Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Laat hier je 2e hands fiets keuren-topic

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 04 okt 2006 19:00

Quoten: Origineel geplaatst door akkienakkie op 04 Oktober 2006


 als het gaat om mijn vraag: 200 Euro is de prijs.

Vindt verkoper ook dat dat de prijs is? M.a.w. heb je dat geboden of heb je een overeenkomst? 200,- lijkt me nl. wel erg weinig.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

ivo1
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 25 mei 2006 14:15

ivo1 04 okt 2006 21:03

is dit een goede racefiets voor 775 euro?
frame aluminium merk delira _maat 54_carbon voorvork_ITM stuur,stuurpen en zadelpen_look pedalen_campagnolo chorus 9 speed_mavic ksyrium sl wielen_banden continental grand prix
4 jaar oud.

cyclopedia
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:57

cyclopedia 04 okt 2006 21:31

Op zich geen hele slechte koop, maar is wel afhankelijk van de staat van de onderdelen. In 4jaar tijd kunnen de velgen al aardig ingeremd zijn bv.
<a target="_blank" href= "http://www.fixedgeargallery.com">www.fixedgeargallery.com</a>

dual
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:59

dual 04 okt 2006 21:50

zeker weten. Waar moet ik goed op letten ?en het is maar om mee te beginnen....
 
Als ik de foto's bekijk is de achtervork behoorlijk beschadigd.. het kan zijn dat hij een behoorlijke val heeft gemaakt waarna hij de derailleur moest vervangen. Het is dus mogelijk dat de fiets niet meer goed spoort en je er dus geen bocht mee door komt... Misschien is daarom de prijs zo laag...Normaal zou die zeker tussen de 500-750 euro moeten opbrengen (denk ik)
nulla tenaci invia est via

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 okt 2006 11:26

@ ivo1
Is Chorus 9-speed niet ouder dan 4 jaar (ik weet het niet, ik zou zeggen zoek het even uit). Verder lijkt het mij een redelijke prijs (zeker niet heel goedkoop, maar ook niet heel duur). Ik neem aan dat je zelf vrij klein bent, aangezien het frame maat 54 heeft?

elcloudie
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2006 13:36

elcloudie 05 okt 2006 13:46

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 03 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door ElCloudie op 03 Oktober 2006


En Havana, hoe kan je dat dan snel en gemakkelijk oplossen met die stuurpen..?

Men neme een nieuw stuurpennetje van 10 à 20 euro, men draait 8 imbusboutjes los, men draait 8 imbusboutjes vast en klaar is kees  Dat is echt doodsimpel.


Ik ben gisteren naar die Ridley gaan kijken en het lijkt me idd een lange stuurpen te zijn. Ik zat nl redelijk ver voorover. Nu moet ik mij die zitpositie ook wel eigen gaan maken het is tenslotte geen city-bike. Voor de rest reed hij heel lekker, schakelen als een fluitje van een cent. Stuurlint was wel gerepareerd met tape rechtsonder (zie je moelijk op de foto's) Het dopje  onder aan het stuur vier er veel uit zei de verkoper. Dat lijkt me toch ook makkelijk op te lossen. Ik ga straks toch ook nog eens kijken bij een FM om meer te weten te komen over zitpositie, etc.
In short: Algehele indruk mooie degelijke fiets, met een nog een beetje kosten aan.
Jullie alvast bedenkt voor de zeer valabele kritiek...

wtc_woerden
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 jul 2006 23:47

wtc_woerden 06 okt 2006 01:21

Hallo,

Ik heb een oogje laten vallen op deze fiets.

Ridley Scandium van 02/2006
Het gaat mij meer om het frame ik wil hem in de winter verder opbouwen met top onderdelen.



Specs:
Record Shifers
Chorus Achter versnelling
Rest is Veloce
Draaiende onderdelen pas vervangen

Ik wissel hier mijn Trek 1500 voor in
Geheel Ultegra.

Is dit een goede beslissing
<a target="_blank" href= "http://ikikikik.mijnalbums.nl/">Project 5.2</a>

elcloudie
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2006 13:36

elcloudie 06 okt 2006 12:20

http://fiets.2dehands.be/markt/fiets/ra ... fiets.html
Heb hem gekocht voor 525 €, en ik voel me er goed bij....
Nu nog een kortere stuurpen, enig idee van een goed merk, iemand? BBB, ritchey, itm?

sjarlie
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 aug 2006 23:23

sjarlie 06 okt 2006 12:54

gefeliciteerd :)
ik heb vorig jaar ook zoon soort fiets gekocht ( bij fietsen maker )
daar bij was ook stuur pen te lang hebben ze daar na een bbb op gezet 60 mm dacht ik of 50 als da er is was iig de kleinste die er is
alleen volgens mij was de kwaliteit van da ding niet zo goed (ik weet niet of er meerdere catogorien zijn ) na dit seizoen zaten er kleine roest plekjes op de bouten dus heb ik die oude er weer op gezet was inmiddels 5cm gegroeid dus geen probleem dus ik zou iig niet die bbb nemen of moet tijdelijk zijn

elcloudie
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2006 13:36

elcloudie 06 okt 2006 13:39

Quoten: Origineel geplaatst door sjarlie op 06 Oktober 2006


gefeliciteerd :)
ik heb vorig jaar ook zoon soort fiets gekocht ( bij fietsen maker )
daar bij was ook stuur pen te lang hebben ze daar na een bbb op gezet 60 mm dacht ik of 50 als da er is was iig de kleinste die er is
alleen volgens mij was de kwaliteit van da ding niet zo goed (ik weet niet of er meerdere catogorien zijn ) na dit seizoen zaten er kleine roest plekjes op de bouten dus heb ik die oude er weer op gezet was inmiddels 5cm gegroeid dus geen probleem dus ik zou iig niet die bbb nemen of moet tijdelijk zijn

Ik zal niet meer groeien, ben nl 27 jaar...

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 06 okt 2006 13:51

Quoten: Origineel geplaatst door sjarlie op 06 Oktober 2006


alleen volgens mij was de kwaliteit van da ding niet zo goed (ik weet niet of er meerdere catogorien zijn ) na dit seizoen zaten er kleine roest plekjes op de bouten
 
 
Hmm dan hoeft natuurlijk niet de stuurpen slecht te zijn.. Misschien heeft de fietsenmaker wel goedkope boutjes gebruikt...
Gr Roos

sjarlie
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 aug 2006 23:23

sjarlie 06 okt 2006 13:57

zitten toch bij de stuurpen
en als dat niet zo is is dat zeker een mogelijk heid want de stuur pen zelf zit nog niks op :)

Plaats reactie