Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat mij vandaag onderweg opviel...

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 12 jan 2011 20:03

[quote="Sharkman 1"]Ben met audi experience al een aantal keren onder winterse omstandigheden door zweden/Noorwegen gereden. Onder extreme omstandigheden rijden ze daar met spijkerbanden of echte sneeuwbanden maar ik geloof dat ze zich daar dood zouden lachen om ons gehannes met zout (kennen ze daar niet) en zolang je ingesteld bent op sneeuw op de weg valt er net zo goed mee om te gaan als het gehannes wat we hier kennen.[/quote]

Ze strooien daar ook wel (alleen zal dat vooral op doorgaande wegen gebeuren en niet in het noorden of de berggebieden).

Het zout is zelfs al bijna op in Noorwegen: http://www.truckstar.nl/hotnews.asp?ID=5753&catId=1

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 12 jan 2011 22:02

Mij viel vandaag op dat het vanochtend droog was, en dat ik vanavond door sloten water naar huis ben gereden.
Ook de hoge waterstand in de watergangen en sloten valt mij op.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 12 jan 2011 22:39

[quote="girlinred"] Probleem is wel dat de een er beter mee om kan gaan dan de ander ...
[/quote]

...en dat ligt er aan dat vrij weinig bestuurders bij de eerste sneeuwval in de winter (of de eerste keer sneeuw nadat ze hun rijbewijs hebben gehaald) de moeite nemen op op een rustige ruime parkeerplaats eens even te oefenen wat die auto nu doet als je in de sneeuw vol op de rem gaat staan, in de bocht de auto laat slippen (handrem?) en probeert hem weer rechtuit te krijgen, driftend de bocht door om te voelen waar dat moment van echt wegglijden/uitbreken nu ligt.

Een (klein) beetje oefening helpt al heel erg veel in het vertrouwen en de vaardigheid om met de gladheid om te gaan.

Zelfde geld trouwens ook op de fiets :D . Zelden zon lol gehad als met de eerste ritten in de winter waar een vers (!) pak sneeuw ligt. Zowel op de weg als in het bos is het dan fantastisch. De grootste kick is echt dwars driftend de bocht door op een MTB op volle snelheid. :D

Maar wat strooi beleid betreft hebben we in NL nog veel te leren. Wat mij betreft niet zozeer van overheid zijde, maar van de zijde van de burgers. Niet zeiken en gewoon de weg op! Sneeuw bijt niet
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 14 jan 2011 23:59

Dit viel mij op; ik trok vanmiddag op bij een stoplicht, op weg van werk naar huis en een stadsbus deed hetzelfde naast mij (gescheiden weg/fietpad). Maar ik wilde kijken hoever ik de bus voor kon blijven, dus vol op de pedalen....tot 45 km/u en toen vond ik het welletjes...lekker de laatste 2 km uitgebold naar huis.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 16 jan 2011 17:36

5 Ooievaars die flink aan het kleppen waren. En heeel veel wielrenners. Ze zijn door het warme weer uit hun winterslaap gewekt. Wordt het zo weer koud, moeten ze weer ondergronds. Zielig he.

Oh ja: mutsen. Macht der gewoonte denk ik. Heren: het is 12 graden. Een muts is -overbodig!-.

Gebruikersavatar
juulh
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:14
Locatie: Doetinchem

Gebruikersavatar juulh 17 jan 2011 22:01

[quote="ponsteen"]5 Ooievaars die flink aan het kleppen waren. En heeel veel wielrenners. Ze zijn door het warme weer uit hun winterslaap gewekt. Wordt het zo weer koud, moeten ze weer ondergronds. Zielig he.

Oh ja: mutsen. Macht der gewoonte denk ik. Heren: het is 12 graden. Een muts is -overbodig!-. [/quote]

en de helm dus niet!
Specialized Tarmac Elite Compact

Plaats reactie