Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Gebruik jij een helm?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 nov 2006 16:57

Je moet je niet zo druk maken om mensen die zonder helm rijden. Deze mensen hebben toch geen hersens, dus waarom zou je dan een helm dragen?

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 19 nov 2006 17:07

Jongens even kappen met dat gezeik!!
Hij is dit topic gestart over zijn Pina (heeft trouwens ook een zeer geile Look!!) en dan gaan jullie zitten zeuren over het feit dat hij geen helm draagt...
Dat moet hij gewoon lekker zelf weten, ik snap niet waar jullie je mee bemoeien!! (als hij het risico wil lopen zijn hoofd in tweeen te vallen moet hij dat zelf weten!) Ik persoonlijk draag altijd een helm maar als MarcoPantani dat niet wil mag hij dat voor zichzelf beslissen hoor! 
Gang is alles!!

marcopantani
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21

marcopantani 19 nov 2006 17:28

Dank je dat je het voor mij opneemt. Wat die hersenen betreft : ik heb er inderdaad geen , maar ja, die zijn dan ook niet echt van belang bij het trappen.
En die die absuluut de baan niet opgaan zonder de helm, tja, mischien maar best, want zelfs  hersenen zullen hun dan niet redden
Ik zal het dan wel moeten stellen met die geile blik zeker ?
 

confused
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 nov 2006 14:07

confused 19 nov 2006 17:28

Quoten: Origineel geplaatst door Composite op 19 November 2006


Hij is dit topic gestart over zijn Pina (heeft trouwens ook een zeer geile Look!!) en dan gaan jullie zitten zeuren over het feit dat hij geen helm draagt...
Dat moet hij gewoon lekker zelf weten, ik snap niet waar jullie je mee bemoeien!! (als hij het risico wil lopen zijn hoofd in tweeen te vallen moet hij dat zelf weten!)

Misschien omdat ik hem in de berm vind, of omdat ik hem van de straat af moet schrapen, of omdat hij ook bezig is mijn reputatie de vernieling in te helpen, of omdat door zijn acties mijn maandelijkse bijdrage omhoog moet, of ...

marcopantani
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21

marcopantani 19 nov 2006 17:41

Sorry dat ik jouw REPUTATIE heb geschonden door het af en toe niet dragen van een helm, maar het is wel lief dat je mij van het asfalt wil schrappen, maar in die situatie vrees ik dat zelfs een helm mij niet zou geholpen hebben,
maar juist ja, ik heb géén hersenen
 
 

marcopantani
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21

marcopantani 19 nov 2006 17:55

Dank je dat je het voor mij opneemt. Wat die hersenen betreft : ik heb er inderdaad geen , maar ja, die zijn dan ook niet echt van belang bij het trappen. En die die absuluut de baan niet opgaan zonder de helm, groot gelijk, denk aan de polis van Confused !Ik zal het dan wel moeten stellen met die geile LOOK zeker ?

confused
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 nov 2006 14:07

confused 19 nov 2006 18:32

Quoten: Origineel geplaatst door marcopantani op 19 November 2006


Sorry dat ik jouw REPUTATIE heb geschonden door het af en toe niet dragen van een helm, maar het is wel lief dat je mij van het asfalt wil schrappen, maar in die situatie vrees ik dat zelfs een helm mij niet zou geholpen hebben,



Misschien heb ik opzich ook geen problemen met het feit van het niet dragen van een helm, maar met de ontzettend egoïstische niet-drager hiervan. Maar zolang je niet uit je eigen wereldje komt, is het vrij zinloos om iets tegen je te zeggen.
En ja, doordat jij op een zelfde fiets als ik zit, zal ik met jouw geïdentificeerd worden, daar maak ik mij zorgen om ...
 
 
Maar ik zal verder mijn mond houden hoor, ik zet mijn helm ook wel op als het kouder is dan 15 graden of warmer dan 25. 

marcopantani
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21

marcopantani 19 nov 2006 19:17

Goed idee, bij dat dit is opgelost, ik vroeg raad bij het plaatsen van een zadelpen, géén preek over het al dan niet dragen van een helm !!!
En had je alles gelezen dat had je kunnen lezen dat ik voorstander ben van een helm, maar niet bij het posseren bij een foto, of ja, mischien voor het geval een overvliegende duif iets laat vallen. Dom van mij, niet eerder aan gedacht.

confused
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 nov 2006 14:07

confused 19 nov 2006 19:55

//Daniel: maar even een apart topic van gemaakt.

Zomers geen helm, en in de herfst, lente en winter ook niet ... Tjaa, i'll rest my case
Maar ik vind het ronduit belachelijk!!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 nov 2006 19:55

Ik heb als MODERATOR op dit punt de discussie even een apart topic gegeven.

Als PERSON vind ik het belerende toontje volledig ongepast. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten.
Ik rij op de ATB en CX altijd met een helm op. In wedstrijden of in groepen op de racefiets eigenlijk ook altijd, maar solo ritjes gaan nog altijd zonder helm. Heerlijk, die frisse wind door je haren. Ik vind dan ook niet dat iemand mij daar op aan moet spreken. Als ik netjes mijn duurtraining fiets rij ik weliswaar iets sneller dan de gemiddelde fietsforens, maar verder ben ik een normale fietsende verkeersdeelnemer en is het wettelijk nog steeds niet verplicht om een helm te dragen.
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 19 nov 2006 19:57

Altijd draag ik mijn helm Daniel.......op de racefiets dan ..Op mijn stads fiets wil ik het nog wel eens vergeten als ik over de boulevard aan het fietsen ben..........
 
Greetz Rene..
 
P.S. speciaal een mooie rood/witte Atmos gekocht voor bij mn fiets .....moest ook wel ..oude helm was al 5 jaren oud...
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1217
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 19 nov 2006 20:27

Quoten: Origineel geplaatst door marcopantani op 19 November 2006


 
En ja, sorry hier had ik géén helm op en die vod op mijn hoofd staat mij ook niet al te geweldig, maar het was er om en bij de 35 °, dit jaar in juni.


Je hoeft je hier echt niet voor te excuseren.  Je mag van mij rustig zonder soepketel op je kop rondrijden.  Hier zijn er die als ze een foto zien van een fietser zonder helm onmiddellijk gaan steigeren.  Daar hebben zij toch geen last van als jij het prettiger vindt om een zonder helm op pad te gaan.  Helmdracht op de fiets is nog altijd niet verplicht.  Iedereen moet maar doen wat hij/zij het beste lijkt.
Ik draag nooit een helm op training, alleen tijdens wedstrijden.  En weet je wat het leukste is ?  Ik doe daar helemaal niets verkeerds mee!!!
Fietsen is nu eenmaal een sport die risico's inhoudt, met of zonder helm.  Wie zich beter voelt met een helm op zijn kop moet dat maar doen, maar moet niet denken dat hem niets meer kan overkomen.  Als je steeds maar over veiligheid moet zitten zeiken dan kan je misschien beter gaan biljarten.

Plaats reactie