Alles over vakanties op én met de fiets

Ronde van Vlaanderen ’07

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 09 dec 2006 01:00

Goed om te weten. Ik zal een beetje op reserve proberen te rijden voor zover dat mogelijk is. Dat was ik toch al van plan omdat ik het parcours niet ken. Het is wel de bedoeling om op de muur nog een beetje vooruit te komen.
Hoe is het eigenlijk met de drukte op de route? Is dat vergelijkbaar met de AGR?
 

vl-ardennerke
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2006 15:10

vl-ardennerke 09 dec 2006 11:29

Quoten: Origineel geplaatst door Bottecchia op 09 December 2006


Goed om te weten. Ik zal een beetje op reserve proberen te rijden voor zover dat mogelijk is. Dat was ik toch al van plan omdat ik het parcours niet ken. Het is wel de bedoeling om op de muur nog een beetje vooruit te komen.
Hoe is het eigenlijk met de drukte op de route? Is dat vergelijkbaar met de AGR?
 


De drukte is vooral in functie van het tijdstip.  Als je echt vroeg kan vertrekken en behoorlijk doorrijdt valt het best mee.  Start je evenwel wat later dan heb je het zwaartepunt van de beklimmingen (zone Kwaremont tem Muur) samen met de deelnemers van de 255km (toch jaarlijks ook een 2500 in aantal). 
Merk je in een omvangrijke groep te rijden, dan adviseer ik je om vooral bij Patersberg & Muur van Geraardsbergen een eindje vooruit te gaan rijden :
>Bij de Patersberg doe je dit best door onmiddellijk na de Kwaremont goed door te rijden.
>Bij de Muur van Geraardsbergen kun je best reeds bij de geasfalteerde helling richting Muur je tempo te verhogen.
In dit opzicht is het een meevaller dat de Koppenberg uit het parcours geweerd werd.
Succes!
 

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 09 dec 2006 22:27

Ben op zoek naar iemand die zich samen met mij wil voorbereiden op en (mogelijk) samen rijden van de Ronde van Vlaanderen 2007 de 260 km versie. Liefst iemand die deze cyclotocht al heeft gereden. Voor mij wordt het de eerste keer. Woon zelf in Veenendaal en bedoeling is samen op zaterdag of zondag te trainen.

Dus wie of wie heeft interesse?
What makes the boat go faster?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 10 dec 2006 23:38

Quoten: Origineel geplaatst door Vl-Ardennerke op 09 December 2006


De drukte is vooral in functie van het tijdstip.  Als je echt vroeg kan vertrekken en behoorlijk doorrijdt valt het best mee.  Start je evenwel wat later dan heb je het zwaartepunt van de beklimmingen (zone Kwaremont tem Muur) samen met de deelnemers van de 255km (toch jaarlijks ook een 2500 in aantal). 
Merk je in een omvangrijke groep te rijden, dan adviseer ik je om vooral bij Patersberg & Muur van Geraardsbergen een eindje vooruit te gaan rijden :
>Bij de Patersberg doe je dit best door onmiddellijk na de Kwaremont goed door te rijden.
>Bij de Muur van Geraardsbergen kun je best reeds bij de geasfalteerde helling richting Muur je tempo te verhogen.
In dit opzicht is het een meevaller dat de Koppenberg uit het parcours geweerd werd.
Succes!
 


Bedankt, dat is handige info. Bij de AGR heb ik wel parcourskennis waardoor ik er bijvoorbeeld bij de Keutenberg voor zorg dat ik niet in een grote groep de eerste bocht in moet. Maar in Vlaanderen ben ik niet bekend. Deze info is dus erg waardevol voor mij.
Ik begin er echt zin in te krijgen.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 09 mar 2007 11:20

Nog een maand en dan is het zover. Vlaanderens mooiste!
Ik ben van plan om komende zaterdag alvast een keer die kant op te gaan om het parcours een beetje te verkennen. Lijkt me wel handig aangezien ik nog niet of nauwelijks op kasseien heb gereden en de beklimmingen ken ik ook alleen van twee real live videos op mijn Tacx Fortius.
Nu heb ik begrepen dat er vanuit het centrum ronde van vlaanderen drie bewegwijzerde lussen te rijden zijn. Dat is voor mij wel handig want ik ken de routes niet en mijn richtingsgevoel is erg slecht. De langste versie is kennelijk de groene lus van 110km. Lijkt me een mooie training voor de 140km die ik ga rijden op 7 april.
Weet iemand toevallig welke heuvels er in deze lus zitten? Ik kan namelijk nergens een route vinden.
Oh ja, nog een (beginners)vraagje: Is het slim om mijn banden maximaal op te pompen of kan ik er beter iets minder lucht in doen? Dit in verband met de kasseien....

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 09 mar 2007 12:05

ik kreeg het advies van 6 bar, van iemand die de hele (140 km is natuurlijk een stukje van de Ronde) ronde al meerdere malen gereden heeft.
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

nelis
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 mar 2007 10:01

nelis 09 mar 2007 12:15

Nou ik ben ook benieuwd want dit gaat ook mijn eerste grote rit worden van dit jaar. Ik heb hem ook nog nooit gereden maar van wat ik er allemaal van hoor is hij best wel pittig. En idd lijkt het me verstandig om op een bar of 6 te rijden want anders zul je niet zo comfortabel op je fiets zitten. En het zal al niet zo comfortabel zijn denk.
STEVENS SCF 2 ULTEGRA

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 mar 2007 12:58

wie doet er mee aan de RVV?               afstand?
fiedoo                                                      140 kms.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 09 mar 2007 14:49

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 09 Maart 2007


wie doet er mee aan de RVV?               afstand?
fiedoo                                                      140 kms.delirium                                                    140kms.


bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 09 mar 2007 15:36

Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 09 Maart 2007


ik kreeg het advies van 6 bar, van iemand die de hele (140 km is natuurlijk een stukje van de Ronde) ronde al meerdere malen gereden heeft.

Ok bedankt, ga ik dat morgen eens proberen. Ik had al het vermoeden dat het niet zo slim zou zijn om met hele harde banden te gaan rijden. Maar aan de andere kant ben ik dan weer bang dat ik eerder lek rij als ik minder lucht gebruik.

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 09 mar 2007 17:22



wie doet er mee aan de RVV?               afstand?
fiedoo                                                      140 kms.delirium                                                    140kms. The Riddler                                               260Km.
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

marca
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 apr 2006 13:28

marca 09 mar 2007 23:13



wie doet er mee aan de RVV?               afstand?
fiedoo                                                      140 kms. delirium                                                    140 kms. The Riddler                                               260Km.
Marc A                                                      140 km

Plaats reactie