Tacx Fortius
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 25 nov 2005 08:23
Ik heb een Tacx Fortius aangeschaft. Hier rij ik bv op n real life video programma de Rit Alpez d Huez in 1 uur 4 min en 48 sec. zijn deze tijden realistisch. ik heb hem nog nooit in het echt gereden.
Mijn vraag is dus zijn er mensen die bv Alpes d Huez in het echt hebben gereden en op een Tacx met de zelfde resultaten?
Mijn vraag is dus zijn er mensen die bv Alpes d Huez in het echt hebben gereden en op een Tacx met de zelfde resultaten?
S.C.F.
Hoi, ik heb eerst maar eens een video cycling DVD aangeschaft (Marmotte). (Die dus gewoon de film afdraait) De snelheid zou aan te passen zijn met een softwarematige DVD speler. Maar wat toch wel erg stoort is de snelheid waarmee je bijna stervende fietsers voorbij fluit.
Hoe is dat bij de real Live Video?
Hoe is dat bij de real Live Video?
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 25 nov 2005 08:23
Dat inhalen valt wel mee, vin ik niet storend.
Wat ik wel jammer vin is dat je de film niet in het groot op je scherm krijgt
rechtsboven 15x15cm links daarvan en eronder allelei trainingsinfo hartslag,trapsnelheid,watt snelheiden van alles gemiddelde max en min snelheid zowel in grafiek als nummeriek
Wat ik wel jammer vin is dat je de film niet in het groot op je scherm krijgt
rechtsboven 15x15cm links daarvan en eronder allelei trainingsinfo hartslag,trapsnelheid,watt snelheiden van alles gemiddelde max en min snelheid zowel in grafiek als nummeriek
S.C.F.
Quoten: Origineel geplaatst door The number off op 28 September 2006
Wat ik wel jammer vin is dat je de film niet in het groot op je scherm krijgt
Van de site van Futurum:
Indien u in de bovenste balk bij beeld kiest voor volledig scherm, kunt u de Real life video in full screen bekijken.
Probeer eens.
Wat ik wel jammer vin is dat je de film niet in het groot op je scherm krijgt
Van de site van Futurum:
Indien u in de bovenste balk bij beeld kiest voor volledig scherm, kunt u de Real life video in full screen bekijken.
Probeer eens.
Het is zeker mogelijk om in volledig scherm te rijden.
Het probleem met dat 'voorbijvliegen' komt door het feit dat de video's opgenomen zijn vanop de auto. Die rijden dus wat rapper naar boven, al wordt er wel rekening mee gehouden om niet 'te rap' te rijden.
De snelheid van de beelden wordt dan aangepast aan de snelheid die je op dat moment fietst
Vanop de fiets filmen is in theorie wel mogelijk maar met zo'n zware camera is dit zeer moeilijk. Ook stabiele beelden maken is dan uitgesloten.
De snelheid van de beelden wordt dan aangepast aan de snelheid die je op dat moment fietst
Het probleem met dat 'voorbijvliegen' komt door het feit dat de video's opgenomen zijn vanop de auto. Die rijden dus wat rapper naar boven, al wordt er wel rekening mee gehouden om niet 'te rap' te rijden.
De snelheid van de beelden wordt dan aangepast aan de snelheid die je op dat moment fietst
Vanop de fiets filmen is in theorie wel mogelijk maar met zo'n zware camera is dit zeer moeilijk. Ook stabiele beelden maken is dan uitgesloten.
De snelheid van de beelden wordt dan aangepast aan de snelheid die je op dat moment fietst
Quoten: Origineel geplaatst door The number off op 26 September 2006
Ik heb een Tacx Fortius aangeschaft. Hier rij ik bv op n real life video programma de Rit Alpez d Huez in 1 uur 4 min en 48 sec. zijn deze tijden realistisch. ik heb hem nog nooit in het echt gereden.
Mijn vraag is dus zijn er mensen die bv Alpes d Huez in het echt hebben gereden en op een Tacx met de zelfde resultaten?
ik denk het niet vermits ik op tack rollen flow(gecalibreerd)zeker 15 min boven 400 watt kan fietsen terwijl dit op de fiets vertaald bijna 50 km/h is wat ik zeker weet dat ik dit niet kan.
Ik heb een Tacx Fortius aangeschaft. Hier rij ik bv op n real life video programma de Rit Alpez d Huez in 1 uur 4 min en 48 sec. zijn deze tijden realistisch. ik heb hem nog nooit in het echt gereden.
