Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merida

story
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 jan 2014 13:29

story 14 jun 2016 14:19

Mooie fiets, nog geen klik pedalen, zie ik.
Komen die nog of een bewuste keuze.
In ieder geval veel fietsplezier.

Bennyride
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 aug 2015 22:39

Bennyride 14 jun 2016 22:12

story schreef:Mooie fiets, nog geen klik pedalen, zie ik.
Komen die nog of een bewuste keuze.
In ieder geval veel fietsplezier.
Heb hem net, wilde eerst beter leren kennen om later de pedalen er op te zetten.
Die netjes liggen te wachten in de schuur.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 15 jun 2016 01:02

Bennygiant schreef:Mijn merida kreeg de foto niet groter als je er op drukt word hij groter
En dat met zo'n nickname..... :D



Afbeelding

Maarre, maak eens een foto met gemaaid gras en zonder helm.... doet de fiets veel meer recht.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Ride400
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2015 11:01

Ride400 30 sep 2016 20:33

Yobbens schreef:Hoi allemaal,

ik volg de topics over de verschillende fietsenmerken al een poosje hier en vond het nu tijd worden om mijn eigen fiets eens te posten. Afgelopen jaren heb ik met plezier gereden op een Merida Ride Lite 95-30. Vanwege lakschade is deze in de zomer onder garantie vervangen door een Sculture 400. Ik heb deze fiets afgemonteerd met een Ultegra 6800 groepset ipv de standaard specificaties.

Gisteren een testritje gemaakt met een nieuwe set carbonwielen. Voor mij voor het eerst dat ik op carbon rij en zulke hoge velgen heb. Ik ben erg tevreden hoe de fiets rijdt en er uit ziet. Alleen neem ik volgende keer weer mijn lage setje als het zo hard waait!

Afbeelding

Mooi !!!!!! :winkthumb:

CoureurAW
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2014 22:55

CoureurAW 14 okt 2016 22:49

Iemand ervaring met garantieafhandeling van Merida? .....levenslange garantie op alle frames.....helaas dan weer niet op het frame wat ik heb - 5 jaar. Na 5 jaar en 3 maanden ontdek ik een flinke scheur tijdens onderhoud in de zomer. 5 jaar zegt Merida.. Natuurlijk was die scheur al eerder (MTB gebruik je niet tijdens de zomer). Wat een fout merk - Merida ...lekker laten staan en kiezen voor een merk met betrouwbare garantie. Nog even los van het gevaar dat een onbetrouwbaar frame kan veroorzaken... Scheur zit op de hoek zitbuis/bovenbuis; niet lekker om er mee te fietsen. Fietsenzaak raadt af er nog mee rijden. Merida wil frame niet vervangen - wel een nieuwe verkopen. Iemand soortgelijke ervaring. Ik zou krachten bundelen en Merida aanspreken op verantwoordelijkheid.

Ride400
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2015 11:01

Ride400 17 okt 2016 20:33

Deze link verklaart misschien meer?

https://www.meridawebshop.be/klantenservice/garantie

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 17 okt 2016 21:07

Je mag een Merida fiets dus niet in wedstrijden gebruiken volgens hun garantiebepalingen ???

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 17 okt 2016 21:30

En toch worden de garantiebepalingen duidelijk omschreven.
Netjes, daar kunnen andere merken een voorbeeld aan nemen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 okt 2016 22:42

CoureurAW schreef:Iemand ervaring met garantieafhandeling van Merida? .....levenslange garantie op alle frames.....helaas dan weer niet op het frame wat ik heb - 5 jaar. Na 5 jaar en 3 maanden ontdek ik een flinke scheur tijdens onderhoud in de zomer. 5 jaar zegt Merida.. Natuurlijk was die scheur al eerder (MTB gebruik je niet tijdens de zomer). Wat een fout merk - Merida ...lekker laten staan en kiezen voor een merk met betrouwbare garantie. Nog even los van het gevaar dat een onbetrouwbaar frame kan veroorzaken... Scheur zit op de hoek zitbuis/bovenbuis; niet lekker om er mee te fietsen. Fietsenzaak raadt af er nog mee rijden. Merida wil frame niet vervangen - wel een nieuwe verkopen. Iemand soortgelijke ervaring. Ik zou krachten bundelen en Merida aanspreken op verantwoordelijkheid.
Je hebt dus 5 jaar van de fiets kunnen genieten? Merida biedt al meer garantie dan het wettelijke minimum. Ergens moeten ze natuurlijk een grens trekken en ja dat is zuur als je dan een keer net achter 't net vist. Wat voor aanbod hebben ze je eigenlijk gedaan voor een nieuw frame?
dwangarbeider schreef:Je mag een Merida fiets dus niet in wedstrijden gebruiken volgens hun garantiebepalingen ???
Het gaat hier om fabrieksgarantie, niet om de wettelijke garantie die de verkoper moet verlenen. In de fabrieksgarantie mogen ze extra voorwaarde opnemen, het is een extra service die ze bieden bovenop de wettelijke garantie bepalingen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

story
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 jan 2014 13:29

story 09 mar 2017 10:58

Zomaar even een post in dit Topic.
Nou niet helemaal waar wil even kijken of het me lukt om een foto te uploaden.
Op goed geluk zullen we maar zeggen.


Afbeelding

story
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 jan 2014 13:29

story 09 mar 2017 11:04

Ah, leuk is gelukt, althans bij mij toch.
Heb deze fiets nu dik 3 jaren en erg tevreden mee.
Is Merida Scultura 904-Evo, Carbon, bouwjaar 2012.
Afgemonteerd met Shimano 105 mix (dus niet alles 105).
Laatst via marktplaats mijn oude winterfiets verkocht en ga binnenkort een nieuwe winterfiets aanschaffen, wordt waarschijnlijk een allu fiets met iets van Tiagra afmontage erop.
Zou best wel weer een Merida kunnen worden.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 09 mar 2017 12:52

Kleur van de velgen past mooi bij de bestrating

Plaats reactie