Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Tacx Fortius

marcx
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 02 nov 2006 16:23

marcx 13 jan 2007 19:15

Ik heb me onlangs de tacx fortius gekocht.
Hoe kom ik nu aan de rosier test voor op deze fortius?
Heb al op enkele sites gekeken maar ik kan dit toch niet downloaden?
Iemand advies?

snoekl
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2006 19:21

snoekl 13 jan 2007 20:49


marcx
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 02 nov 2006 16:23

marcx 14 jan 2007 16:46

Hoe kan ik dit downloaden? Als ik op download route klik krijg ik wel een icoon op mijn bureaublad maar als ik dit dan open doe vindt hij niets?
Ik zal eens dringend een pc cursus moeten gaan volgen
Kan je me even uitleggen hoe ik dit toch kan downloaden?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 14 jan 2007 18:09

Quote: Origineel geplaatst door marcx op 14 Januari 2007
Hoe kan ik dit downloaden? Als ik op download route klik krijg ik wel een icoon op mijn bureaublad maar als ik dit dan open doe vindt hij niets?Ik zal eens dringend een pc cursus moeten gaan volgenKan je me even uitleggen hoe ik dit toch kan downloaden?


Je moet het bestandje in Tacx directory zetten op de C-drive. Bij mij C\Program Files\TaxcFortius\Catalyst\Programs
What makes the boat go faster?

marcx
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 02 nov 2006 16:23

marcx 14 jan 2007 22:06

thx, gelukt.....ik kan erin vliegen
 

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 22 feb 2007 23:14

Ik ben sinds het begin van de week ook in het bezit van een Tacx Fortius. Ik heb hem gelijk uitgeprobeerd en ben erg tevreden over de mogelijkheden. De videos en de extra trainingsinformatie vind ik erg waardevol. Een duidelijke verbetering t.o.v. het fietsen op een hometrainer wanneer het te donker is of te slecht weer om naar buiten te gaan.
Ik woon in een appartementencomplex en heb mijn Fortius beneden in mijn berging geplaatst. Da's wel zo gemakkelijk ivm ruimte en ook de temperatuur is daar prettig. Om het geluid te dempen heb ik er zo'n Tacx mat bijgekocht. Ik vind het geluid niet overdreven hard maar ik ben toch bang dat het, wat 'zeurende' geluid van de rem misschien wat overlast op zou kunnen leveren. Boven de berging zit namelijk direct een appartement.
Ik wil daarom binnenkort gewoon maar eens even informeren bij die mensen of ze wat horen wanneer ik fiets. Je kan eventuele problemen immers beter voor zijn. Hoe zit het bij jullie met het geluid? Heeft iemand er wel eens problemen mee gehad? Heeft iemand een goeie tip om het te verminderen?

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 24 feb 2007 20:01

Enige irritante is de waardeloze software die erbij zit.
Bij het maken van een training pakt hij vaker niet dan wel, zeer irritant.
I Am SpeCiAliZed

marcx
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 02 nov 2006 16:23

marcx 25 feb 2007 15:08

Vreemd, nog geen problemen ondervonden.... de software eens verwijderen en terug installeren helpt in dergelijke situaties wel eens.
Anders terug naar je fietsenmaker of contact opnemen met tacx. Kost teveel om er geen plezier aan te beleven.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 25 feb 2007 16:50

Om de een of andere reden is het Tacx programma heel erg zwaar voor processor en grafische kaart. Je zit heel snel aan de ondergrens qua computercapaciteit. Als je computer een paar jaar oud is, is het maar de vraag of het goed kan werken. Mocht je trouwens problemen hebben met de Callisto parcoursen... Die moet je gewoon ongeveer een half uur laten opstarten. Uiteindelijk start hij op, hoewel hij dan dus al een half uur op de 0 procent aan het laden is. Verder zal Tacx niet meer zeggen dat dat je computer te weinig capaciteit heeft en / of dat je de laatste updates moet installeren.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 26 feb 2007 22:58

Haha, da's slordig. Ik zal hem morgen eens opzoeken. Vanavond heb ik een uurtje Milaan-San Remo gedaan.
Voor mensen die net als ik wat aan het geluid willen doen heb ik wellicht een aardig idee. Ik had er alleen zo'n tacx mat onder gelegd maar daar was ik eigenlijk niet zo over te spreken. Nu ben ik even langs gamma gereden en heb daar voor 25 euro een pak geluidsisolatiemateriaal gehaald. Dat ligt nu onder de Tacx en daarmee behaal ik een beter resultaat dan met die trainingsmat.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 27 feb 2007 00:00

Quote: Origineel geplaatst door Bottecchia op 26 Februari 2007
Haha, da's slordig. Ik zal hem morgen eens opzoeken. Vanavond heb ik een uurtje Milaan-San Remo gedaan. Voor mensen die net als ik wat aan het geluid willen doen heb ik wellicht een aardig idee. Ik had er alleen zo'n tacx mat onder gelegd maar daar was ik eigenlijk niet zo over te spreken. Nu ben ik even langs gamma gereden en heb daar voor 25 euro een pak geluidsisolatiemateriaal gehaald. Dat ligt nu onder de Tacx en daarmee behaal ik een beter resultaat dan met die trainingsmat.


Welk geluidsisolatiemateriaal is dit. Harde foam?
What makes the boat go faster?

Plaats reactie