Mijn vraag is dus zijn er mensen die bv Alpes d Huez in het echt hebben gereden en op een Tacx met de zelfde resultaten?
ik denk het niet vermits ik op tack rollen flow(gecalibreerd)zeker 15 min boven 400 watt kan fietsen terwijl dit op de fiets vertaald bijna 50 km/h is wat ik zeker weet dat ik dit niet kan.
Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 03 Oktober 2006
ik denk het niet vermits ik op tack rollen flow(gecalibreerd)zeker 15 min boven 400 watt kan fietsen terwijl dit op de fiets vertaald bijna 50 km/h is wat ik zeker weet dat ik dit niet kan.
Zit je dan wel binnen je rembereik? Oftewel knippert het rechter verticale kolommetje dan wel of niet?
Ik heb een keer tijdens de Bike Motion op een Tacx met vermogensmeting gezeten. Ik zag meteen dat het aantal Watt's wel heel erg naar boven uitviel. Voor mijn gevoel gaf de meter minstens 150 Watt teveel aan. Wel leuk natuurlijk he...
Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 03 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 03 Oktober 2006
ik denk het niet vermits ik op tack rollen flow(gecalibreerd)zeker 15 min boven 400 watt kan fietsen terwijl dit op de fiets vertaald bijna 50 km/h is wat ik zeker weet dat ik dit niet kan.
Zit je dan wel binnen je rembereik? Oftewel knippert het rechter verticale kolommetje dan wel of niet?
nee wat bedoel je met rembereik,die rollen zijn niet van mij maar van ne kameraad en die zei me altijd wat voor een hoog wattages die trapte gedurende een uur.Ben toen eens na zijn thuis geweest en getest en viel me drek op dat 400 watt vrij makkelijk te trappen was kzat er zat zelfs de hele tijd aan 400-420 watt te trappen maximale kracht wel en dit aan zeker 15 minDus ik schat zo'n 20-30 watt tolerantie op dat ding
Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 03 Oktober 2006
ik denk het niet vermits ik op tack rollen flow(gecalibreerd)zeker 15 min boven 400 watt kan fietsen terwijl dit op de fiets vertaald bijna 50 km/h is wat ik zeker weet dat ik dit niet kan.
Zit je dan wel binnen je rembereik? Oftewel knippert het rechter verticale kolommetje dan wel of niet?
nee wat bedoel je met rembereik,die rollen zijn niet van mij maar van ne kameraad en die zei me altijd wat voor een hoog wattages die trapte gedurende een uur.Ben toen eens na zijn thuis geweest en getest en viel me drek op dat 400 watt vrij makkelijk te trappen was kzat er zat zelfs de hele tijd aan 400-420 watt te trappen maximale kracht wel en dit aan zeker 15 minDus ik schat zo'n 20-30 watt tolerantie op dat ding
Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 04 Oktober 2006
Zit je dan wel binnen je rembereik? Oftewel knippert het rechter verticale kolommetje dan wel of niet?
nee wat bedoel je met rembereik,die rollen zijn niet van mij maar van ne kameraad en die zei me altijd wat voor een hoog wattages die trapte gedurende een uur.Ben toen eens na zijn thuis geweest en getest en viel me drek op dat 400 watt vrij makkelijk te trappen was kzat er zat zelfs de hele tijd aan 400-420 watt te trappen maximale kracht wel en dit aan zeker 15 minDus ik schat zo'n 20-30 watt tolerantie op dat ding
Als je in een klein verzet tacx-ed kan je de tacx op 400 Watt zetten aar de magneetrem kan dat bij die lage snelheid nooit leveren. Dit wordt aan de rechter kant van het schermpje weergegeven met een verticaal balkje. Zodra dat balkje gaat knipperen werkt de rem buiten zijn bereik en zal je dus niet het ingestelde vermogen trappen. je moet dan naar een zwaarder verzet schakelen op je fiets waardoor de wielsnelheid toeneemt en de rem zijn werk kan doen. Andersom geldt ook; Fiets je op de 53x12 en stel je bijv. 180 Watt in dan knippert het balkje ook. Reden: zonder rem op de 53x12 op de rol lever je dus meer dan 180Watt.
Om slippen van het wiel te voorkomen is mijn ervaring overigens om de (wiel)snelheid mooi hoog te houden.
Dus zo hoog mogelijke wielsnelheid maken MAAR wel binnen het bereik van de rem.