Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

graag warme voeten

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 21 dec 2006 14:31

Quote: Origineel geplaatst door Dingo op 21 December 2006
Het probleem van de koude voeten ligt niet in de voeten maar in die gevallen waar de voeten aan vast zitten, de benen.

Zorg in de winter voor een hele goede winddichte broek en alle bovenvermeldde oplossingen zijn overbodig.

1 probleem, een hele goede winddichte broek kost geld, heel veel geld......

Als iedereen hetzelfde was misschien wel ja...Ik gooi altijd boterhamzakjes om mn voeten als het echt koud wordt. Ooit hier op het forum gelezen, geprobeerd en werkt voor mij goed. En idd ventilatiegaten dichttapen.
Mijn fiets is bezeten!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27565
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jan 2007 12:53

Eergister met succes geprobeerd: rijden met skisokken. Ik heb 't geprobeerd met Salomon sokken van Perry. Zit niet alleen lekker maar ook nog eens heel lekker warm. Ik gebruikte ze icm. BBB Heavy Duty overschoenen.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 jan 2007 15:42

In welk land wonen jullie eigenlijk? Ik rijdt al bijna de hele winter met zomerkleding. Weliswaar een regenjackje erover, maar ja, dan heb ik het al te warm.

moretel
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 aug 2006 10:29

moretel 19 jan 2007 22:49

Ik heb nog steeds geen oplossing,met sealzskin sokken en neopreen overschoenen nog steeds na een uur koude voeten, als ik thuis  ben zijn ze wel na een paar minuten lekker warm dat kan bij anderen wel eens anders zijn volgens mij.Voor lange tochten de voetverwarmers aangeschaft.Andere schoenen is de laatste optie, ik heb nu de instap shimano MTB schoenen en ben aan het zoeken naar echte winterschoenen.

denboris
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:50

denboris 19 jan 2007 23:33

wat bij mij helpt:
 
zilverpapier rond mijn sokken en zo mijn schoenen in. bij het zilverpapier de blinkende kant naar binnen.
helpt bij mij echt!
werk mee aan wielerjournaal.nl!

moretel
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 aug 2006 10:29

moretel 25 jan 2007 13:37

Ik ga vandaag thermo inleg zooltjes kopen bij de Aldi, kijken wat dat is.
Ook met fietsen naar mijn werk met goede sokken en normale goede wandelschoenen aan het eind (klein uurtje) alweer koude voeten, alhoewel niet zo koud als met de MTB schoenen. Met wandelen geen last daarvan.Aan de benen kan het niet liggen want ik fiets dan met een comfortabele winddichte broek en heb het eerder te warm dan koud.

bluewrap
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2006 02:40

bluewrap 26 jan 2007 02:45

Wat ik heb geleerd van marathon schaatsers (die zonder sokken schaatsten) is:
- Neem een vette klodder Vaseline per voet- En smeren maar. Goed tussen de tenen invetten. En dan no-problemo.
Dit heb ik dus ook getest bij het fietsen en het werkt super. Voelt alleen in het begin een beetje raar in de sokken, maar dat gaat vanzelf weg.
Misschien heb je er iets aan.
 

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 31 jan 2007 14:33


Gebruikersavatar
nils
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 05 jul 2005 14:23

Gebruikersavatar nils 31 jan 2007 15:28

kewl
No I'm not big headed my head is just big

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 18 feb 2007 16:14

warme handen en voeten begint met.... de juiste hoofdbedekking. Werkelijk waar. Ik las dat enige tijd geleden in een frans artikel:
http://www.vtt.org/article.php?id_article=892  Ik kon er wel om grijnzen maar na het uitgeprobeerd te hebben: het helpt echt!
Mijn trainingen op bikeplanner.com

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 18 feb 2007 19:35

Even vertaalt met babelfish....kan dus wat letterlijk vertaalt zijn:
 
