Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

graag warme voeten

dvw
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:32

dvw 19 okt 2006 21:59

Hey, is dacht altijd dat wanneer je overhoezen hebt die geen wind en regen doorlaten hebt je haast nooit last kunt krijgen van koude voeten als het niet vriest, klopt dat?

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 19 okt 2006 22:39

Quoten: Origineel geplaatst door D v W op 19 Oktober 2006

Hey, is dacht altijd dat wanneer je overhoezen hebt die geen wind en regen doorlaten hebt je haast nooit last kunt krijgen van koude voeten als het niet vriest, klopt dat?

Nee, dat is een fabeltje. Ik draag overhoezen, heb aan de onderzijde van mijn schoenen wat ventilatiegaatjes dichtgetaped, draag lamswollen Assos sokken en nog ijskoude voeten. Het enige dat helpt in mijn geval zijn die pads. Heerlijk, lekker met warme tenen rondrijden als het vriest

koers
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:09

koers 19 okt 2006 23:31

een ouwe (grote maat) tennissok nemen en daar een gat inknippen voor pedaalplaatje...
 
simpel

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5925
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 okt 2006 01:57

Quoten: Origineel geplaatst door koers op 19 Oktober 2006


een ouwe (grote maat) tennissok nemen en daar een gat inknippen voor pedaalplaatje...
 
simpel


Tsa , en die tennis sokken heb jij toevallig in de aanbieding , ( Bij mij 50 euro voor 5 paar incl. gat voor het schoenplaatje).... 
 
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 25 okt 2006 00:57

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 17 Oktober 2006

nderweg is inderdaad niet zo verstandig. Ik heb overigens nog nooit drankcontrole onder fietsers gezien, dus.....


Hierover heb ik een nieuwsartikeltje gelezen bij mij in de stad een paar jaar geleden; Een dronken fietser vond het wel lollig om bij een auto-drankcontrole eens aan oom agent te vragen of hij mocht blazen....Wel een boete gekregen dus. Maar goed dat is uitzonderlijk. Openbaar dronkenschap is strafbaar maar geeft als fietser of wandelaar pas problemen als je problemen maakt.
Voor wat betreft het averechtse effect van alcohol op de lichaamswarmte: Alcohol geeft een vaatverwijding , er stroomt dan meer bloed door de vaten van je huid en dat geeft  een lekker warm gevoel. Probleem is echter dat je deze warmte aan de oppervlakte snel kunt verliezen en dus sneller afkoelt.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 25 okt 2006 16:24

âîäî÷êà, âîäî÷êà.... ñëàâíî. Wodka doet het onder veel Russen heel goed, en vooral tijdens winters met temperaturen van -40 'C. Al die vele doden.... doodgevroren... omdat ze een warm gevoel hebben; verbloemen dat het koud is.
Dat van vatenverwijdering waar Rene het over had, wist ik niet. Gisteravond ook eventjes pianogespeeld. Ik was half verkleumd, bleke handen. Hoe dat bij mij altijd komt weet ik niet, maar als ik een tijd lang achter mijn bureau zit, 1 uur, 2 uur, dan mag het wel 20 of 25 graden in huis zijn, ik krijg het op gegeven moment koud.
Dus dat ging niet echt lukken. De keuze voor mij was deze: eerst een half uur pianospelen, totdat ik wat opgewarmd ben, of een stevige borrel nemen? De keuze was voor mij niet moeilijk. Na 5 minuten was ik helemaal warm. Is dus hetzelfde effect wat Panschpieng beschreef.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 25 okt 2006 16:29

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 25 Oktober 2006

âîäî÷êà, âîäî÷êà.... ñëàâíî.


Damn. Speciale tekens worden op dit forum kennelijk niet geaccepteerd. Jammer, maar er stond dit: Vodka, Vodka, lekker......maar dan in het Russisch
<edit> dit dus:

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 26 okt 2006 01:51

Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 25 Oktober 2006

@rene1 je mag het vreemd vinden, maar ik deed s'morgens voor dat ik de rit naar mijn werk begon in de winter, vaker een Jägermeister naar binnen kiepen, en 5 min. later op de fiets naar werk. In ieder geval gevoels matig deed dat goed.

Ja nu breng je me aan't twijfelen. Je krijgt het aan huid en lichaamsuiteinden ook daadwerkelijk warmer doordat er meer bloed door kan vloeien. Er zal wel ergens een soort omslagpunt zijn; Het lichaam kan natuurlijk best wat warmte verliezen voordat je het koud krijgt. Het is een beruchte (zwervers) doodsoorzaak. Ze drinken zich lam o.a. om het warm te hebben, gaan vervolgens ergens liggen pitten in de kou en verliezen extra veel warmte door de vaatverwijding, ze zijn, zoals Jan.W.F. ook zei ook nog eens verdooft door de alcohol zodat ze niet wakker worden van de kou. Deze mensen vriezen relatief snel dood.

dingo
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 apr 2004 18:18

dingo 21 dec 2006 11:02

Het probleem van de koude voeten ligt niet in de voeten maar in die gevallen waar de voeten aan vast zitten, de benen.

Zorg in de winter voor een hele goede winddichte broek en alle bovenvermeldde oplossingen zijn overbodig.

1 probleem, een hele goede winddichte broek kost geld, heel veel geld......

Plaats reactie