Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Tacx Fortius

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 27 feb 2007 16:12

Quoten: Origineel geplaatst door marcx op 25 Februari 2007


Vreemd, nog geen problemen ondervonden.... de software eens verwijderen en terug installeren helpt in dergelijke situaties wel eens.
Anders terug naar je fietsenmaker of contact opnemen met tacx. Kost teveel om er geen plezier aan te beleven.

Het plezier wordt er niet door bedorven, maar het maken van een programma wil wel eens frustrerend zijn. Opnieuw installeren helpt niet.
I Am SpeCiAliZed

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 27 feb 2007 22:55

Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 26 Februari 2007


Quote: Origineel geplaatst door Bottecchia op 26 Februari 2007

Voor mensen die net als ik wat aan het geluid willen doen heb ik wellicht een aardig idee. Ik had er alleen zo'n tacx mat onder gelegd maar daar was ik eigenlijk niet zo over te spreken. Nu ben ik even langs gamma gereden en heb daar voor 25 euro een pak geluidsisolatiemateriaal gehaald. Dat ligt nu onder de Tacx en daarmee behaal ik een beter resultaat dan met die trainingsmat.

Welk geluidsisolatiemateriaal is dit. Harde foam?


Het spul heet Isofix. Het is één of ander geperst materiaal met allerlei verschillende kleuren. Even zoeken op google levert je wel wat meer info op. Ik ben niet zo'n kenner....
Ik heb een laag isofix op de vloer gelegd, daaroverheen de Tacx mat en dan onder de steunpunten van de tacx nog wat Isofix. Eerst had ik de Tacx rechtstreeks op de Isofix geplaatst maar toen kwam mijn wiel er net langs waardoor het ging slijten. Daarom heb ik de mat er overheen gelegd ipv eronder. Toen kreeg ik toch weer iets meer geluid en daarom heb ik toen onder de 'contactpunten' van de Tacx met de mat nog wat dunnere stroken Isofix gelegd. In die zak zitten een aantal grote stukken en wat kleinere. Aan één zo'n zak had ik ruim voldoende.
Het is natuurlijk niet in één keer helemaal stil maar ik merkte toch wel een aardige verbetering. Voor een investering van zo'n 25 euro vond ik het wel de moeite waard. Nu kan ik tenminste lekker rijden zonder dat ik bang moet zijn dat ik gezeur met de buren krijg.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 28 feb 2007 13:09

Quote: Origineel geplaatst door Bottecchia op 27 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 26 Februari 2007Quote: Origineel geplaatst door Bottecchia op 26 Februari 2007
Voor mensen die net als ik wat aan het geluid willen doen heb ik wellicht een aardig idee. Ik had er alleen zo'n tacx mat onder gelegd maar daar was ik eigenlijk niet zo over te spreken. Nu ben ik even langs gamma gereden en heb daar voor 25 euro een pak geluidsisolatiemateriaal gehaald. Dat ligt nu onder de Tacx en daarmee behaal ik een beter resultaat dan met die trainingsmat.


Welk geluidsisolatiemateriaal is dit. Harde foam?

Het spul heet Isofix. Het is één of ander geperst materiaal met allerlei verschillende kleuren. Even zoeken op google levert je wel wat meer info op. Ik ben niet zo'n kenner....Ik heb een laag isofix op de vloer gelegd, daaroverheen de Tacx mat en dan onder de steunpunten van de tacx nog wat Isofix. Eerst had ik de Tacx rechtstreeks op de Isofix geplaatst maar toen kwam mijn wiel er net langs waardoor het ging slijten. Daarom heb ik de mat er overheen gelegd ipv eronder. Toen kreeg ik toch weer iets meer geluid en daarom heb ik toen onder de 'contactpunten' van de Tacx met de mat nog wat dunnere stroken Isofix gelegd. In die zak zitten een aantal grote stukken en wat kleinere. Aan één zo'n zak had ik ruim voldoende. Het is natuurlijk niet in één keer helemaal stil maar ik merkte toch wel een aardige verbetering. Voor een investering van zo'n 25 euro vond ik het wel de moeite waard. Nu kan ik tenminste lekker rijden zonder dat ik bang moet zijn dat ik gezeur met de buren krijg.



