Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bora Ultra of Lightweights???

wielrennerd
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 okt 2006 17:45

wielrennerd 07 nov 2006 22:34

Ik heb zostraks jullie disussie gelezen over de Lightweights!   Maar welke wielen zijn nu de beste?
Ik wil me ook een set carbonwielen aanschaffen. Ik weet alleen niet welke.

Easton Tempest2
Lightweights
Bora Ultras

Welke zijn volgens jullie experts de beste?
man 24 limburger muziekgek, filmgek en wielergestoord:<br>
Its a disease I tell you, A disease. And of this disease I d&#111;nt want to be cured.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 07 nov 2006 22:40

hoewel ik geen ervaring heb met welke van de wielen dan ook, ben ik in de veronderstelling dat de easton wielen een beetje buiten dit rijtje vallen.. de easton wielen zijn naar mijn weten wielen die bijzonder goed waar voor z'n geld maar is toch van dusdanig minder niveau in vergelijking met de bora of lw..
dus als je budget beperkt is zou ik gaan voor de easton, zeer goed waar voor je geld..
anderzijds gaan voor de bora of lw als je gewoon een super set wilt.. wat dat betreft zou ik gaan voor de lightweight.. puur uitstraling, service, kwaliteit
denkt dat her verschil tussen de bora en de lw vooral persoonlijke kwestie is

wielrennerd
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 okt 2006 17:45

wielrennerd 07 nov 2006 22:58

Hallo,
hej ken je mij die foto opsturen van lance armstong Vette foto echt afgetraind daar.



Groet D
man 24 limburger muziekgek, filmgek en wielergestoord:<br>
Its a disease I tell you, A disease. And of this disease I d&#111;nt want to be cured.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 07 nov 2006 23:04

you've got mail... nu back to topic

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 07 nov 2006 23:10

Quoten: Origineel geplaatst door WielrennerD op 07 November 2006

Ik heb zostraks jullie disussie gelezen over de Lightweights!   Maar welke wielen zijn nu de beste?Ik wil me ook een set carbonwielen aanschaffen. Ik weet alleen niet welke.Easton Tempest2LightweightsBora UltrasWelke zijn volgens jullie experts de beste?


Hoi,
Vergeet ook de Corima Aero niet. Er komt een gepimpte versie uit met carbonnaven  trouwens die er super uitziet.
Tussen de LW en Bora zit wel nog een mooi prijsverschil maar technisch zouden de LWs toch het betere wiel moeten zijn.....Huppekee, daar gaan we...........
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 nov 2006 23:21

Dan pakken de we testresultaten van ons heilige tijdschrift Tour er maar weer ff bij



Ff opletten bij de Lightweights: van de Obermayers is het achterwiel wat slapjes, dus voor de stijfheid van het achterwiel moet je bij de Ventoux / Standard kijken, en voor die van het voorwiel bij de Obermayer, want van de Ventoux is juist het voorwiel minder stijf.

Link naar de complete testuitslagen (Excel file op rapidshare)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 07 nov 2006 23:42

Lightweight rijd ze zelf ook, wil je een wat drukkere bestickering ga dan voor de Bora. (Bij LW zit het logo erop gespoten dus geen sticker) ' Lightweight word als iets exclusiefs gezien, Bora ookwel maar meer de als een wiel dat je meer allerdaags is.
Wat wel leuk is als je toevallig op een tourcamping met die wielen rijd hoor je die Denen ooooh "Leitewaait" (Lightweight) naar mekaar zeggen net nadat je voorbij rijdt
 
Septicus ik neem aan dat bij ieder willekeurig (zelfde model) wiel de stijfheid anders is wel opmerkelijk dat het in ene keer veel lager is.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 nov 2006 23:47

Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 07 November 2006
Wat wel leuk is als je toevallig op een tourcamping met die wielen rijd hoor je die Denen ooooh "Leitewaait" (Lightweight) naar mekaar zeggen net nadat je voorbij rijdt
Heb je er geen last van dat mensen uit alle macht gaan proberen je in te halen op een klim, zodat ze later thuis kunnen zeggen 'Wow I pwned this dude with his LW's'

Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 07 November 2006
Septicus ik neem aan dat bij ieder willekeurig (zelfde model) wiel de stijfheid anders is wel opmerkelijk dat het in ene keer veel lager is.


