Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Stevens Stelvio of Trek 1400

buutje
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2006 23:34

buutje 21 okt 2006 18:50

Hallo,
Ik ben een recreatief fietser en rijd nu op een Koga Gents Lux met shimano 600 (een oudje dus) . Ik ben op zoek naar een redelijk goede fiets om 1 of 2 keer per week op te rijden. Ik wil in ieder geval een 105 afmontage en twijfel nu tussen een Trek 1400 of een Stevens Stevio. Mijn budget is zo'n 1300 euro, incl. pedalen en schoenen. Van bontrager wielen op de Trek lees ik niet veel goeds maar ik ben niet al te zwaar (82kg) en voor recreatief gebruik lijkt me dat geen probleem toch ?. Voor mijn gevoel is de Stevens wat kompleter uitgevoerd met kwaliteits onderdelen. Heeft iemand nog andere suggesties of aanbevelingen ?. Omdat ik de fiets goed wil laten aanmeten is een internet fiets geen optie.
Alvast bedankt !

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 okt 2006 21:47

Net alsof je jezelf niet kan opmeten.....
Kijk hier es: http://www.wrenchscience.com/Store.aspx?styleCode=R
Klik op "fit system", even registreren, pak een rolmaat, een waterpas en vraag iemand om hulp en je meet jezelf beter op dan menig fietsenmaker het voor je kan doen!
Voor 1300 heb je volgens mij een Red Bull met Ultegra. Toch weer net ff wat meer fiets voor je geld. Ook zou je eens bij een grote zaak als Salden of Hopmans kunnen kijken. Mijn eigen Bianchi 1885 met Ultegra of Centaur stond vorige week nog bij Hopmans voor 1250.-
Anyway: die Stevens is ook een prima fiets!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 okt 2006 21:48

Er zijn een hoop redenen om bij de FM te kopen maar goed opmeten is not one of them!! Er zijn zoveel koekenbakkers op dit gebied. Vorige week bij Hopmans nog een verkoper die uit de losse pols even iemands framemaat schat, zonder ook maar IETS op te meten...

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 21 okt 2006 22:24

Sinds wanneer is Hopmans een 'FM'...

buutje
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2006 23:34

buutje 22 okt 2006 12:53

O.K. bedankt. Zelf meten dus en maar eens bij Hopmans kijken. Wat is trouwens wijsheid als je tussen twee standaard framematen uitkomt ? Neem je dan een groter of een kleiner frame ?

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 22 okt 2006 12:57

Quote: Origineel geplaatst door Buutje op 21 Oktober 2006
Hallo,Ik ben een recreatief fietser en rijd nu op een Koga Gents Lux met shimano 600 (een oudje dus) . Ik ben op zoek naar een redelijk goede fiets om 1 of 2 keer per week op te rijden. Ik wil in ieder geval een 105 afmontage en twijfel nu tussen een Trek 1400 of een Stevens Stevio. Mijn budget is zo'n 1300 euro, incl. pedalen en schoenen. Van bontrager wielen op de Trek lees ik niet veel goeds maar ik ben niet al te zwaar (82kg) en voor recreatief gebruik lijkt me dat geen probleem toch ?. Voor mijn gevoel is de Stevens wat kompleter uitgevoerd met kwaliteits onderdelen. Heeft iemand nog andere suggesties of aanbevelingen ?. Omdat ik de fiets goed wil laten aanmeten is een internet fiets geen optie.Alvast bedankt !


mijn favr. is meer de stevens als de trek
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

stevenvanveen
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:40

stevenvanveen 22 okt 2006 13:30

Als je tussen framematen inkomt ga je lager als je sportiever getint wilt (komt je stuur automatisch lager tov je zadel) en een hogere framemaat als je meer recreatief gericht bent. Frame is ook lichter als je een framemaat lager gaat.
Koga Miyata Ultegra ksyrium SL<br>
Nishiki xc team disc xtr

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 okt 2006 14:10

Quoten: Origineel geplaatst door Buutje op 22 Oktober 2006

O.K. bedankt. Zelf meten dus en maar eens bij Hopmans kijken. Wat is trouwens wijsheid als je tussen twee standaard framematen uitkomt ? Neem je dan een groter of een kleiner frame ?

In dat geval kun volgens mij in alle gevallen beter naar beneden afronden. Bij Hopmans hebben ze in jouw prijsklasse hele leuke fietsen staan. O.a. Koga, Trek, Colnago, Bianchi, Gazelle en nog veel meer. Zelfde geldt voor Salden.

doortrapper
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:08

doortrapper 22 okt 2006 20:23

Hallo,
Voor die hele mooie Stevens Stelvio kan je dan weer niet terecht bij Hopmans.  Heb zelf het 2006 model en ben heeel dik tevreden   , mooie afwerking en je hebt toch iets "aparters" dan een Trek o.i.d.       
Toch ????      
Succes met kiezen !
Remco
 
 

markbisselink
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 nov 2006 11:46

markbisselink 01 nov 2006 15:54

Quoten: Origineel geplaatst door Doortrapper op 22 Oktober 2006


Hallo,
Voor die hele mooie Stevens Stelvio kan je dan weer niet terecht bij Hopmans.  Heb zelf het 2006 model en ben heeel dik tevreden   , mooie afwerking en je hebt toch iets "aparters" dan een Trek o.i.d.       
Toch ????      
Succes met kiezen !
Remco
 
 

Dat betekend wel dat wil je ooit inruilen de Trek geliefder is, en dus hogere inruil en meer afnemers!

buutje
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2006 23:34

buutje 01 dec 2006 19:54

Nou, het is toch een Trek 1500 geworden. De FM had een gebruikte staan, wel modeljaar 2007. Fiets is als nieuw. Wielen geupgrade naar Bontrager race. Inclusief schoenen, helm, handschoenen, overschoenen en muts (actie van (Pro) voor nog geen 1400 Euro. Dat leek me een hele goede deal. Helaas slecht weer de komende dagen dus hij mag nog even binnen staan.

Plaats reactie