Alles over vakanties op én met de fiets

Ronde van Vlaanderen ’07

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 14 mar 2007 11:59

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 14 Maart 2007


Ligt er ook aan wat zijn stijl van klimmen is, als je niet heel zwaar naar boven kunt rijden is die 13-26 cassete wel zo makkelijk.
 
Hij zegt van zichzelf dat korte explosieve klimmetjes hem beter liggen. Dan ga ik ervan uit dat hij die 26 niet gaat gebruiken.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 mar 2007 12:03

Kort explosief zegt niet dat hij daar met weinig omwentelingen wil rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 14 mar 2007 12:11

@bleubird;
zoals je ziet kunnen meningen verschillen. Laat gewoon je verzet zitten en knal ertegenop!
Geniet van de ronde , schone tocht, en na de bosberg is het genieten tot aan de finisch, maar daarvoor, pfffff, sterkte!

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 14 mar 2007 18:04

je knalt niet tegen de paterberg op met een 26, je kruipt. Het gootje ligt er vuil bij, en de kasseien zijn er bolrond, op een 26 moet je bijna uit je zadel komen, maar dat zorgt dan weer voor een doorslippend achterwiel. de taaienberg hetzelfde, de muur idemdito. dan kan die 29 goed van pas komen! Als de rest kan je wel vrij hard 'vlammen'. één keer je aan de berendries/valkenberg komt, vlam je denk ik sowieso niet meer.
btw, ik rij of de 140, of niets. ik heb het geluk bijna aan het parcours te wonen, dus geen zin in een mensenmassa waardoor je zigzaggend de bergjes opmoet. kgeloof wel dat je harder bergop gaat door de adrenaline!
laat ajb geen vuil achter op het parcours (zoals helaas enkele mannen van onze eigen wielerclub in de streek zelfs nog plegen te doen!)
groeten en geniet!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 mar 2007 19:19

Paterberg kom ik prima boven op de 22 nog op half natte kasseien, bedenk even dat Bluebird maar 60 kg weegt en dat scheelt nog al. Maar lekker naar boven peddelen is er daar idd niet bij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 mar 2007 19:59

Ik ben tot nu toe altijd nog blij geweest dat ik 39x26 gestoken had op de Patersberg en de Koppenberg, alhoewel de laatste er niet inzit dit jaar!
Explosief omhoog knallen is er door de kasseien en drukte waarschijnlijk niet bij.
Zelf heb ik al vaak vanuit Aardenburg de RvV gereden (half mei) dan is het een stuk rustiger.
Dubbel stuurlint zou ik trouwens niet doen dit geeft enkel een meer verkrampt gevoel door de dikte, is echt niet nodig zoveel kasseistroken zitten er niet in. Zelf heb ik Parijs-Roubaix gereden ook gewoon met enkel stuurlint.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 17 mar 2007 00:15

Loop dan bij het startpunt van de ronde even naar binnen bij het centrum van de ronde. Daar kun je voor 1,80 een routekaart kopen waar alledrie de routes opstaan.
Ik heb de groene lus gereden en daar ging ik toch een paar keer verkeerd. Door ontbrekende of slecht geplaatste bordjes (of door mijn eigen onhandigheid..). Met behulp van dat kaartje kom je dan net wat makkelijker terug op de route.
Ik vond het verder overigens wel een aanrader om te rijden. Als je wilt kun je bij het centrum na afloop ook nog douchen. Allemaal prima geregeld!

arnojanssen
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jan 2007 20:04

arnojanssen 18 mar 2007 15:06

Even nog een verzet-vraagje. Heb de Ronde al een paar keer gereden, alleen woog ik toen een kleine 20 kilo zwaarder als nu. Ben 1.78m bij (nu) 68 kilo. Weet nu niet goed wat te monteren achter bij een 39 voor. Klimmen op de macht gaat wel goed, ook in de Ronde in het verleden. Ik train nu wel elke week in Zuidlimburg als voorbereiding op m'n seizoen. Vrijdag nog geweest en pak bv de Cauberg, Keutenberg en Koning van Spanje op de 19 of 21 achter, 23 hou ik als noodplan maar daar nog niet nodig gehad. Red ik het met dit 11-23 verzet ook in de Ronde? In het verleden had ik als grootste een 27 gestoken maar wellicht nu niet meer nodig door verlies van kilo's. Complicerende factor zullen de wandelaars/natte kasseien zijn.. Ben dus nog in dubio over wat voor verzet te steken, wat zouden jullie doen in mijn situatie?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 18 mar 2007 19:24

Als ik lees welke klimmen je pakt met dit verzet in Limburg, moet de RvV zeker lukken met 11-23 in combinatie met 39 voor. Alleen de Patersberg is echt steil, voor de rest moet dit lukken. Natte kasseien en wandelaars hebben in dit geval niets te maken met je verzet, bij natte kasseien druk zien te houden op je achterwiel om slippen te voorkomen, en ja wandelaars daar doe je niets aan, als je hierdoor af moet, maakt het niet uit af je nu 23 of 27 gestoken heb.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 19 mar 2007 12:08

ik ben gisterenmorgen over de kluisberg en de trieux gereden, en misschien kwam het door het hondeweer, maar die 39*26 kwam heel goed van pas! Voor mij zou een 23 iets te zwaar zijn, maar met macht in de benen kan je idd iedere heuvel wel met de 23 te lijf. Het hangt allemaal samen met het weer en vooral de conditie.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie