Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Laat hier je 2e hands fiets keuren-topic

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 sep 2006 11:41

Het lijkt me een praktisch idee een topic te creëren waarin mensen zonder al teveel technische kennis eventueel aan te kopen fietsen kunnen posten, zodat de technisch onderlegde bezoekers hier commentaar op kunnen leveren.
Post gewoon zo veel mogelijk gegevens, linkjes naar het aangebodene en foto's en dan brullen wij wel wat er allemaal wel/niet aan klopt en... niet onbelangrijk, wat het zou mogen kosten!
Post ook altijd wat voor soort fietser je bent, waar je de fiets voor wilt gaan gebruiken, je budget, etc. Controleer voordat je op jacht gaat altijd even de juiste framehoogte.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 17 sep 2006 13:53

goed initiatief!
Misschien een idee voor mensen die van hun oude fiets af willen, om deze hier te laten taxeren?
Train ze!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 sep 2006 14:30

lijkt me inderdaad een goed idee
Misschien er maar een mooie startpost van maken, met websites waar je dingen over maten van frames kan vinden enz. Ik kan het edit'en mocht er behoefte aan zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

astrid
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 sep 2006 15:59

astrid 17 sep 2006 18:53

geniaal plan!!! Ik ben namelijk een van deze mensen met minder technische kennis, maar met behulp van dit forum ben ik toch aan een super fijne fiets gekomen (ik heb net vanmiddag die Giant gekocht zie topic: aanschaf eerste racefiets). Super bedankt heb er echt heel veel aan gehad! 

astrid
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 sep 2006 15:59

astrid 17 sep 2006 18:55

Misschien ook wat info over hoe je dan je net gekochte fiets goed kan onderhouden (zou ik zelf ook veel aan hebben ;-))

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 sep 2006 19:31

Quoten: Origineel geplaatst door Astrid op 17 September 2006

Misschien ook wat info over hoe je dan je net gekochte fiets goed kan onderhouden (zou ik zelf ook veel aan hebben ;-))


Er komt misschien een workshop, fietsonderhoud/ reparaties in Utrecht over een tijdje.N.a.v. de wielspaak cursus kwam die vraag namelijk.
Ik zal t.z.t. wel een oproepje neerzetten. Als je interesse hebt moet je maar vast een mailtje sturen.
 
Veel plezier met je fiets ? Is het een blauwe ?

piek
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2006 19:22

piek 17 sep 2006 19:32

Hey hallo allemaal,
Ik maak heel graag gebruik van jullie aanbod om mijn gevonden advertenties te keuren! Iets over mezelf, ik heb via een site m'n framemaat uitgerekend en die is 52. Ik wil graag een mooie 2ehands fiets om ongeveer 1 keer per week lekker op te fietsen. Ik heb verder niet de ambitie om wedstrijden te gaan starten. Oja, mijn budget is ongeveer 300,-Ik heb inmiddels drie advertenties gevonden, bij twee heb ik gemaild met de vraag naar wat meer info, dus dat volgt later, maar een advertentie was al redelijk uitgebreid.
Te koop Empella Cyclocrosser (jeugd cat 4) 52 cm. Voorzien van shimano RSX  8 speed (grepen van 2005) frogleggs, wielen ouder model doch 3 maanden gebruikt. excl pedalen(voor aanpassen verzetten zijn onderdelen beschikbaar) Fiets heeft gebuikssporen (Lak) maar geen schadebieden vanaf euro 300,00
Nou ik ben benieuwd wat jullie ervan zeggen!!
groetjes Marieke

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 17 sep 2006 19:43

Quoten: Origineel geplaatst door piek op 17 September 2006


Hey hallo allemaal,
Ik maak heel graag gebruik van jullie aanbod om mijn gevonden advertenties te keuren! Iets over mezelf, ik heb via een site m'n framemaat uitgerekend en die is 52. Ik wil graag een mooie 2ehands fiets om ongeveer 1 keer per week lekker op te fietsen. Ik heb verder niet de ambitie om wedstrijden te gaan starten. Oja, mijn budget is ongeveer 300,-Ik heb inmiddels drie advertenties gevonden, bij twee heb ik gemaild met de vraag naar wat meer info, dus dat volgt later, maar een advertentie was al redelijk uitgebreid.
Te koop Empella Cyclocrosser (jeugd cat 4) 52 cm. Voorzien van shimano RSX  8 speed (grepen van 2005) frogleggs, wielen ouder model doch 3 maanden gebruikt. excl pedalen(voor aanpassen verzetten zijn onderdelen beschikbaar) Fiets heeft gebuikssporen (Lak) maar geen schadebieden vanaf euro 300,00
Nou ik ben benieuwd wat jullie ervan zeggen!!
groetjes Marieke


Hey Marieke,
Je bent dus op zoek naar een cyclo en niet naar een racefiets? Als ik het uit de advertentie opmaak althans..
Train ze!

piek
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2006 19:22

piek 17 sep 2006 19:50

hmmm kijk zo'n beginner ben ik dus. Ik keek naar de foto en zag geen verschil met een 'gewone' racefiets.... Wat is het verschil precies?

astrid
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 sep 2006 15:59

astrid 17 sep 2006 19:56

Het is inderdaad een blauwe geworden, nou ben ik natuurlijk wel een beetje benieuwd: Vanwaar die vraag?
Ben opzich wel geïnteresseerd in die cursus, zodat ik zelf ook wat kan klussen aan mijn fiets. Alleen wil ik ook op de kortere termijn goed zorgen voor mijn fietsie. Wat zijn essentiële spullen om te kopen? Ga namelijk morgen even langs de fm om spulletjes te kopen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 sep 2006 20:00

Quoten: Origineel geplaatst door Astrid op 17 September 2006

Misschien ook wat info over hoe je dan je net gekochte fiets goed kan onderhouden (zou ik zelf ook veel aan hebben ;-))


Op www.wielertoerist.nl organiseren we al zo'n bijeenskomst. Zie: http://www.wielertoerist.nl/forum/viewtopic.php?t=750
Zijn verschillende mensen aanwezig met kennis van de meeste systemen.
Less is bore

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 17 sep 2006 20:47

Quoten: Origineel geplaatst door piek op 17 September 2006

hmmm kijk zo'n beginner ben ik dus. Ik keek naar de foto en zag geen verschil met een 'gewone' racefiets.... Wat is het verschil precies?


De zogenaamde cyclo is voor veldrijden. Om dus flink door de bossen te crossen. De banden die daarop zitten zijn dan ook met profiel ipv helemaal glad.
Ook de remmen zijn anders dan bijnormale racefietsen.
Het is dus even de vraag of je echt de weg op wilt, of af en toe ook wat bosweggetjes. Als je voor het laatste gaat dan is dit een optie, maar kun je ook voor een mountainbike gaan.
Wil je de weg alleen maar op, dan zou ik even verder kijken!
Trouwens.. de maat die je had uitgerekend, was dat een center - center maat of een center - top? kun je dat nakijken?
Ook niet onbelangrijk: welke regio zoek je iets? Ik zag net namelijk wel wat, maar dat is amsterdam..
Train ze!

Plaats reactie