Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Gebroken lenzen

prjz
Forum-lid

prjz 21 sep 2006 20:42

Eerstmet mijn vorige bril, dit jaar met mijn nieuwe Rudy Project bril:
lenzen die precies in het midden breken.
De afgelopen jaar zoiets al 5 keer meegemaakt.
Met wat contactlijm probeer ik dan de boel nog een poosje te rekken, maar op een gegeven moment is dat ook over.
Wie herkent dit?
Ik denk dat  ik er wel voorzichtig mee omgaat, dus daar kan het niet aan liggen.
prj

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 24 sep 2006 12:26

Is je hoofd niet te groot of te klein voor die bril?
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt of gezien bij anderen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 24 sep 2006 13:22

Bril kopen met 2 separate lenzen? Maar nee ook ik heb daar nog nooit van gehoord

daftreks
Forum-lid

daftreks 24 sep 2006 20:41

Heb het ook wel eens gehad met een glas uit een BBB bril en mijn hoofd is echt niet breed... Bij dit glas was het stukje tussen de twee helften ook veel te klein en fragiel...
Maarja, dit was een brilletje van 30 euro waar je ook nog eens 3 glazen bij kreeg, van een Rudy Project bril van +100 euro zou ik dat niet pikken.... Op sturen naar RP een idee? 
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

spinningfreak
Forum-lid

Gebruikersavatar spinningfreak 24 sep 2006 23:51

Als je zou zeggen dat je je frame 5 keer gebroken zou hebben, dan had ik daar in mee kunnen gaan. Dat heb ik nl. ook een paar keer gehad (voordat ik uiteindelijk voor een iets duurdere bril ben gegaan). Met mijn RP Kalyos heb ik daar tot nu toe geen last van gehad, ondanks dat ik afhankelijk van de weersomstandigheden wissel tussen Laser black en half clear lenzen.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 25 sep 2006 16:19

Je zou zeggen dat zoiets - mits het een rechte barst is van boven naar beneden - duidt op een (te) hoge spanning tussen de glazen/lenzen en montuur. Dat is wel vreemd, want het mag ik toch aannemen kwaliteits-fietsbrillen? Van welk materiaal zijn de lenzen en het frame eigenlijk gemaakt?
Ik zou zeggen: ga er eens mee na een opticien, en laat het vrijblijvend beoordelen. Je kunt het inderdaad ook opsturen naar de fabrikant (mits de garantietermijn niet verstreken is)

keytium
Forum-lid

keytium 26 sep 2006 01:36

Wellicht is de ImpactX iets voor jou. Ik heb vorige maand een ImpactX bril gekocht bij *@#($@!*#@!$. Perfecte bril. Lenzen kleuren mee met het licht en zijn zeer flexibel. Het is een hele investering maar je hebt er wel wat voor terug. 

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 sep 2006 01:44

We ze zitten niet op reclame te wachten. Voor advertenties moet ook deze webshop gewoon betalen. Het topic dat je opende heb ik in de prullenbak gedeponeerd.
Ik hoop dat het niet nodig zal zijn dat ik nog meer moet verwijderen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie