomp en er zitten 2 bidonhouders op.Het versnellingssysteem zit op het stuur, in de remhendels. Het systeem wat nu gewoon gebruikelijk is. De kwaliteit van de fiets is vrij hoog, helaas is dit op de slechte foto's niet goed te zien. De fiets is getaxeerd op ong. €300,- tot €350,-. Doe dus een mooi bod en hopelijk kunnen we het eens worden over de prijs.
Graag hoor ik jullie reaktie,
groetjes Marieke
 

waldo
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2006 21:21

waldo 20 okt 2006 21:33

Beste iedereen die meer weet dan ik van fietsen,
wat vinden jullie van onderstaande fiets:
herenfiets PUCH ALP(peugeot bikes)
velgen sphinx rigidaschwalbe blizzard 25 cSR suntour T890 verende vork ( instelbaar)V-brakes Pro MaxStuurpen PRO ( instelbaar)Selle royal + verende zadelpenDeore achterderailleur 8 speedNewave triple vooraanDeore trapstel
fotos' op http://www.2dehands.be/listuser/1125524 ... bikes.html
vraagprijs: 275 euro
Ik wil de fiets gebruiken om dagelijks mee naar mijn werk te rijden (kwartiertje) en om in het weekend wat tochtjes mee te maken.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie deskundig oordeel!
Groeten,
Wouter

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27549
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 okt 2006 12:57

Shimano 600 is de voorloper van Ultegra, maar is toch dacht ik al wel wat ouder dan 6 jaar. Zou de fiets taxeren op 200. Maar het is moeilijk beoordelen zonder foto....

molle
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:17

molle 21 okt 2006 22:07

Beste mensen,
 
Ik ben van plan een nieuwe racefiets te kopen. Een Cube peleton voor 600euro (heb ik al met eigenaar besproken). De fiets is van een vrouw die er amper op heeft gefietst en hij ziet er picobello uit, als nieuw. Is die prijs redelijk? Ik heb afgesproken morgen de fiets op te halen, helaas heb ik jullie forum nu pas ontdekt! Maar, misschien bereik ik jullie nog op tijd..
Bijgevoegd de link waar je de fiets kan bekijken.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... nieuw.html
Thanks, molle.
das just.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27549
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 okt 2006 14:05

Lijkt me een prima fiets. Als ie echt nieuw is, is de prijs prima. Weet je zeker dat 't de goede maat is?

molle
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:17

molle 22 okt 2006 18:04

Heb 'm gekocht, testritje mee gemaakt. Rijdt geruisloos, schakelt soepel en trekt niet scheef bij het handenloos rijden.
Nieuw is ie vast niet, als je een fiets koopt, dan fiets je er ook op. Maar hij ziet er nieuw uit en is in elk geval prima onderhouden. Moet wel nog klikschoentjes kopen eer ik echt de hort op kan. Can't wait!
das just.

Plaats reactie