Rollen l’hiver
(11/02/2007)
Eind november, is er niet slecht een VTT die gehangen aan de spijker zijn en die tijdens l’hiver alles er blijven. Nochtans fiets door temperaturen doen die rond nul n’est niet schommelen, een lijdensweg, voldoet het net om zich van de aanvallen van de Generaal de Winter te kunnen beschermen.
Het menselijke lichaam is een goed gedane machine. Het best van de overdraagbare air-conditioning gaat voor trapanelle door wat ons lichaam kan het hoofd bieden om de kou te bestrijden en de kou. Men moet net vermijden om gripper dit mooie mechanisme en l’aider om zijn werk goed te doen.
In de winter, onze voornaamste vijand c’est de kou. Meer ware d’autant C’est dat wij de fiets uitoefenen. Met de snelheid, is het gevoel van kou op onze huid belangrijker dan de reële temperatuur.
Men moet dus op twee tabellen spelen : aan het goede rendement van onze kleine interne verwarming helpen en hem de agressies van l’extérieur vermijden. Niets d’autre tenslotte die wat wij in onze huizen doen.
1,2,3, hitte !!
nze instantie produceert calorieën en gebruikt ze om de kou te bestrijden. In de praktijk van de fiets, worden een deel deze calorieën natuurlijk per l’effort lichamelijk geproduceerd. En onze motor, zijn het onze benen, die, van aandeel het feit, gemakkelijker zijn om kou met goede cuissard te beschermen. Daarentegen zijn onze meer bewegingslooze borst en onze armen (nog meer ware c’est in fiets van weg) en het past dus van bichonner.
Zich van de kou c’est een regel van 3 beschermen alle eenvoudig.

In eerste plaats is het nodig om een kleine cocon van hitte te ontstaan. Daarvoor zal men de calorieën terugkrijgen die aan de oppervlakte van onze huid worden uitgezonden om een klein matras te verwarmen d’air, dat een beschermende laag zal vormen. Men zal 1ste creëren legt gevormd d’un aéré maillot die het verkeer vergemakkelijkt om tussen de verschillende lagen van kleding en de huid l’air. Men zal absoluut maillots in katoen vermijden, want zo thermiquement oefenen zij de warmtefunctie uit, zij zijn daarentegen echte sponzen. En zelfs met -5°C buiten, zal het mechanisme van zweten ingrijpen om de temperatuur van ons lichaam te voeren met antifrictiemateriaal, in het bijzonder in opgezet. 1ste legt moet verplicht l’évacuation van l’humidité bevorderen, want in het tegenovergestelde geval zal men recht op l’effet sauna in top van de beklimmingen en op l’effet koelkast dobbelstenen slechts de s’inverse helling hebben. Om te verbieden en dus een technische vezel voor dit 1ste te verkiezen legt.
Men moet vervolgens het maximum hitte terugkrijgen die door het lichaam wordt uitgezonden, teneinde ' ’nourrir’’ ons klein matras van calorieën. C’est de rol van de è laag. Zij is daar om de hitte te houden, l’empêcher om weg te gaan. Op ideale wijze wordt deze laag d’un maillot in poolwol gevormd. Deze materie, afloop van de recycling van de flessen in plastic, is een voortreffelijk warmteisolatiemateriaal dat de calorieën zal in de val lokken die proberen om te vluchten.
Tenslotte legt éme eveneens zal de d’isolant rol spelen, maar in l’autre richting. Immers zal zij de twee 1eres lagen van l’agression van de kou beschermen, die hem een woedende lust heeft om binnen te komen. Deze laatste laag wordt dus verzocht de weg aan de stromen te versperren koud uit l’extérieur alsmede uit l’humidité, afkoelingsvector d’air. Het eenvoudigst is d’utiliser uw jasje van gewone regen, want de vezels die voor de vervaardiging van deze kleding worden gebruikt, worden gevlecht teneinde geïsoleerd tegen l’eau en tegen de wind te zijn. Het probleem c’est warme en vochtige dat in excés l’air niet meer ontruimd kan worden en c’est snel ' ’opération cocote-minute’’ onder Wayka. Men zal, voor een regelmatig gebruik, de jasjes in stoffen technisch geïsoleerd (Windstopper, Koolstopper, enz...) bevorderend deze evacuatie en het mogelijk makend verkiezen om aan de droogte te blijven. Voor een wintergebruik, zal men niettemin een pooljasje ervoor moeten dat zorgen te kiezen en met een déperlant behandeling is verdubbeld, voor de vochtige tijd.
Laatste punt, moet men wachter nemen om het snijden van deze verschillende lagen in verband tussen hen te kiezen. Men mag niet, aan het risico om het verkeer te blokkeren om tussen de lagen l’air of te breed te zijn want in dit geval, c’est engoncé zoals proberen om een groot stuk met een aansteker te verwarmen. Tenslotte moet het snijden van de kleding het mogelijk maken om de nieren te beschermen, want men wordt op een fiets voorovergebogen en de hechten moeten voldoende lang zijn om niet te ontdekken poignés. Tenslotte zal men zijn hals met een foulard of door de keus d’un kleding met "" een wieler-kraag beschermen