Dat die Obermayer achter slapper is komt door de carbon as van de Tune Mag 160 naaf die er in zit.
Dat het Ventoux voorwiel slapper is dan de Standard of de Obermayer is ook logisch natuurlijk.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 07 nov 2006 23:50

Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 07 November 2006
Lightweight rijd ze zelf ook, wil je een wat drukkere bestickering ga dan voor de Bora. (Bij LW zit het logo erop gespoten dus geen sticker) ' Lightweight word als iets exclusiefs gezien, Bora ookwel maar meer de als een wiel dat je meer allerdaags is.Wat wel leuk is als je toevallig op een tourcamping met die wielen rijd hoor je die Denen ooooh "Leitewaait" (Lightweight) naar mekaar zeggen net nadat je voorbij rijdt Septicus ik neem aan dat bij ieder willekeurig (zelfde model) wiel de stijfheid anders is wel opmerkelijk dat het in ene keer veel lager is.


a) Wielen met een adviesprijs van dik 3000 Euro zijn alledaags?
b) "oooh, Leitewaait". Koop je ze dan niet omdat je eigenlijk gewoon op wil vallen?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 nov 2006 23:55

Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 07 November 2006
b) "oooh, Leitewaait". Koop je ze dan niet omdat je eigenlijk gewoon op wil vallen?








Dat soort discussie zijn hier (en op het prikbord van wielrennen.pagina.nl
) al vaak genoeg langs geweest.

Wat ik belangrijker vind: welke keuzes maak je? koop je LW's en ga je op een camping in een tentje op de grond slapen of koop je normale wielen en steek je de 2K euro die je over houdt in b.v. een goed hotel zodat je beter eet en slaapt (en dus beter herstelt en meer uit je training haalt). Maar goed, ook daarin is iedereen (gelukkig!) vrij om te kiezen wat ie wil.

(ik beweer ook niet dat ik zelf een volledig rationeel übermensch ben hoor, ik probeer mezelf en anderen alleen een spiegel voor te houden om te kijken waar we onze keuzes nou op baseren)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 08 nov 2006 00:02

Ik kocht de afgelopen zomer het blad FIETS (kennen jullie wel ) om in de trein naar Frankrijk te lezen. De strekking van hun onderzoek was dat bij klimmen het rendement van lichte wielen t.o.v. zware wielen te verwaarlozen is. Tel ik daar mijn eigen ervaringen bij op dan heb ik steeds meer het gevoel dat je LW's en al die andere ultralichte wielen vooral koop om wat tussen de oren gebeurt met de prestaties (placebo-effect) en met het ego.

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 08 nov 2006 00:13

Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 07 November 2006
Ik kocht de afgelopen zomer het blad FIETS (kennen jullie wel ) om in de trein naar Frankrijk te lezen. De strekking van hun onderzoek was dat bij klimmen het rendement van lichte wielen t.o.v. zware wielen te verwaarlozen is. Tel ik daar mijn eigen ervaringen bij op dan heb ik steeds meer het gevoel dat je LW's en al die andere ultralichte wielen vooral koop om wat tussen de oren gebeurt met de prestaties (placebo-effect) en met het ego.





Sommige mensen vergeten nog wel is dat het ook gewoon een grote hobby kan zijn. Andere mensen geven het geld uit aan bestuurbare autootjes of andere hobbys. Je koopt niet altijd wat omdat er alleen maar grote voordelen aan verbonden zitten, zelf heb ik ook een setje carbon wielen. En houd zelf ook erg van materiaal, maar als ik de garage inloop en zie mijn fiets daar staan denk ik, jesus wat een mooie fiets . En ik ben er graag mee bezig om zelf altijd alles er optimaal uit te laten zien en laten lopen. En ja natuurlijk doet het je goed als je je fiets ergens hebt staan en mensen gaan er uitgebreidt naar kijken, maarja dat hoort er nou gewoon bij

Plaats reactie