Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ksyrium SL 2006 of......

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 24 okt 2006 03:10

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 23 Oktober 2006


Lees het topic over stijfe wielen eens, dan heb je door dat van je redenatie helemaal niets klopt. Strak opgespannen spaken zorgen juist voor een sterker wiel.
Ksyriums SL, ES en TDF zijn absoluut geen sterke wielen. Ik heb ze regelmatig kapot zien gaan in wedstrijden als er bijv iemand door een kuil heen rijdt. Er zijn velgen die scheurde zonder dat er iemand op reed...


Hoi,
Als er al een wiel is waarvan ik regelmatig gebroken spaken zie, gescheurde velgen en andere nest dan zijn het wel die Ksyriums maar 't kan ook aan die verdomde berijders liggen natuurlijk.....
Oh, en zo'n spaakske da kost maar zo'n dikke 6 euro ook en dan mag je nog  lekker wachten want die zijn heel toevallig nooit voorradig. Hoe zou dat nu toch komen?
De naven, die zijn wel O.K...Als je niet vergeet de body wat te smeren af en toe.
Oh, je denkt toch dat die vette molenwieken van spaken ook nog mooi aero zijn, niet? Tot je zijwind hebt valt het nog mee,ja.
Soit, doe mij maar een Euruske.
Liefst eentje van vorig jaar. De blingfactor is wel stukken lager maar verder zijn ze niet kapot te krijgen........
Humor ter zijde..........
 
Snobisme is een dure hobby...

wtc_woerden
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 jul 2006 23:47

wtc_woerden 24 okt 2006 15:27

@fdegrove

Begrijp de helft maar van je opschrijft maar volgens mij ben jij er ook mee eens dat de Ksyrium SL's de deur uit gaan.

Maar wat vinden jullie van de wielen die daarvan in de plaats komen.

Spaak keuze/ spaak aantal/ naaf/ velg
<a target="_blank" href= "http://ikikikik.mijnalbums.nl/">Project 5.2</a>

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 25 okt 2006 00:07

Quoten: Origineel geplaatst door WTC_Woerden op 24 Oktober 2006

@fdegroveBegrijp de helft maar van je opschrijft maar volgens mij ben jij er ook mee eens dat de Ksyrium SL's de deur uit gaan.Maar wat vinden jullie van de wielen die daarvan in de plaats komen.Spaak keuze/ spaak aantal/ naaf/ velg


Hoi,
Wel de goede helft is dus al begrepen.
Voor de rest ben ik van mening dat de voorgestelde wielen een goed excuus zijn om Tune naven te verkopen....
Wat mij beteft lijkt me een goede getrouwe zoals een Campa Record of Chorus naaf of Shimano DA beter op zijn plaats. De spaken kunnen best DT of Sapim zijn, Sapim Laser bv. 
Het mogen er vooraan ook bv 28 zijn ipv 32 en verder zou ik vooraan 2 x gekruist spaken (Bij Tune kan je ook radiaal vooraan doen, de andere voorgestelde naven beter niet), achter 3x cassete kant, 2 maal andere kant.
Caio,
 
 
Snobisme is een dure hobby...

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 25 okt 2006 11:31

als je iets goeds en betrouwbaar zoekt, waarom dan niet
open pro ceramic 32dt 240 s navenrevolution spakendt pro lock nippels
Is redelijk licht (1530 gr.) en ik heb er geen problemen mee gehad afgelopen jaar, weeg zelf rond de 88 kg nu. En toen ook zo'n beetje. Geen krimp !Overigens zitten er bij mijn sapim CX-ray spaken in.
Zeker met die zwarte/grijze zijkant vd velg i.c.m. een zwart bandje ziet het er nog best goed uit. Zonder bling bling te zijn.Met tune naven heb ik geen ervaring, maar daar kan je het wellicht nog lichter mee maken.

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 25 okt 2006 12:21

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 25 Oktober 2006


als je iets goeds en betrouwbaar zoekt, waarom dan niet
open pro ceramic 32dt 240 s navenrevolution spakendt pro lock nippels
Is redelijk licht (1530 gr.) en ik heb er geen problemen mee gehad afgelopen jaar, weeg zelf rond de 88 kg nu. En toen ook zo'n beetje. Geen krimp !Overigens zitten er bij mijn sapim CX-ray spaken in.
Zeker met die zwarte/grijze zijkant vd velg i.c.m. een zwart bandje ziet het er nog best goed uit. Zonder bling bling te zijn.Met tune naven heb ik geen ervaring, maar daar kan je het wellicht nog lichter mee maken.

Mooi gewicht voor zo'n setje. Heb je er al kasseistroken mee genomen? wat zeiden ze?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 okt 2006 12:32

Open Pro's rij je echt niet kapot op een paar kasseienstroken als je geen 120 kg weegt. Als het wiel niet goed gespaakt is dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 25 okt 2006 12:48

Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 25 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 25 Oktober 2006


als je iets goeds en betrouwbaar zoekt, waarom dan niet
open pro ceramic 32dt 240 s navenrevolution spakendt pro lock nippels
Is redelijk licht (1530 gr.) en ik heb er geen problemen mee gehad afgelopen jaar, weeg zelf rond de 88 kg nu. En toen ook zo'n beetje. Geen krimp !Overigens zitten er bij mijn sapim CX-ray spaken in.
Zeker met die zwarte/grijze zijkant vd velg i.c.m. een zwart bandje ziet het er nog best goed uit. Zonder bling bling te zijn.Met tune naven heb ik geen ervaring, maar daar kan je het wellicht nog lichter mee maken.

Mooi gewicht voor zo'n setje. Heb je er al kasseistroken mee genomen? wat zeiden ze?


Ik heb ze niet gehoord .... heb ook niet echt kasseinen gereden, vind daar geen lol aan, sterk nog ..
Maar De maratona, amstel gold, luik-bastenaken-luik enz. heb ik er mee gereden. Niets aan de hand, zelf gespaakt en blijft knetterrecht...

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 25 okt 2006 20:49

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 25 Oktober 2006

Open Pro's rij je echt niet kapot op een paar kasseienstroken als je geen 120 kg weegt. Als het wiel niet goed gespaakt is dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.


Heb al een jaar of 6 een setje open pro's ceramic en noem dit mijn slecht weer en slechte weg wielen. Hiermee al diverse malen de Ronde van Vlaanderen, Omloop Het Volk (met 40 in het uur de Haaghoek af) gereden zelfs Parijs-Roubaix en die wielen geven echt geen krimp!!! Zijn eigenlijk het beste stel wielen dat ik heb, maar ja ze hebben niet de "look".
Maar ze kunnen qua betrouwbaarheid niet op tegen mijn ES wielen, waar ik tot nog toe niets dan ellende mee heb gehad.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie