Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

advies tubes/ carbon

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 12 nov 2006 22:55

Quoten: Origineel geplaatst door fanatic op 12 November 2006

rijd je ook trainingen op de tubes of alleen wedstrijdenen wat te doen bij een lekke band met een tube ,een leek,sorry


Hoi,
Er zullen wel meer mensen zijn die nagenoeg altijd op tubes rijden. Ik ben er een van. Ik vind het aangenamer rijden en ik hoef ook niet telkens als ik wielen wissel te letten of ik nu een binnenband en bijhorende kit of een tube enz. moet meenemen voor ingeval van lekrijden.
Over het wat en hoe van tube wisselen tijdens een rit is er al wat gesproken hier maar om het simpel te houden: 1 voorgelijmde tube neem je mee, een bandenlichter, een adapter + CO2 cartridge en een paar stevige duimen om de tube van de velg te duwen.....
Mits wat oefenen ben je net zo snel weer op de fiets als met een klassieke band...
Je kan ook een tube + een spuitbusje met vloeibaar latex a la Vittoria Sh*tstop meenemen, is nog veiliger om thuis te raken.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 13 nov 2006 10:16

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 12 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door fanatic op 12 November 2006

rijd je ook trainingen op de tubes of alleen wedstrijdenen wat te doen bij een lekke band met een tube ,een leek,sorry


Hoi,
Er zullen wel meer mensen zijn die nagenoeg altijd op tubes rijden. Ik ben er een van. Ik vind het aangenamer rijden en ik hoef ook niet telkens als ik wielen wissel te letten of ik nu een binnenband en bijhorende kit of een tube enz. moet meenemen voor ingeval van lekrijden.
Over het wat en hoe van tube wisselen tijdens een rit is er al wat gesproken hier maar om het simpel te houden: 1 voorgelijmde tube neem je mee, een bandenlichter, een adapter + CO2 cartridge en een paar stevige duimen om de tube van de velg te duwen.....
Mits wat oefenen ben je net zo snel weer op de fiets als met een klassieke band...
Je kan ook een tube + een spuitbusje met vloeibaar latex a la Vittoria Sh*tstop meenemen, is nog veiliger om thuis te raken.
Ciao,


Ik herinner me uit m'n tube-tijd (bandjes bestonden nog niet) het probleem van de reservetubes die je amper kon samenplooien en dus had je altijd een of twee van die lelijke "worsten" onder je zadel hangen. Bestaan er momenteel beter opvouwbare tubes die je wat onopvallender kan wegmoffelen?
Verder doe ik me geen moeite om binnenbandjes te plakken, ik steek telkens een nieuwe (sorry voor de verspilling). Maar wat doe je met die lekke tube van enkele tientallen euro?

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 13 nov 2006 15:55

Quoten: Origineel geplaatst door ironMon op 13 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 12 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door fanatic op 12 November 2006

rijd je ook trainingen op de tubes of alleen wedstrijdenen wat te doen bij een lekke band met een tube ,een leek,sorry


Hoi,
Er zullen wel meer mensen zijn die nagenoeg altijd op tubes rijden. Ik ben er een van. Ik vind het aangenamer rijden en ik hoef ook niet telkens als ik wielen wissel te letten of ik nu een binnenband en bijhorende kit of een tube enz. moet meenemen voor ingeval van lekrijden.
Over het wat en hoe van tube wisselen tijdens een rit is er al wat gesproken hier maar om het simpel te houden: 1 voorgelijmde tube neem je mee, een bandenlichter, een adapter + CO2 cartridge en een paar stevige duimen om de tube van de velg te duwen.....
Mits wat oefenen ben je net zo snel weer op de fiets als met een klassieke band...
Je kan ook een tube + een spuitbusje met vloeibaar latex a la Vittoria Sh*tstop meenemen, is nog veiliger om thuis te raken.
Ciao,


Ik herinner me uit m'n tube-tijd (bandjes bestonden nog niet) het probleem van de reservetubes die je amper kon samenplooien en dus had je altijd een of twee van die lelijke "worsten" onder je zadel hangen. Bestaan er momenteel beter opvouwbare tubes die je wat onopvallender kan wegmoffelen?
Verder doe ik me geen moeite om binnenbandjes te plakken, ik steek telkens een nieuwe (sorry voor de verspilling). Maar wat doe je met die lekke tube van enkele tientallen euro?


Hoi,
Als reservetube neem ik een voorgelijmde Tufo S3 Lite mee. Die rol ik op (rolmopsstijl) en gaat dan in een achterzak van mijn truitje.
Alle lekke tubes, behalve die waar de zijwang serieus van beschadigd is of te versleten, herstel ik gewoon. Daarvoor gebruil je latex patches, vulcaniseerlijm, linnendraad en naald. Het stootlint wordt terug verkleefd met tapijtlijm (latexlijm) en dat is het zo ongeveer.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 16 nov 2006 09:50

Ter info: Zipp 404 voor tubes in de pavé-uitvoering (ca. 20 gr. per velg extra t.o.v. standaard velg) , met Hügi 240S naven , 20 spaken voor - 24 spaken achter kosten bij s-tec sports 1.269,- Euro.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 16 nov 2006 10:33

Quoten: Origineel geplaatst door ironMon op 16 November 2006

Ter info: Zipp 404 voor tubes in de pavé-uitvoering (ca. 20 gr. per velg extra t.o.v. standaard velg) , met Hügi 240S naven , 20 spaken voor - 24 spaken achter kosten bij s-tec sports 1.269,- Euro.

Zit er nou een gewichtlimiet op zo'n set ?

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 16 nov 2006 16:17

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 16 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door ironMon op 16 November 2006

Ter info: Zipp 404 voor tubes in de pavé-uitvoering (ca. 20 gr. per velg extra t.o.v. standaard velg) , met Hügi 240S naven , 20 spaken voor - 24 spaken achter kosten bij s-tec sports 1.269,- Euro.

Zit er nou een gewichtlimiet op zo'n set ?


Hoi,
Nee, hoor....Je mag er zo zwaar naar kijken als je wil.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 22 nov 2006 00:12

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 16 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 16 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door ironMon op 16 November 2006

Ter info: Zipp 404 voor tubes in de pavé-uitvoering (ca. 20 gr. per velg extra t.o.v. standaard velg) , met Hügi 240S naven , 20 spaken voor - 24 spaken achter kosten bij s-tec sports 1.269,- Euro.

Zit er nou een gewichtlimiet op zo'n set ?


Hoi,
Nee, hoor....Je mag er zo zwaar naar kijken als je wil.
Ciao,
pas op! paaltje!

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 22 nov 2006 09:44

of mag je alleen zwaar lijken ...?

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 22 nov 2006 10:10

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 22 November 2006

of mag je alleen zwaar lijken ...?

lijken en kijken ;) :P maar fietsen neit ;)
Afbeelding

Plaats reactie