Om niet koud aan de voeten te hebben, verwarmt jouw hoofd...
Het belangrijkste deel van ons lichaam blijft de hersenen. C’est hem die leidt, houdt de controle, in het oog. De menselijke machine beschermt het dus tegen de agressies, waarvan de kou deel uitmaakt. En de hersenen voeden zich van ons bloed. Hij brengt hem absoluut noodzakelijke l’oxygène voor zijn werking en voert met antifrictiemateriaal zijn temperatuur. En als, aan het contact van de kou en de wind, zijn temperatuur zojuist is gedaald, vloeit het bloed van de einden teneinde d’assurer een inbreng van calorieën in onze kleine persoonlijke computer terug, die goed werk met onze vélocipédiques clowneries door grote kou heeft. Resultaat, heeft men 10 nagels die ons schijnen te duwen in de tenen en quelqu’un die probeert om ons de kootjes onder onze handschoenen te verpletteren. Anders gezegd, begint men koud aan de voet en de handen en c’est de output te hebben die wordt verspild. Om zijn einden van de kou te beschermen, past het in eerste plaats om zich... het hoofd te beschermen.
Men onder zijn helm een muts, zal dus onder-eenwarmtehelm of een "buff " , deze mof in vezels polyester gebruiken die vele skieurs kennen en die zeer gemakkelijk onder de helm sluipt, houdend het hoofd aan de kou en aldus waarborgend de goede irrigatie van de einden.
Natuurlijk is er eveneens een passieve bescherming van nodig ons petons en handboeien. Een paar handschoenen de winter (-5°C) is absoluut noodzakelijk. Déperlante, en zelfs sluit, is een meer af, want aan de kou rollen en de nat gemaakte handen openbaren zich snel een echte lijdensweg. Men op zal eveneens op toezien tot wat deze handschoenen hoog op het polsgewricht teneinde d’assurer de verbinding met de hecht teruggaan en qu’ils de hand niet samendrukken. Men zal eveneens een paar handschoenen van zijde aan zelfde de huid toevoegen kunnen, dat dezelfde rol waarborgt, dan 1ste legt op de borst.
Meer uiteengezet en meer statisch, zijn de voeten eveneens heel ons opgelet waard. Men moet natuurlijk de omvang van de schoenen kiezen opdat l’on s’y met een paar dikkere sokken in de winter kan uitglijden. Het is absoluut nodig dat de voet niet niet wordt samengedrukt om niet de bloedsomloop, grote leverancier in calorieën te belemmeren. Men moet eveneens ze beschermen van de projecties d’eau doen bevriezen. De op-schoenen in néoprène geven een bevredigend antwoord maar zij zijn duur, vooral als u niet vaak l’hiver weggaat. Een goed alternatief kan de op-sokken in stoffen zijn geïsoleerd type windstopper. Verdubbeld in pool kunnen zij zich aan zelfde de voet dragen. Chaudes, déperlantes en geïsoleerd om l’air, gaan zij hoog terug en protégent jusqu’à doeltreffend verschillende graden onder nul.
En tenslotte...
U daar is bijna eind lening om frimas van l’hiver te trotseren. Er blijven dus slechts enkele details. In geval van zeer levendige kou, denkt om, meer dan ooit, uw ogen te beschermen, want de kou kan een belangrijk letsel veroorzaken.
Ander belangrijk en niet natuurlijk gebaar per koude tijd, denkt om zeer regelmatig te drinken. Immers zal uw instantie de te wijten stijgingen van temperatuur voeren met antifrictiemateriaal aan de inspanningen en hij heeft net zoveel alle behoefte d’eau dan per warme tijd. Regelmatig drinkt dus, op gevaar af van de vorst de pipet van te beschermen uw " sakaflot " door het uit te glijden onder uw jasje.
Laatste advies, glijdt in uw zak een dekking van voortbestaan uit, nuttig in gevallen d’immobilisation, een warme kleding voor de pauzes en l’after. Een oud paar van mitaines kan nuttig blijken om ter plaatse te herstellen. En vooral, vertrekt niet enig, want de wegen in de winter zijn soms verlaten en uitglijdend. C n’est niet onze vriend Panoche, 6 maanden d’immobilisation en 2 schroeven in de femur die ons zal tegenspreken...
Het truukje van rédac’ : u denkt niet regelmatig in de winter weg te gaan ? Niet de straf om u te verwoesten in kleding, fouinez eveneens in de stralen running en langlaufen van de winkels van sporten. Men vindt er, vaak veel minder duur dan de textiel fiets, een zeer efficiënte technische kleding en vooral meer goedkoper en die zal kunnen resservir bij uw verblijven aan de ski of bij voettochten. Persoonlijk j’utilise maillot van ski voor de 1ste laag en een jasje van tocht in déperlante berg voor de buitenlandse laag.
En zoals gezegd Mijnheer Marda van Roubaix : " Kou ik ? Nooit !!! "

Plaats reactie