Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 nov 2006 13:26

Tja maar Ritchey WCS kost maar 90 euro. Ik heb nooit last gehad van enig gebrek aan stijfheid in het stuur, nu ben ik geen 90 kg, maar wel behoorlijk explosief. WCS een zwabber stuur noemen vind ik wel erg ver gaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 06 nov 2006 14:20

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 06 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door j o r r i t op 06 November 2006


Meningen over een bepaalde grondstof van een bepaald product zullen altijd verschillen. Wanneer er echter wordt gekozen voor een alu stuur + voorbouw, zou ik niet voor de (zwabber) ritchey gaan, maar naar een Syntace setje uitkijken (bijv f99 pen + 7075 stuur).


Da's vooralsnog ook mijn keuze, en voor 150 euro ben je klaar.
 

Zelfs voor 119 euro te koop bij S-tec.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 06 nov 2006 14:36

Quoten: Origineel geplaatst door j o r r i t op 06 November 2006

Zelfs voor 119 euro te koop bij S-tec.


Was te koop bij S-tec voor 119 op 27 en 28.10 j.l.En ik woon in Den Haag, dus spring niet even op de fiets om het te gaan halen. Al ik me niet vergis hebben zij immers geen webshop?
 
 
 

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 06 nov 2006 18:20

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 06 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door j o r r i t op 06 November 2006

Zelfs voor 119 euro te koop bij S-tec.


Was te koop bij S-tec voor 119 op 27 en 28.10 j.l.En ik woon in Den Haag, dus spring niet even op de fiets om het te gaan halen. Al ik me niet vergis hebben zij immers geen webshop?
 
 
 

Een echte webshop is inderdaad niet aanwezig. De prijslijst die nu online staat was inderdaad alleen voor 27 & 28 okt, maar stond hiervoor ook al enkele weken voor deze prijs te koop. Als ze nog op voorraad zijn neem ik aan dat ze nog de zelfde prijs hanteren. Als je belt of mailt kunnen ze het voor je versturen, als ik het me goed herinner wel tegen stevige verzendkosten. Anders maak je er een leuk dagje uit van , ze hebben een hoop mooie spullen en Bike-city van rose is ook in de buurt.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 06 nov 2006 22:54

Wat is nu het verschil tussen de WCS axis of de normale oude WCS? Of is het weer een verkooptruc, en heeft het geen enkele meerwaarde?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 nov 2006 00:33

De klemming met de dichte plaat op Axis is veel geschikter voor carbon sturen dan de klem van de gewone WCS. De 2 pennen worden gewoon naast elkaar verkocht.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 12 nov 2006 18:47

Quote: Origineel geplaatst door Ronner op 05 November 2006
Ik wil een nieuw stuur en stuurpen kopen.Zelf lijkt me de Ritchey wcs carbon streem wel een mooi en fijn stuur.Hebben jullie ervaring met dit stuur?Dit stuur icm de wcs 4axis pen, lijkt me een mooie combo. Of de wcs carbon 4axis nog mooier, weten jullie wat die carbon pen kost?


Ik had vroeger een Standaard Alu Ritchey Pro en heb begin van dit jaar met het WCS Carbon Stream stuur aangeschaft.
Ik heb het aangeschaft omdat ik een afgevlakt stuur wilde en ik dit ook een heel mooi stuur vond.
Ik zou het direct weer kopen maar om een geheel andere reden: het is namelijk heel veel comfortabeler dan een Alu stuur, het is echt alsof je op een andere fiets rijdt. Met name op betegelde of andere slechte fietspaden en bij spoorweg overgangen. Als mij iemand vooraf had verteld dat het comfort verschil zo groot was dan had ik hem voor gek verklaard, maar het is echt zo.

Ik heb de 4axis WCS aluminium pen en die voldoet goed en de combinatie oogt mooi.
Afbeelding

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 12 nov 2006 19:26

Quoten: Origineel geplaatst door ericpeters op 12 November 2006

Ik had vroeger een Standaard Alu Ritchey Pro en heb begin van dit jaar met het WCS Carbon Stream stuur aangeschaft.Ik heb het aangeschaft omdat ik een afgevlakt stuur wilde en ik dit ook een heel mooi stuur vond. Ik zou het direct weer kopen maar om een geheel andere reden: het is namelijk heel veel comfortabeler dan een Alu stuur, het is echt alsof je op een andere fiets rijdt. Met name op betegelde of andere slechte fietspaden en bij spoorweg overgangen. Als mij iemand vooraf had verteld dat het comfort verschil zo groot was dan had ik hem voor gek verklaard, maar het is echt zo.

Geldt dit voor de Ritchey Stream in het bijzonder, of voor carbon sturen in het algemeen?

ronner
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:24

ronner 20 nov 2006 20:31

.
Laatst gewijzigd door ronner op 06 aug 2020 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 21 nov 2006 13:01

Quoten: Origineel geplaatst door Ronner op 20 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door ericpeters op 12 November 2006

Ik had vroeger een Standaard Alu Ritchey Pro en heb begin van dit jaar met het WCS Carbon Stream stuur aangeschaft.Ik heb het aangeschaft omdat ik een afgevlakt stuur wilde en ik dit ook een heel mooi stuur vond. Ik zou het direct weer kopen maar om een geheel andere reden: het is namelijk heel veel comfortabeler dan een Alu stuur, het is echt alsof je op een andere fiets rijdt. Met name op betegelde of andere slechte fietspaden en bij spoorweg overgangen. Als mij iemand vooraf had verteld dat het comfort verschil zo groot was dan had ik hem voor gek verklaard, maar het is echt zo.Ik heb de 4axis WCS aluminium pen en die voldoet goed en de combinatie oogt mooi.

Heb je toevallig een foto van je bike met dit stuur?

Wel stijf ?

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 21 nov 2006 15:36

Daar hoort dan wel de nieuwe 4-Axis Carbon pen bij he
Science of Performance!

Plaats reactie