Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

budget 12000 euro, welke fiets??

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 23 okt 2006 21:09

oeps, quote ipv edit
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 23 okt 2006 22:11

Wijze woorden van Rosa.

En daarnaast: de meeste mensen die zo'n bedrag te besteden hebben nemen niet het bedrag dat op 'moet' als uitgangspunt, maar de fiets die ze graag willen hebben (en geld is dan minder belangrijk). Doe je het andersom dan komt dat gewoon vreemd over.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 okt 2006 22:26

Sorry maar ik geloof geen steek van je hele verhaal, alles komt achteraf. Heb eerder de indruk dat je een dubbelpost maakten, maar een nulletje te veel in de topic titel hebt gezet en dat aan het recht lullen bent...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 23 okt 2006 22:29

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 23 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door scrymm op 23 Oktober 2006


Hier mijn langverwachte reactie:
ten eerste vind ik het schrijnend en zelfs beledigend dat mensen dit zien als een onzin topic of een topic waarin ik reacties uit wil lokken. Voor de mensen die het willen weten: ik ben aan het geld gekomen via een erfenis.
En ik vind dit een mooie manier om mijn geld te besteden zowel praktisch als symbolisch omdat degene waarvan ik het geld geerfd heb een groot wielrenfanaat was, wat ik zelf ook ben.
Verder is dit topic voor mezelf en het andere voor mijn zoon. Wij posten inderdaad op hetzelfde account, lijkt me geen probleem zolang maar duidelijk is wie wat post.
Als laatste zou ik nu graag serieuze reacties willen. Ik heb wel degelijk verstand van fietsen, het enige probleem is dat ik altijd in lagere prijsklasses heb moeten kijken en nu ligt dat enigszins anders, bovendien lijkt het me nooit slecht om advies in te winnen.

Had dat dan gelijk gezegd in je eerste topic , is niet fair om deze info achteraf te geven want je weet donders goed dat je dan deze reacties kan verwachten. Wees  open en kom met volledige informatie en niet naderhand  van hoe en hoe de vork in de steel zit. Een ieder die 12.000 euro te besteden heeft komt niet dagelijks voor in wielerwereld. Ik vind het niet fair dat je info achterhoud en naderhand komt met relevante info waar wij als forummers geen weerwoord op hadden kunnen geven, omdat je niet volledig info verschaft. En dat mag ook gezegd worden Toch??

dit is idd een hele andere post als sorry voor mij taal die kleuter post die je als eerste plaatste. Als je dit direct gezegd cq omschreven had, had je hele andere antwoorden kunnen verwachten. Maar goed ik ben dan ook 99 zeker dat je dat zelf ook wel wist ..... Het was niet te bedoeling om lullig te reageren maar dan had je dit verhaal direct moeten posten en niet als een 10 jarige een topic starten over 12.000 euro maar goed toch me excuses als het vervelend is overgekomen want het zal niet leuk overgekomen zijn als het geld van een dierbare is.
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 23 okt 2006 22:59

Had het inderdaad anders moeten brengen, maar wilde eigenlijk bepaalde info voor mezelf houden. Mijn excuses daarvoor.
 Verder vind ik het jammer dat mensen zelfs nu nog gewoon beweren dat ik lieg, terwijl het hier om een vrij gevoelig verhaal ging dat ik liever niet bekend wilde maken.
Vandaag is morgen alweer gisteren

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 23 okt 2006 23:00

Mijn excuses dat ik het anders had moeten brengen dan he ;)
Vandaag is morgen alweer gisteren

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 23 okt 2006 23:20

Quoten: Origineel geplaatst door scrymm op 23 Oktober 2006

Als laatste zou ik nu graag serieuze reacties willen. Ik heb wel degelijk verstand van fietsen, het enige probleem is dat ik altijd in lagere prijsklasses heb moeten kijken en nu ligt dat enigszins anders, bovendien lijkt het me nooit slecht om advies in te winnen.

Mijn reactie (de vijfde) was serieus bedoeld. Volgens mij kun je niet veel mooier en lichter krijgen.

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 23 okt 2006 23:23

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 23 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door scrymm op 23 Oktober 2006


Hier mijn langverwachte reactie:
ten eerste vind ik het schrijnend en zelfs beledigend dat mensen dit zien als een onzin topic of een topic waarin ik reacties uit wil lokken. Voor de mensen die het willen weten: ik ben aan het geld gekomen via een erfenis.
En ik vind dit een mooie manier om mijn geld te besteden zowel praktisch als symbolisch omdat degene waarvan ik het geld geerfd heb een groot wielrenfanaat was, wat ik zelf ook ben.
Verder is dit topic voor mezelf en het andere voor mijn zoon. Wij posten inderdaad op hetzelfde account, lijkt me geen probleem zolang maar duidelijk is wie wat post.
Als laatste zou ik nu graag serieuze reacties willen. Ik heb wel degelijk verstand van fietsen, het enige probleem is dat ik altijd in lagere prijsklasses heb moeten kijken en nu ligt dat enigszins anders, bovendien lijkt het me nooit slecht om advies in te winnen.

Had dat dan gelijk gezegd in je eerste topic , is niet fair om deze info achteraf te geven want je weet donders goed dat je dan deze reacties kan verwachten. Wees  open en kom met volledige informatie en niet naderhand  van hoe en hoe de vork in de steel zit. Een ieder die 12.000 euro te besteden heeft komt niet dagelijks voor in wielerwereld. Ik vind het niet fair dat je info achterhoud en naderhand komt met relevante info waar wij als forummers geen weerwoord op hadden kunnen geven, omdat je niet volledig info verschaft. En dat mag ook gezegd worden Toch??

Big ne ik sta wederom volledig achter je! In de breedte zullen ze me niet zien staan maar in de lengte wel!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

kalkaanslag
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 aug 2006 13:15

kalkaanslag 24 okt 2006 01:37

..en al een fiets van 12.000 euro gevonden?
Wil mijn fiets wel verkopen voor 12.000 euro..   

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 24 okt 2006 11:10

He, wat een gedoe. Ik dacht dat we hadden afgesproken dat we niet meer zouden twijfelen aan de bedoelingen van mensen, zeker als het niet om een verkoopdingetje gaat. En trouwens, wat dan nog? Wat een criminaliliteit om stiekem geen 12.000 euro te willen uitgeven... Jemig zeg.
n-topic: Ikzelf ben erg gecharmeerd van bijvoorbeeld BMC. Hun beste frame, Lightweights eronder, een carbon stuur/stuurpen combi, Clavicula crancks met carbon TUNE kettingbladen... Of, als je van klassiek houdt: Een Van Nicholas titanium frame met zelfgekozen versieringen (ik geloof dat alles aan dat frame custom kan zijn, tot aan de verbindingsstukken). Look 595, het blauw kleurige carbon Isaac frame, kan nog wel wat bedenken.
Wat ik ook een gaaf idee vindt: Een individueel design, zoals ze bij Storck en Colnago hadden op de Bikemotion. Dat maakt een fiets echt exclusief.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 24 okt 2006 12:57

als je voor titanium gaat zou ik kiezen voor lightspeed (vortex gisallo) of merlin. een andere optie is custum build fietsen. denk hierbij aan spin, parlee, crumpton en ruegamer..
de verdere afmontage zou je inderdaad kunnen gaan voor clavicula cranks, scapula sp tuned, vork, lightweight wielen (of costummade setje), schmolke opbouw (stuur, stuurpen en zadelpen), speedplay ti pedalen, ax-lightness phoenix, zadel. 0-gravity/m5/ax-lightness remmen. lighweight derr.(als deze ooit komt), ct2/tune carbone, kettingbladen. campa record schakelonderdelen. en vergeet de bandjes, stuurlint tellertje en bidonhouders niet (van tune).. tot slot alle boutjes titanium boutjes..
en dan hou je nog wat geld over , al is dat niet veel of zelfs bijna niets

Plaats reactie