Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

TREK ultegra 10-speed oclv carbon te koop

bassie19
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2006 13:55

bassie19 18 sep 2006 12:40

Ik heb een TREK racefiets ultegra 10-speed oclv full carbon frame te koop. Maat 56 cm.
Voor verdere specificaties: http://koopjes.marktplaats.nl/fietsen_e ... 70770.html
Voor interesse mail naar: bastiaangruppen@hotmail.com
 

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 18 sep 2006 12:52

Moet deze niet ergens anders op dit forum staan...?
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 sep 2006 13:28

Niet alleen het verkeerde forum, ook nog eens way overpriced in mijn ogen. Dat frame kun je tegenwoordig NIEUW krijgen voor minder dan 1000 euro.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 18 sep 2006 13:31

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 18 September 2006


Niet alleen het verkeerde forum, ook nog eens way overpriced in mijn ogen. Dat frame kun je tegenwoordig NIEUW krijgen voor minder dan 1000 euro.

Het is een hele fiets he... Met wielen e.d. Niet overprized dus.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 sep 2006 13:54

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 18 September 2006

Niet alleen het verkeerde forum, ook nog eens way overpriced in mijn ogen. Dat frame kun je tegenwoordig NIEUW krijgen voor minder dan 1000 euro.


Ik betwijfel het sterk. Als ik me niet vergis is dit het frame van de 5900 !!
Daarom vind ik de povere afmontage ook heel raar... plus zijn we nog een uitleg van de koper verschuldigd waarom er een voorvork uit een andere fiets in zit (EC70 die enkel in 1e montage komt, dus niet te koop): mee gevallen? Wat is met de oorspronkelijke voorvork gebeurd?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 18 sep 2006 14:12

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 18 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door havana op 18 September 2006

Niet alleen het verkeerde forum, ook nog eens way overpriced in mijn ogen. Dat frame kun je tegenwoordig NIEUW krijgen voor minder dan 1000 euro.


Ik betwijfel het sterk. Als ik me niet vergis is dit het frame van de 5900 !!
Daarom vind ik de povere afmontage ook heel raar... plus zijn we nog een uitleg van de koper verschuldigd waarom er een voorvork uit een andere fiets in zit (EC70 die enkel in 1e montage komt, dus niet te koop): mee gevallen? Wat is met de oorspronkelijke voorvork gebeurd?


povere afmontage ?
sorry casran maar ultegra en mavic ksyrium wielen zijn toch netjes zekers, waar gaat dit hier naartoe , als je geen dura ace of record hebt heb je maar een pover fietske ??
Ikzelf rij met Centaur en de meeste wielertoeristen die ik tegenkom moeten het zelfs met "minder" doen .

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 18 sep 2006 14:29

Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 18 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 18 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door havana op 18 September 2006

Niet alleen het verkeerde forum, ook nog eens way overpriced in mijn ogen. Dat frame kun je tegenwoordig NIEUW krijgen voor minder dan 1000 euro.


Ik betwijfel het sterk. Als ik me niet vergis is dit het frame van de 5900 !!
Daarom vind ik de povere afmontage ook heel raar... plus zijn we nog een uitleg van de koper verschuldigd waarom er een voorvork uit een andere fiets in zit (EC70 die enkel in 1e montage komt, dus niet te koop): mee gevallen? Wat is met de oorspronkelijke voorvork gebeurd?


povere afmontage ?
sorry casran maar ultegra en mavic ksyrium wielen zijn toch netjes zekers, waar gaat dit hier naartoe , als je geen dura ace of record hebt heb je maar een pover fietske ??
Ikzelf rij met Centaur en de meeste wielertoeristen die ik tegenkom moeten het zelfs met "minder" doen .


Denk dat casran bedoelt DAT HET VOOR EEN TREK 5900 een povere afmontage is. Je koopt immers niet voor "duizenden" euro's een topframe om er niet gelijkwaardig overig materiaal te gebruiken om mee op te bouwen. Want dan kan je beter en iets minder goed frame kopen (scheelt in kwal/gewicht) dan nauwelijks wat en van het prijsverschil zet je dat frame vol met dura-ace of record oid en heb je een veel leukere fiets ....
Maar ik kan het mishebben

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 sep 2006 14:41

@ rombaft: ik bedoelde het idd zoals Ted038 zegt. Voor een Trek 5900 (frame met nieuwwaarde richting de 3000 euro) is dit verhoudingsgewijs (!) een povere afmontage, qua wielen en zeker stuur, stuurpen, zadelpen. Ook een EC70 vork past daar niet in. Vandaar dat ik het een raar verhaal vind.
Uiteraard zijn Ultegra's, Centaurs ed. uitstekende prijs/kwaliteit groepen die op zich allerminst "pover" zijn...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dangr
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 sep 2006 14:44

dangr 18 sep 2006 14:48

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 18 September 2006


@ rombaft: ik bedoelde het idd zoals Ted038 zegt. Voor een Trek 5900 (frame met nieuwwaarde richting de 3000 euro) is dit verhoudingsgewijs (!) een povere afmontage, qua wielen en zeker stuur, stuurpen, zadelpen. Ook een EC70 vork past daar niet in. Vandaar dat ik het een raar verhaal vind.
Uiteraard zijn Ultegra's, Centaurs ed. uitstekende prijs/kwaliteit groepen die op zich allerminst "pover" zijn...

Hallo. Wat vind je precies een raar verhaal van de verkoper? Geloof je niet wat de verkoper zegt?

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 18 sep 2006 15:00

Quoten: Origineel geplaatst door Dangr op 18 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 18 September 2006


@ rombaft: ik bedoelde het idd zoals Ted038 zegt. Voor een Trek 5900 (frame met nieuwwaarde richting de 3000 euro) is dit verhoudingsgewijs (!) een povere afmontage, qua wielen en zeker stuur, stuurpen, zadelpen. Ook een EC70 vork past daar niet in. Vandaar dat ik het een raar verhaal vind.
Uiteraard zijn Ultegra's, Centaurs ed. uitstekende prijs/kwaliteit groepen die op zich allerminst "pover" zijn...

Hallo. Wat vind je precies een raar verhaal van de verkoper? Geloof je niet wat de verkoper zegt?


OK, cas, wist niet dat dit een 3000 euro frame was, dan kun je idd wel stellen dat de afmontage ook top mocht zijn.
@Dangr : qua groep weet ik het niet, wel is een feit dat die voorvork uit een andere fiets komt , die voorvork kun je niet appart kopen die vind je enkel terug op rechtstreeks geleverde frames .
Het kan bv zijn de de verkoper een ander frame heeft en 't een en 't ander heeft overgebouwd zoals vork, frame, .... , 't is dus wel eigenaardig om deze vork terug te zien op die fiets

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 sep 2006 15:00

Eigenaardig dat de koper niet vermeldt dat het een 5900 (dé dure klimfiets uit het gamma) is, want dit is nochtans het spuitschema dat enkel op de 5900 zat. De standaard voorvork van de 5900 is steeds duurder geweest dan een EC70; die EC70 is bovendien los nooit te koop, dus moet de fietsenmaker uit een andere fiets gehaald hebben.Ik krijg de indruk dat de verkoper ook refereert naar een standaard afmontage, terwijl deze fiets duidelijk als frame moet gekocht zijn. Trek heeft nooit met Pro Pilot elementen gewerkt, wel met z'n eigen Bontrager stuff. Dus ook dat is niet standaard.En wat met de kopserie... die is niet van een 5900, waardoor ik alweer twijfel of dit een 5900 of 5500 is. OCLV 110 of OCLV 120 dus.
Ik twijfel niet zozeer aan wat de koper zegt, maar hij is helemaal niet volledig in zijn info. Dus extra vragen stellen eer je 't koopt!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dangr
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 sep 2006 14:44

dangr 18 sep 2006 15:08

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 18 September 2006


Eigenaardig dat de koper niet vermeldt dat het een 5900 (dé dure klimfiets uit het gamma) is, want dit is nochtans het spuitschema dat enkel op de 5900 zat. De standaard voorvork van de 5900 is steeds duurder geweest dan een EC70; die EC70 is bovendien los nooit te koop, dus moet de fietsenmaker uit een andere fiets gehaald hebben.Ik krijg de indruk dat de verkoper ook refereert naar een standaard afmontage, terwijl deze fiets duidelijk als frame moet gekocht zijn. Trek heeft nooit met Pro Pilot elementen gewerkt, wel met z'n eigen Bontrager stuff. Dus ook dat is niet standaard.En wat met de kopserie... die is niet van een 5900, waardoor ik alweer twijfel of dit een 5900 of 5500 is. OCLV 110 of OCLV 120 dus.
Ik twijfel niet zozeer aan wat de koper zegt, maar hij is helemaal niet volledig in zijn info. Dus extra vragen stellen eer je 't koopt!

Kortom, als deze info allemaal klopt. Het is een 5900 frame en er zit een EC70 op dan is deze fiets erg veel waard? Deze beide dingen zijn van erg hoge kwaliteit??

Plaats reactie