Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

de rosa idol

hannie
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 aug 2006 21:09

hannie 01 okt 2006 22:03

Hallo
Ik had een vraagje ik vind de de rosa ido erg mooi en wil graag een nieuwe fiets kopen maar hoor dat de rosa nog al slape frame's heeft klopt dat?
Ik heb er zelf niet echt veel verstand van.
Alvast bedankt
 

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 okt 2006 23:58

Misschien moet je eens posten in het De Rosa topic? Maar volgens mij is het larie koek!

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 03 okt 2006 02:14

Wat een onzin! Super strakke fietsen. Ik rijd een De Rosa King en ik koers er mee. Perfect om mee te rijden. Alleen in de eindsprint op volle snelheid merk ik wat in het bracket. Maar ik reed vroeger dan ook op een aluminium frame van Cannondale. Dat was zo strak dat je van je fiets rammelde, dus ik kan je echt een De Rosa aanraden! DAn heb je ook een aparte fiets waar niet de halve wereld op rijdt!
Gerardo

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 03 okt 2006 11:43

Hannie weet nu alleen nog maar  is dat jullie fietsen waarschijnlijk niet slap zijn. Weet iemand ook iets te vertellen over het specifieke type waar zij belangstelling voor heeft, de Idol?

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 03 okt 2006 12:58

Heb zelf een merak gereden en weeg 86 kilo. Heb 'm snel weer van de hand gedaan omdat het frame te slap was tijdens het aanzetten. Rijdt nu een F10, das andere koek!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 03 okt 2006 14:53

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 03 Oktober 2006

Te slap tijdens het aanzetten, heb ik nog nooit last van gehad. Zal het ook niet eens aan de velgen kunnen liggen? als er iets slap aanvoelt wordt het altijd gauw op het frame aangemerkt maar ben van mening dat de velgen toch het meeste hier de boosdoeners zijn.


Ehm.. Jij hoeft er ook geen last van te hebben. Maar naar mijn weten koers jij ook niet met je merak. In een koers moet je soms erg hard aanzetten (zeker in sprint), iets wat je tijdens een toertocht nooit zal doen.
Ik wil niet zeggen dat jij niet hard zou kunnen aanzetten maar die snelheden die jij zegt in een afdaling te halen halen sommigen in volle sprint.En tijdens een sprint komen er toch iets meer krachten op een frame vrij dan in een afdaling.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 03 okt 2006 16:34

Quote: Origineel geplaatst door rene1 op 03 Oktober 2006
Hannie weet nu alleen nog maar is dat jullie fietsen waarschijnlijk niet slap zijn. Weet iemand ook iets te vertellen over het specifieke type waar zij belangstelling voor heeft, de Idol?


Lijkt me niet, is pas een paar weken geleden voor het eerst op de beurzen gespot...

Verder zullen DeRosa's ongetwijfeld niet zeer stijf zijn, maar wrsch wel stijf genoeg voor Jan Modaal. Maar je moet een Italiaan gewoon niet kiezen vanwege haar technische kenmerken (gewicht/stijfheid), maar puur vanwege de looks, de emotie.

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 03 okt 2006 17:10

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 03 Oktober 2006

Te slap tijdens het aanzetten, heb ik nog nooit last van gehad. Zal het ook niet eens aan de velgen kunnen liggen? als er iets slap aanvoelt wordt het altijd gauw op het frame aangemerkt maar ben van mening dat de velgen toch het meeste hier de boosdoeners zijn.

Ik ben een echte rassprinter en rijd vooral sprintwedstrijden op de baan. Het wegseizoen is een leuke training voor erbij. Gezien mijn explosief vermogen, gecombineerd met mijn gewicht (rond de 86 kilo), was het frame tijdens aanzetten en vooral tijdens eindsprints gewoon echt te slap. Wielen waren 36 spaaks ambrosio focus wielen, daar zal het niet aan gelegen hebben.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 03 okt 2006 20:46

Ik vind de IDOL foei lelijk. Ik heb een UD gehad ik weeg 75kg een nooit enkel probleem ondervonden en volgens mensen die er nooit op gereden hebben was ie slap.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Plaats reactie