Thks proberen waard dus.
What makes the boat go faster?

thenumberoff
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:23

thenumberoff 06 mar 2007 12:30

Heb nu ongeveer 4 maanden op de Tacx gereden en de rem motor is overleden (geinplodeerd) te veel vermogen getrapt zegt men 1 uur lang gemiddeld 350/400 watt getrapt.
 Nu heb ik een motor gekregen die twee keer zo groot is ????
 
S.C.F.

ultima
Forum-lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 11 feb 2007 17:28

ultima 06 mar 2007 18:48

Quoten: Origineel geplaatst door The number off op 06 Maart 2007


Heb nu ongeveer 4 maanden op de Tacx gereden en de rem motor is overleden (geinplodeerd) te veel vermogen getrapt zegt men 1 uur lang gemiddeld 350/400 watt getrapt.
 Nu heb ik een motor gekregen die twee keer zo groot is ????
 

hoe oud ben jij als ik vragen mag ?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 06 mar 2007 23:39

Quoten: Origineel geplaatst door The number off op 06 Maart 2007


Heb nu ongeveer 4 maanden op de Tacx gereden en de rem motor is overleden (geinplodeerd) te veel vermogen getrapt zegt men 1 uur lang gemiddeld 350/400 watt getrapt.
 Nu heb ik een motor gekregen die twee keer zo groot is ????

Ik geloof er niets van. Buiten het feit dat je voor een implosie ergens een vacuum nodig hebt, heb ik nog nooit van een grotere remunit gehoord.....Of hebben ze  er een imagic rem opgezet?....Foto's!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 07 mar 2007 15:12

Lijkt mij ook heel sterk dat je een Tacx rem zo doodeenvoudig kan kapotrijden. Als dat zo zou zijn, zouden deze remmen uitsluitend voor recreatieve rijders geschikt zijn. Ik geloof wel dat er een maandagochtend modelletje tussen gezeten kan hebben. Stel je voor: Bij aanschaf van elke Tacx een felrode sticker op de verpakking: Let op: niet langer dan 30 minuten boven de 350 Watt trappen!!

thenumberoff
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:23

thenumberoff 07 mar 2007 21:23

Quoten: Origineel geplaatst door Ultima op 06 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door The number off op 06 Maart 2007


Heb nu ongeveer 4 maanden op de Tacx gereden en de rem motor is overleden (geinplodeerd) te veel vermogen getrapt zegt men 1 uur lang gemiddeld 350/400 watt getrapt.
 Nu heb ik een motor gekregen die twee keer zo groot is ????
 

hoe oud ben jij als ik vragen mag ?

ik ben 40 jaar en rij inmiddels 8 jaar waarvan de laatste 2 jaar met een groep amateurs en oud rijders
S.C.F.

thenumberoff
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:23

thenumberoff 07 mar 2007 21:26

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 06 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door The number off op 06 Maart 2007


Heb nu ongeveer 4 maanden op de Tacx gereden en de rem motor is overleden (geinplodeerd) te veel vermogen getrapt zegt men 1 uur lang gemiddeld 350/400 watt getrapt.
 Nu heb ik een motor gekregen die twee keer zo groot is ????


Ik geloof er niets van. Buiten het feit dat je voor een implosie ergens een vacuum nodig hebt, heb ik nog nooit van een grotere remunit gehoord.....Of hebben ze  er een imagic rem opgezet?....Foto's!

ik geloofde er ook weinig van maar dat zijn de woorden van tacx de motor valt normaal binnen e steunen van je tacx echter deze motor komt er 2 cm voorbij na controle van de serie nummers en t type nummer blijkt alles identiek tacx heeft dit nog maar enkele malen gehad zegt men
S.C.F.

thenumberoff
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:23

thenumberoff 07 mar 2007 21:27

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 07 Maart 2007

Lijkt mij ook heel sterk dat je een Tacx rem zo doodeenvoudig kan kapotrijden. Als dat zo zou zijn, zouden deze remmen uitsluitend voor recreatieve rijders geschikt zijn. Ik geloof wel dat er een maandagochtend modelletje tussen gezeten kan hebben. Stel je voor: Bij aanschaf van elke Tacx een felrode sticker op de verpakking: Let op: niet langer dan 30 minuten boven de 350 Watt trappen!!

naar mijn inziens is die motor gewoon doorgebrand en dat kan de beste overkomen maar maak er dan geen lul verhaal van
S.C.F.

Plaats reactie