Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Museeuw racefiets

mathias.v.
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 dec 2006 21:43

mathias.v. 11 jan 2007 18:31

heb dus ook al eens zo een fiets in mijn handen gehad indedaad spuuglelijk,
kwa stijfheid heb ik ook mij twijfels aangezien je de achtertrein bijna kan toe duwen (om het wat te overdrijven),
kdenk dat hij zijn voordeel vooral op kasseien zal halen met het vlasvezel die schokken enorm opvangen!

ivan
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 aug 2005 18:26

ivan 11 jan 2007 20:01

Je krijgt (nu ja, voor EURO 1500,- )die fiets van je team, juist ? Wordt er moeilijk gedaan als je een breekt of wordt dit gezien als een promotie van nieuwe technologie (lees: frame breken en je krijgt direct een nieuwe om je toch maar in elke koers op zo een vlasvezel-ding te zien) ? 1500 voor een volledig gemonteerde fiets is toch niet al te duur, ik zou het zien als een kans om iets nieuws te proberen. Staat de fiets je na een jaar niet aan, dan verkoop je het frame, je houd dan nog altijd de onderdelen over.

greg_v
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 nov 2006 16:04

greg_v 11 jan 2007 23:18

Quoten: Origineel geplaatst door Rien op 01 November 2006


Inderdaad erg prijzig. Voor 3000 euro is er bij de gevestigde orde zeker iets moois, dan wel mooiers en beters te vinden.
Maar je krijgt er wel een handtekening op je frame en een dvd van Johan bij.


het is nieuwigheid in de fietswereld. dvd spelers/ flatscreens koste indertijd vermogen , nu bijna niks meer. eenmaal ingeburgerd ga je zulke kaders weliswaar van ander merk veel goedkoper kunnen kopen.
Degene die als eerste willen bijzijn( wat bij ons wielrenners wel het geval is) betalen het meeste. mensen die economie volgen weten dat wel
60% of the time, it works ALL the time !

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 11 jan 2007 23:37

conclusie van dit alles:
het is niet heel veel geld voor wat je krijgt; Men kan niet blijven beweren dat 1500€ veel is voor een halve carbonnen fiets met ultrega...Als je de fiets mooi vindt en de gepaste maat hebt en een goed gevoel bij een testrit dan zou ik zou het gewoon doen!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 12 jan 2007 10:25

Ik ken coureurtjen persoonlijk. Hij rijdt volgend jaar dus op zo'n museeuw fiets. Had zelf de kans ook, maar ben ondertussen opgestapt bij die ploeg We hebben vele malen gediscuteerd over die fiets. Ik was zo wat de negatief ingestelde persoon, hij de positief ingestelde persoon. We haalden beide dezelfde argumenten aan als hier aangehaald op het forum.1. Negatief: het is nieuw, niets bewezen, breekt het dan ben je de klos2. Positief: goedkoop, staat het je niet aan dan je het verkopen tegen koopprijs omdat de marktprijs>aankoopprijsHet is een kwestie van risico nemen. Een te groot risico naar mijn mening...

coureurtjen
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 okt 2006 15:06

coureurtjen 12 jan 2007 19:21

Nuja breekt die, dan ga ik persoonlijk naar museeuw, ik weet hem wonen (wordt al maar bang Johan :p), ik vermoed dat een nieuw product negatieve publiciteit kan missen als de pest... ik ga ervan uit dat die fiesten alles behalve slecht zijn. Wie weet is de wegligging er perfect mee... zal jullie mijn bevindingen wel meedelen na een paar maanden. Trouwens over het uitzicht van die fiets, ik vind em nu ook ni echt lelijk...
greetzzz.
http://www.pelot&#111;n-game.net" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
gratis &#111;nline wielerspel in de aard van Hattrick: zeker eens proberen :).

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jan 2007 20:14

Dat hele marketing verhaal rondom vlasvezel is voor 95 onzin. Ik zou zelf vlasvezel gebruiken als ik goedkoop wil experimenteren met composieten, glasvezel kost geen drol en dan kost het je dus enkel nog epoxy, maar ben je niet meer veel geld kwijt aan carbon.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jonas
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2007 01:27

jonas 25 jan 2007 00:36

Niets is waar tot dat het tegendeel is bewezenje moet geen commentaar geven op iets dat nog niet is bewezen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 jan 2007 00:54

Quoten: Origineel geplaatst door Jonas op 24 Januari 2007

Niets is waar tot dat het tegendeel is bewezenje moet geen commentaar geven op iets dat nog niet is bewezen


Mooie eerste post op dit forum, een oud topic oprakelen... en het gaat hier over Museeuw fietsen, niet over al de rest (trouwens: een bekentenis is zowat het sterkste bewijs).
Zo zien de fietsen van een Belgische juniorploeg eruit dit jaar:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 25 jan 2007 01:40

enigzinds offtopic maar welk stuur is op die fiets gemonteerd, ziet eruit als een prettige vorm.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 jan 2007 01:48

Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 25 Januari 2007

enigzinds offtopic maar welk stuur is op die fiets gemonteerd, ziet eruit als een prettige vorm.

Ik vind het een veel te diepe bocht. 'k Denk dat het een Zipp stuur is.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 25 jan 2007 01:54

diep inderdaad wel, maar ik doelde eigenlijk meer over de vorm en reach van de bocht, het lijkt alsof de curve mooie 'meeloopt' met de reikwijte van handen en verstellers. de drop is echter wel 'akelig' groot.

Plaats reactie