Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Speedplay Zero.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 11 mar 2011 20:44

Ik heb zowaar nog een reactie ontvangen. En ze gaan er nu nog eens naar kijken. Misschien is het dus toch mogelijk om een enkel pedaal te bestellen. Ik laat wel even weten hoe het afloopt Het is mij om het even. Maar het is goed dat ze iig op mijn mail hebben gereageerd :)
:winkthumb:

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 19 mar 2011 23:37

Ik heb het advies van Sharkman ter harte genomen en een 'donorset' Chrome-Moly Zero's gekocht om de body's van mijn Stainless Zero's te vervangen. Ik heb inmiddels de body's van de donorpedalen verwijderd. So far, so good. Maar nu het volgende:

1. In de demontagehandleiding van Speedplay (klik) wordt gerept over het uitnemen van de borgring en het uitpersen van de 2 lagers, zie stap 4 en 5 van de handleiding. Is dat werkelijk nodig? Volstaat het niet om de body (inclusief O-ring) integraal over te zetten?

2. Welk smeermiddel gebruik je bij hermontage? Lagervet?
t.a.f.k.a.e.h.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 21 mar 2011 20:56

Nee natuurlijk niet, je lagers zijn toch nog goed.

Gewoon goed lagervet volstaat (pedro's o.i.d.). Gebuik het wel spaarzaam en zorg ervoord dat het vergrendelboutje (dat in het eind van de pedaalas gaat) niet vet wordt of maak draad en boutje goed schoon en zet het boutje weer stevig vast (eventueel aanvullen met blauwe loctite).

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 21 mar 2011 22:20

Sharkman 1 schreef:Nee natuurlijk niet, je lagers zijn toch nog goed.

Gewoon goed lagervet volstaat (pedro's o.i.d.). Gebuik het wel spaarzaam en zorg ervoord dat het vergrendelboutje (dat in het eind van de pedaalas gaat) niet vet wordt of maak draad en boutje goed schoon en zet het boutje weer stevig vast (eventueel aanvullen met blauwe loctite).


Top! Thnx. Ik heb nog een tube DuraAce lagervet liggen.
t.a.f.k.a.e.h.

Plaats reactie