Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bike Motion | Utrecht, 20-23 okt.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 okt 2006 21:08

Quoten: Origineel geplaatst door Breemz op 24 Oktober 2006

Was een toffe beurs! veel mooie dingen gezien..Casran, mijn werk stond tegenover jouw op de beurs.Maandas zelf hele dag er geweest, jullie hebben mooi spul er staan trouwens.


Hé tof. Jullie hadden mooie mtb's staan.
De maandag was wel het drukst bij jullie.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 okt 2006 21:42

Quoten: Origineel geplaatst door LD001 op 24 Oktober 2006


Net als Mensma vond ik Cervelo en Scott wat tegenvallen. Deze merken die technisch gezien zo goed scoren staan altijd bovenaan in de lijstjes en worden daardoor favoriet van velen. Ook van mij. Op zo'n show vallen vooral de 'showfietsen' op. Zo was ik nooit zo geinteresseerd in Pinarello, De Rosa of Kuota maar ben ik erg onder de indruk geraakt van de uitstraling van deze fietsen. Vooral de Paris Carbon en de witte Kuota Kredo vond ik er mooi. Mijn absolute favoriet is de Look 595. Jamer dat de Pinarello's en Look's niet worden gemaakt in grote maten. Ik denk niet dat ze gaan passen met mijn 1 meter 96 en binnenbeenlengte 93. Dan toch maar de Scott of Cervelo?

Tijdens een praatje met een vertegenwoordiger/verkoper van Veltec kwam er ook ter sprake of het 595 ook geschikt was voor lange mensen. Dit bleek wel degelijk het geval. Omdat je hier niet meer kan spreken over de oude fietsmaten waren ze bezig met het maken van een lijstje van maten van bracket tot top zadelpen, hier kan eventueel nog 5 cm spacers tussen en dan nog het gedeelte waar het zadel opkomt en daarbij nog de zadelbrug hoogte. Het kwam erop neer dat met de maat L er makkelijk een persoon van 2 meter of meer op de fiets plaats kan nemen!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 24 okt 2006 21:56

klinkt leuk maar is gewoon onzin. De vork kan zoveel spacer niet eens aan en is met drie cm spacers qua veiligheid al aan zijn max. Bovendien is het wel erg kortzichtig om aan te nemen dat een L de goede geometrie voor een persoon van 2.00 meter heeft (kan op basis van ervaring zeggen dat dit niet zo is). Een fiets past of past niet en kunstgrepen kunnen beperkt helpen maar optimaal wordt het gewoon nooit.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 okt 2006 22:06

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 24 Oktober 2006

klinkt leuk maar is gewoon onzin. De vork kan zoveel spacer niet eens aan en is met drie cm spacers qua veiligheid al aan zijn max. Bovendien is het wel erg kortzichtig om aan te nemen dat een L de goede geometrie voor een persoon van 2.00 meter heeft (kan op basis van ervaring zeggen dat dit niet zo is). Een fiets past of past niet en kunstgrepen kunnen beperkt helpen maar optimaal wordt het gewoon nooit.

Dat is duidelijke taal!!, er werd inderdaad gezegd dat het gebruik van spacers te ontraden was, maar de zadelpen op precies de goede maat af te zagen zodat er maar 3 spacertjes nodig zijn(zoals op de foto's te zien is). Hoe de geometrie is qua bovenbuis e.d. weet ik natuurlijk niet.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 24 okt 2006 22:53

Een L zal voor een rijder van 1.88?? zijn denk maar niet dat die dezelfde bovenbuislengte nodig heeft als iemand van 1.97 o.i.d. (of verlengen ze die ook met spacers
Doet me een beetje aan Giant denken die ooit beweerde met een range van s,m.l en xl iedereen de juiste fiets aan te kunnen meten (tot ze een jaartje later met M/L kwamen want er waren toch wat klanten die niet op een Giant pasten....)

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 25 okt 2006 00:01

Wat denk jij Sharkman past een Look of een Paris maat 59 voor iemand (mij) van 1.96 met een binnebeenlengte van 94 cm (geen 93cm zoals een paar berichten terug staat)? De bovenbuislengte van de Look maat XXL is 59 cm en de balhoofdbuis 19,8 cm. De Scott Addict in XXL is volgens mij nauwelijks groter met een bovenbuis van 59,5 cm en een balhoofdbuis van 20 cm.

veltecblx
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 okt 2006 00:04

veltecblx 25 okt 2006 00:14

de uitleg gegeven door iemand van Veltec kan goed van mij zelf zijn gekomen. De Look 595 maatvoering is niet te vergelijken met de giant strategie van een aantal jaren terug, de 595 is er in de maten XS t/m XXL, dit betekend 49 t/m 59 cm per 2 cm oplopend (de maten zijn virtueel en komen overeen met de traditionele center-center maten). Omdat de 595 een geintergreerde zadelpen heeft is er een maximale zadelhoogte, dit is de standaard lengte + 4cm (de maximale verstelling naar het afzagen)
 

janman
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2006 23:27

janman 25 okt 2006 01:40

ik voelde voor het eerst ax lightness remmetjes, lieve hemel wat zijn die dingen dun!!!
 
wie won de brompton wedstrijd ik had 11minuten... wat jullie? ik ben benieuwd of ik e fiets heb gewonne! 
 
lkkr toerden door t bos

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 25 okt 2006 12:16

Waren er ook veel nieuwe velgen/wielen te zien?

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 25 okt 2006 12:29

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 24 Oktober 2006

klinkt leuk maar is gewoon onzin. De vork kan zoveel spacer niet eens aan en is met drie cm spacers qua veiligheid al aan zijn max. Bovendien is het wel erg kortzichtig om aan te nemen dat een L de goede geometrie voor een persoon van 2.00 meter heeft (kan op basis van ervaring zeggen dat dit niet zo is). Een fiets past of past niet en kunstgrepen kunnen beperkt helpen maar optimaal wordt het gewoon nooit.

Wel R. zoals altijd deel ik met U dezelfde mening !

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 25 okt 2006 12:33

Quoten: Origineel geplaatst door LD001 op 24 Oktober 2006

Wat denk jij Sharkman past een Look of een Paris maat 59 voor iemand (mij) van 1.96 met een binnebeenlengte van 94 cm (geen 93cm zoals een paar berichten terug staat)? De bovenbuislengte van de Look maat XXL is 59 cm en de balhoofdbuis 19,8 cm. De Scott Addict in XXL is volgens mij nauwelijks groter met een bovenbuis van 59,5 cm en een balhoofdbuis van 20 cm.


in uw geval zou ik eerder uitkijken naar een +/- 62cm c/t frame, hangt er natuurlijk wel vanaf of je een diamantframe of slooping kiest !In slooping gaat bijv een cr1 xxl (=61 c/t) U wel passen, zonder al teveel spacers onder de stuurpen (ik schat +/- 3cm max), kleiner in frame kan je niet gaan hoor !!!

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 25 okt 2006 12:45

wat is nou toch eigenlijk het probleem van spacers ?
Als ik het zo bekijk wordt het echt niet slapper eerder steviger eigenlijk.je vergroot de diameter van je vorkbuis in wezen en voordat je enigzins aan je vorkbuis trek en spanning opzet tijdens sprint op klim, moet je eerst je spacers inelkaar drukken.. toch ?Zeker als je een paar degelijke alu's neemt...
correct me if I'm wrong !

Plaats reactie