Doorgetest: Öhlins RXF 36 EVO voorvork
Rondom sommige merken hangt een mist van magisch...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Moustache schreef:Remmiedepemmie schreef:Maar Dario, vervang nu de helmplicht in jouw verhaal voor een maximum snelheid van 30 Km/h voor fietsers.
Of ik nu met 12km/u of met 38km/u met mijn hoofd op een stoeprand sla, stuk gaat ie. Dus ik denk dat een helmplicht meer uithaalt dan een snelheidslimiet.
Echter... wie moet er een helm dragen en wie niet?
Ik ga toch echt niet iedere ochtend op mijn stadsfiets richting werk met een helm op rijden. Ik zie mezelf al... hahaha.
Remmiedepemmie schreef:Maar Dario, vervang nu de helmplicht in jouw verhaal voor een maximum snelheid van 30 Km/h voor fietsers.
Materialist schreef:MDA1 schreef:reinier10 schreef:dank remmiedepemmie, ik had het wellicht wat korter kunnen verwoorden.
Nee hoor reinier, je hebt het prima verwoord. En ik ben het roerend met je eens. Ik draag bijna altijd een helm, bij het skien en bij het fietsen, maar heel soms niet. Soms rijd ik rustig 26 in mijn eentje, en dan doe ik soms mijn helm niet op. Omdat de wind langs mijn kop een heel fijn gevoel is. In een groep, met hogere snelheid wel altjid een helm.
Zolang ik deze keuze bewust en weloverwogen maak, zie ik niet in waarom iemand anders mij dat zou moeten verbieden.
Verbieden zou zelfs niet in me op komen. Ik vind het juist wel mooi die free spirit and free range gedachte van jullie
Ik zou wel teleurgesteld zijn wanneer je geen donorcodicil meeneemt
Dario schreef:Remmiedepemmie schreef:Maar Dario, vervang nu de helmplicht in jouw verhaal voor een maximum snelheid van 30 Km/h voor fietsers.
Op het fietspad geldt wel degelijk een maximumsnelheid.
Bovendien zit je dan weer met dezelfde kosten-baten-afweging: door die limiet op te leggen leg je een grotere beperking op dan door een helm te verplichten, terwijl op je hoofd vallen bij 20 per uur zonder helm heus veel schadelijker is dan bij 40 mèt, zodat de baten veel minder zijn. Lijkt me toch heus niet zo moeilijk...
MDA1 schreef: bedenk je wel dat dat nou juist de crux in deze discussie is: het enige verschil met de racefiets is de snelheid
MDA1 schreef: Maar bij 18km/u? en 22km/u? en 26? Waar trek je de grens?
MDA1 schreef: Het is dus helemaal niet zo zwart wit als veel mensen willen doen voorkomen, en dat is ook het enige wat ik wil beweren: de uitspraak 'je MOET ALTIJD een helm op' is gewoon te dwingend, en past niet bij iedere situatie.
freakish schreef:De invoering van de helmplicht voor alle fietsers, zowel snel- als langzame fietsers, is volgens mij een kwestie van tijd. In andere landen is deze er al en na een paar jaar gewenning maakt niemand daar meer een probleem van.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers