Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

cranck poadercoaten

aronrene
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 25 dec 2005 11:27

aronrene 22 sep 2006 13:41

Heb een campa record tripple cranck en wil deze laten poadercoaten.
Wie heeft hier ervaring mee en wie zou dit kunnen doen.
visit: http://www.singletrail.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 sep 2006 13:51

Je zou deze lui es kunnen bellen.
http://www.specialpaintwork.nl
Ik weet dat ze veel met racefietsen doen, en voor hen is volgens mij niks te gek. Bel ze es op.

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 22 sep 2006 14:59

Quoten: Origineel geplaatst door aronrene op 22 September 2006


Heb een campa record tripple cranck en wil deze laten poadercoaten.
Wie heeft hier ervaring mee en wie zou dit kunnen doen.


Even Googlen, en je vindt vele bedrijven die poedercoaten.Ik heb geen ervaring met fietsonderdelen, maar ik heb laatst de verweerde lichtmetalen velgen van een auto laten poedercoaten, en het resultaat is zeer fraai. De coating heeft een fraaie glans en is ook bijzonder sterk. Voor zover ik weet zijn niet altijd alle kleuren beschikbaar.
Harde wind is meestal tegen.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 22 sep 2006 15:18

Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 22 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door aronrene op 22 September 2006


Heb een campa record tripple cranck en wil deze laten poadercoaten.
Wie heeft hier ervaring mee en wie zou dit kunnen doen.


Even Googlen, en je vindt vele bedrijven die poedercoaten.Ik heb geen ervaring met fietsonderdelen, maar ik heb laatst de verweerde lichtmetalen velgen van een auto laten poedercoaten, en het resultaat is zeer fraai. De coating heeft een fraaie glans en is ook bijzonder sterk. Voor zover ik weet zijn niet altijd alle kleuren beschikbaar.


En een redelijk matte finish toch ? of je zou ze nog moeten laten lakken.
Specialpaintwork, doet overigens geen poedercoaten voor zo ver ik weet..Bellen kan altijd en je hebt gelijk ( bijna altijd) de spuiter aan de lijn...

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 22 sep 2006 23:11

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 22 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 22 September 2006


 
Even Googlen, en je vindt vele bedrijven die poedercoaten.Ik heb geen ervaring met fietsonderdelen, maar ik heb laatst de verweerde lichtmetalen velgen van een auto laten poedercoaten, en het resultaat is zeer fraai. De coating heeft een fraaie glans en is ook bijzonder sterk. Voor zover ik weet zijn niet altijd alle kleuren beschikbaar.


En een redelijk matte finish toch ? of je zou ze nog moeten laten lakken.
Specialpaintwork, doet overigens geen poedercoaten voor zo ver ik weet..Bellen kan altijd en je hebt gelijk ( bijna altijd) de spuiter aan de lijn...

Ik zou het eerder een zijdeglans willen noemen. Vooral in combinatie met een zilverkleur glanst het dan behoorlijk. Om een volle glans te krijgen zou je het inderdaad nog met een laagje blanke lak kunnen afwerken.
Harde wind is meestal tegen.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 22 sep 2006 23:14

Poedercoat kan van mat tot hoogglans en er zijn vele mogelijkheden. Natlak is strakker maar veel duurder en kwetsbaarder. Een combi is ook mogelijk zo zijn er vele fietsfabrikanken de de basiskleur natlakken en de toplaag poedercoaten (= duurzamer).
Een crank kan het best gestraald/gepolijst woden en dan opnieuw geanodiseerd = verreweg de meest duurzame oplossing.

jurgen33
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 jul 2006 23:50

jurgen33 23 sep 2006 21:52

Heb je er al aan gedacht dat je crank een stuk zwaarder zal worden, want dat poeder weegt behoorlijk wat meer dan gewone autolak!
Life\'s short - Race hard! :-)

aronrene
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 25 dec 2005 11:27

aronrene 24 sep 2006 20:46

Gewicht is de ene kant van de medaille en uiterlijk de andere.
De huidige cranck vloekt bij de rest van mijn frame. Als ik zie wat ik mee sjouw aan pompje, binnenband, regenjasje en noem maar op dan maken die paar gram ook niet veel meer uit. Laten spuiten geeft vaak het probleem dat je na verloop van tijd de lak eraf schuurt met je benen. daarom de keuze voor poedercoaten. Ik denk dat ik een bedrijf (bikepaint) gevonden heb. Heb in ieder geval een mailtje gestuurt, antwoord zal nog wel komen.
visit: http://www.singletrail.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie