Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Speedplay Zero.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 21 mar 2007 22:50

Lees de gebruiksaanwijzing eens.... (of het je de Oem versie zonder het mooie boekje gekocht)

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 21 mar 2007 22:55

Quote: Origineel geplaatst door havana op 28 December 2006
Heb wederom een goedkopere aanbieder gevonden (werd erop gewezen door een fiets maatje)http://www.minibarista.info/Zero's in RVS kosten hier E 133,33



Bij nader inzien is dit een waardeloze winkel. Minibarista uit duitsland sucks big time, al meer dan 2 maanden 2 paar pedalen besteld en 3 paar coffeecups. De pedalen had ik met een paar weken binnen, maar die cups hadden ze niet op voorraad zeiden ze. Herhaaldelijk naar gevraagd een elke keer zelfde antwoord (nog niet binnen).
Uiteindelijk mijn geld terug gevraagd en wacht daar nu ook al bijna 2 weken op... Via de mail zijn ze ook niet meer zo responsief als eerst... Wat mij betreft geen succes!
Alstublaft.

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 22 mar 2007 00:53

Ik denk dat vooral een probleem is van speedplay. Ik wacht ook al een dikke maand op mij bestelde coffeeshoprubbertjes. Volgens mijn FM komt er maar eens in de zoveel tijd een zending van die dingen naar europa.

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 23 mar 2007 12:53

Nou dat is dan hun probleem want ik wil dan mijn geld terug. En als ik ze 3 weken geleden mijn bankgegevens stuur vind ik het te lang duren want ik heb het nog steeds niet!
Toevallig net een mailtje gekregen dat er sprake was van een 'mistake'en mijn geld eraan komt...ff daarop wachten en dan elders bestellen. Denk dat het bike-components wordt 12.4 per setje en 4 voor verzendkosten, of kan het goedkoper?
Alstublaft.

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 25 mar 2007 20:55

Ik rij nu een paar maandjes op Speedplay Zero's en ik heb een beetje gemengde gevoelens.Aan de ene kant vind ik ze best goed werken, que inklikken en uitklikken,maar aan de andere kant heb ik al een paar problemen met de pedalen gehad.
Zo komen de schoeven de hele tijd los, werken de "veren" snel niet meer goed als er een beetje vuil tuissen zit en beschadiggen ze snel, terwijl ik tijdens het lopen de coffepads gebruik.
Verder hoor ik nu ook een soort tik als ik druk op de pedalen zet. Eerst dacht ik dat het aan de crank/trapas lag, dus heb ik 'm bij de FM laten nakijken.Maar ik hoor het geluid nu nog steeds, dus vroeg ik me af of een van jullie ook een tik hoor, bij het gebruik van speedplay pedalen?

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 25 mar 2007 22:00

ik zelf rijd al 8 jaar op speedplays en nooit problemen mee gehad,mijn kameraad rijdt met de zero's en die had ook een tik . heeft die ze uit elkaar gehaald opnieuw van vet voorzien en de tik was weg .

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 26 mar 2007 11:38

Ik heb de eerste problemen met mijn speedplay's: de adapter tussen mijn zool en het plaatje heeft het begeven. Zat ik ineens met een losse voet en mijn plaatje nog op het pedaal! Ik viel omdat ik na een blinde bocht me opeens op een zandpad met los zand bevond. Toen ik stilstond viel ik om, iets te hard geprobeerd uit te klikken.
Normaal val je dan languit en geef ik mee, maar nu gaf de adapter dus mee...
Het verrotte was dat ik nog 180 km moest fietsen en geen enkele fm onderweg ooit van speedplay gehoord had. Toen ik mijn broer in amsterdam en utrecht op zoek liet gaan, bleek niemand van het merk te weten (slechte fm's) of op voorraad te hebben.
Vanmiddag maar even langs de FM, ik verwacht dat ze wel coulant zijn en een (snelle) oplossing vinden, want de levertijden van speedplay zijn niet mals! Of heeft iemand op dit forum nog een shim liggen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mar 2007 12:16

Wouter: in Amsterdam moet je bij Fietsplezier op de Looiersgracht zijn, die kerel zweert bij Speedplay en was een van de eerste in Nederland die het merk voerde. Hij heeft zeker nog iets voor je liggen.
Bij Lohman verkopen ze trouwens ook Speedplay, hetzij sporadisch.

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 26 mar 2007 12:52

Ben al weer terug in het Groningse, ga dus even bij de vaste fm langs. Ik ben zaterdag van Groningen naar Amsterdam gefietst om zondag bij de Head of the River te kijken, vandaar dat ik mijn broer in A'dam heb laten kijken. Maar de volgende keer als het weer gebeurt (ik ga iig nooit meer in mijn eentje 220km fietsen) zal ik er aan denken!
De head werd trouwens gewonnen door die prutsers van Skadi.

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 09 apr 2007 12:37

En nereus wint de varsity!
Alstublaft.

thomas.t
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2005 12:26

thomas.t 10 apr 2007 21:53

Millenium II SoleLight and aerodynamic, Millennium 2 sole does not require the use of adaptors to fix the plates.
het is toch juist dat je nu wel speedplayplaatjes op sidischoen kunt zetten zonder vervelende tussenstukken, hé?
na veel forumonderzoek en kniepijn ga ik voor de speedplay X2 en de sidi genius 5.
Goede keuze?
greets to all

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 10 apr 2007 22:03

Ik zou voor de zero's gaan en de vier boutopname plaat past perfect op de Sidi zool (gebruik ze op mijn winterschoenen van Sidi) 

Plaats reactie