Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ervaringen met math salden

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 06 okt 2006 21:58

hallo,
Ik heb 30/9/2006 een fiets gekocht bij math salden.na enige tijd deed mijn versnellingen niet zoals behoren en ben ik naar mijn FM in de buurt geweest.(pedaleur)die constateerden dat er niet veel klopte van de fiets.zoals mijn ketting was te lang,remhoeven stonden scheef,versnellingen waren niet gesteld,speling in het balhoofd en nog een paar dingen.voor een fiets die bijna 3000,- heeft gekost vindt ik het een slechte service dat je er nu al klachten van hebt.ik heb er best wel spijt van dat ik hem niet bij de pedaleur hebt besteld en dan maar iets meer betalen (250,- meer) dan had ik tenminste goede service gehad.
hebben jullie daar ook ervaringen mee of ben ik de enige toeval?

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 06 okt 2006 22:13

ik heb vorig jaar ook een fiets gekocht bij Salden en fiets was perfect afgeleverd.
onlangs nog met de wielen teruggeweest, en werden de spaken nopg kosteloos nagetrokken. (ik woon gelukkig wel in de buurt).
Je zal bij je fietsemaker om de hoek wel wat meer aandacht krijgen, bij Salden is het vaak vervelend druk.
 
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 okt 2006 22:17

Quoten: Origineel geplaatst door leo cuypers op 06 Oktober 2006

Je zal bij je fietsemaker om de hoek wel wat meer aandacht krijgen, bij Salden is het vaak vervelend druk.


Dat is nu eenmaal een keuze die je als klant moet maken, en goed beseffen!
Als je met Math persoonlijk slechte ervaringen hebt, moet je je naar de toekomst niet te veel zorgen maken meen ik.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sepp
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 03 okt 2004 22:57

sepp 06 okt 2006 22:18

ga voor service en koop niet bij salden of itec
en ga bij fietsen maker in de buurt
 
ik zou je fiets niet maken moest hij van salden komen
ik zou zeggen ga er mee van waar hij komt
 
zelfde met internet bestellingen
 
goedkoper ja
wat als je wiel slaagt, dan zijn de oude iets duurdere fietsenmakers wel goed
avia cyclingteam

eef_
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:51

eef_ 06 okt 2006 22:42

Ikzelf heb heel goede ervaringen met Salden.
Ben vorige maand er naar toe geweest en ze hebben direct heel mijn fiets opgebouwd en alles is goed in orde.  
Bovendien vond ik ze erg vriendelijk, en over de drukte, niet veel van gemerkt. 
<br>
<br>

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 06 okt 2006 23:25

Soms zijn ze goedkoper maar ik zou er voor mijn verdriet nog geen fiets af laten bouwen. Ik heb een paar "redelijk" afgebouwde fietsen gezien maar die waren af fabriek al goed in elkaar gezet (o.a. scott e.d.).
Montagefouten, onlogische materiaalkeuzes en verborgen problemen komen er bovengemiddeld vaak voor (maar da's helaas niet enkel bij Salden maar ook bij gerennomeerde fietsenbouwers het geval), vooral opmeten schijnt moeilijk te zijn.  Ik heb in de afgelopen vijf jaar meer dan 15 "Salden" fietsen opnieuw op moeten bouwen of om moeten bouwen omdat de eigenaar er diep ongelukkig van werd. 
Mijn stelregel is meestal dat je er voor los materiaal prima terecht kunt, ben je niet handig, wil je niet sleutelen of heb je goed en onpartijdig advies nodig dan kun je beter elders terecht.
Tenslotte: het is net als met alle zaken die geld kosten: je krijgt wat je betaald en in dit geval in ieder geval geen inzicht en vakmanschap. Qua pure garantie schijnt het overigens wel o.k. te zijn, Salden zet veel om en kan om deze reden zeker wel wat bij de meeste leveranciers gedaan krijgen.
 

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 06 okt 2006 23:28

Vind de service bij salden maar erg matig.
Het valt me ook iedere keer weer op dat ze pas vriendelijke tegen je doen als je het eene na het andere bij ze koopt.
Voor kleine dingetjes hoef je daar niet te zijn
Train ze!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 06 okt 2006 23:35

We blijven Hollanders en als er eenmaal het gerucht gaat dat het goedkoop is......
Overigens is voorraad houden in een winkel iets anders als "wachten om opgebouwd te worden". Ik ken leveranciers die meer hebben maar de frames uit veiligheidsoverwegingen lekker in hun doos laten zitten. Ikzelf heb het niet op frames die lang als demo hebben gehangen (er hangt niet voor niets een bordje dat verbiedt om zelf frames te pakken).

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 06 okt 2006 23:42

De meeste klanten die ik tegenkom zijn of starten die weinig van fietsen weten en gehoord hebben dat Salden goedkoop is of zelfbouwers die er snel een frame afhalen en weer verdwenen zijn (rijders uit de buurt zijn overigens vaak geen fan van Salden)

Plaats reactie