Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi 928 Carbon Shimano 105 Triple

jordi
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2006 16:02

jordi 30 okt 2006 16:52

Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en kwam bij de FM hier in de buurt (a'dam) een Bianchi tegen die tegen de 1800 euro zou moeten gaan kosten. Ben er inmiddels wel achter dat in het zuiden van het land de fiets goedkoper is, maar een beetje dichtbij je FM wonen is ook wat waard.
Specs:
Model:  928 Carbon Shimano 105 Triple (2006 model)Frame: 928 Carbon monocoqueVork (Fork): Bianchi FFV Full CarbonStuurpen(stem): ITM Forged Lite Ahead Delux Alu/Carbon Stuur (Handlebar): ITM Millennium Wing Shape Alu/Carbon  Remmen(Breaks): Shimano 105 Crankset (crankset): FSA CFM Carbon Pro, Alu/Carbon 53/39 Achterderailleur(Rear Derailleur): Shimano 105 Voorderailleur (Front Derailleur): Shimano 105 Shifters(Shifters): Shimano 105 Freewheel(Sprockets): Shimano 105 12-25 Wielen( Wheels): Bianchi Sibilo Banden(Tires): Continental UltraSport 700x23 rigid Zadelpen(Seatpost): Bianchi SP 280 Zadel(Saddle): Selle Italia XR
Zelf ben ik 1,94 lang, weeg tegen de 90 kilo en het plan is om komende zomer weer veelvuldig de bergen op te zoeken.
Vanzelfsprekend is mijn vraag: Is dit een geschikte fiets voor mij? Of zijn er betere alternatieven? Bijvoorbeeld een 1885 met een betere groep e.d. (Ik heb een serieuze voorkeur voor Bianchi:D)
Wellicht dat iemand me hiermee kan helpen.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 okt 2006 17:24

Mag ik vragen bij welke FM dit is (woon namelijk zelf ook in Amsterdam).

Tjsa, wat zal ik ervan zeggen. De 928 staat ook bij Hopmans voor 1400 euro, maar dan met Ultegra en Fulcrum wielen (veel beter dan die Sibilo wielen, ik heb ze direct verkocht). Zat overigens wel een Fizik Pavé op, maar tegen een kleine meerprijs monteren ze zo een SLR of een Arione. Met 105 vind ik dat frame een beetje 'ondermaats' afgemonteerd. Niet dat 105 een slechte groep is, maar zo'n frame behoor je in mijn ogen met Ultegra/Centaur+ af monteren.

Dus echt een goede aanbieding is het niet. Waarom je dicht bij je fietsenmaker zou moeten wonen weet ik niet. Ik kan je een Amsterdamse FM aanraden die niet moeilijk doet als je niet bij hem je fiets hebt gekocht. Daar ben ik ook kind aan huis en een hoop dingen doe ik natuurlijk zelf. Maar voor de lastige dingen is hij nooit te beroerd om mij te helpen.

De 928 is net een stappie hoger dan de 1885. Lijkt me prima geschikt voor jou; het is gewoon een hele mooie fiets!

jordi
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2006 16:02

jordi 30 okt 2006 17:40

Ja, vooral dus omdat je nog wel eens hoort dat men niet graag sleutelt aan een fiets die ze niet zelf verkocht hebben. Maar dat het prijsverschil zo groot was wist ik niet.
Die fiets stond bij Tromm. Welke FM zou je me dan kunnen aanraden?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 okt 2006 18:22

Ik had al zo'n vermoeden dat ie bij Tromm stond. Trust me: Tromm is echt niks!! Kennis van zaken: 0. Het assortiment is op zich acceptabel, maar ze verkopen je gewoon wat ze het beste uitkomen. Bovendien liggen de prijzen gigantisch hoog.

Ik ga naar Ger in Betondorp. Een vriendelijke vent met veel verstand van zaken, en niet te duur ook fijn! Afspraak maken meestal niet nodig, gewoon ff langskomen en een bakkie drinken met Ger.

Lees meer ervaringen met Amsterdamse fietsmakers in dit topic.

Een ritje naar Hopmans of Derks (is vlakbij elkaar) is echt wel de moeite waard. Ben er al zeker van welke maat je nodig hebt trouwens?

Zelf heb ik mijn 1885 trouwens bij Derks gekocht. Ik betaalde de aanbiedingsprijs € 1350 (met Ultegra). Uiteindelijk heb ik de Sibilo wielen verkocht en heb ik de Pavé ingeruild voor een Arione. Het FSA crankstel is ook geen hoogvlieger en heb ik vervangen door een Ultegra. Bij Hopmans en Derks kun je dit soort veranderingen trouwens gewoon bij aankoop uitvoeren tegen een kleine meerprijs (of "meerkost" zoals onze Vlaamse vrienden dat zo leuk zeggen ;) )

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 okt 2006 18:35

Als je nog meer info wilt kun je me altijd mailen trouwens: simonneykamp@yahoo.co.uk

jordi
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2006 16:02

jordi 31 okt 2006 18:38

Ok, zal bij die 2 zaken van het weekend maar eens langs gaan dan. Bij Ger kom ik ook wel eens met mijn oude Koga :) Aardige vent inderdaad!
Ik heb nu 63 cm en dat bevalt op zich prima. Is de grootste maat bij de 928 trouwens geen 61 cm?

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 31 okt 2006 20:15

derks is idd prima en als je belt kan dat schelen met de prijs die op de site staat ( en nog bedankt havana toen der tijd ) ik heb er gelijk een triple op laten zetten met ultegra crank voor 30 euro meerkosten ipv compact met dat crankstel wat havana heeft laten veranderen. Ik rij nog steeds op pave en dat voelt voor mij nog prima aan trouwens. Maar goed zeker aan te raden die 2 zaken voor een bianchi. !! Marre geen service verwachten hé!
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

Plaats reactie