Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

prorace

ft_62
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2010 15:05

ft_62 27 dec 2012 15:56

Hier is ie dan,
mijn Rimonta Zonda.
Dat is de ProRace Nemesis, maar dan geleverd door Remco Krijgsman (http://www.rimonta.nl)
Remco levert alle ProRace frames, maar dan op zijn eigen manier gelakt (geen decals, alles met de hand) en met heel veel aandacht voor detail, en voor wat jij wilt.
Heb er nog niet op gefietst. (zal wel voorjaar worden).
Alle specificaties staan op de site.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 27 dec 2012 16:13

Gefeliciteerd met je nieuwe bike! Mooi frame, echter icm afmontage niet mijn smaak. Ik zou al het wit eruit gooien, dus zwarte velgen, pennen, zadel, stuurlint en kabels. Mij stoort de overgang grijs-wit, mn bij de zadelpen. Het aparte, niet alledaagse kleuren en spuitschema zou imho beter tot zijn recht kunnen komen.

grtz

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 dec 2012 16:16

Ik vind het juist een prachtig opvallend kleurenschema. Veel plezier met deze nieuwe fiets.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 27 dec 2012 16:29

@ ft_62: Mooie, opvallende fiets en een niet alledaagse verschijning :) . Voel wel aan wat 'dogestyle' bedoelt. Bij dit kleurenschema is het waarschijnlijk behoorlijk lastig om een 'optimaal' uitgebalanceerd resultaat te verkrijgen. Het kan best zo zijn dat bijvoorbeeld bij veel zwarte componenten het totaalbeeld wat te 'hard' wordt... Desalniettemin, 't is een aparte fiets en ik wens je er dan ook veel fietsplezier mee (zal wel lukken ;) )!
60 x Ventoux

ft_62
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2010 15:05

ft_62 28 dec 2012 14:40

Dank voor jullie reacties.
Veel plezier zal wel lukken denk ik zo.
Wat betreft de opmerking van dogestyle:
Er valt nergens zo veel over te twisten als smaak ;)
Waar het om gaat is: Ik heb precies wat ik wil.

En: (om on-topic te blijven) Het mooie van ProRace/Rimonta is nou juist dat dat kan.

Je kunt (bijna) precies samenstellen wat jij wilt. Je zit niet vast aan de obligate rood/wit/zwart combinaties van de mainstream.
Inderdaad is het lastig om precies dat juiste blauwe stuurlintje/zadel/velg te krijgen en zul je daar soms een consessie moeten doen, maar over het geheel genomen kun wel je "eigen signature" fiets laten bouwen.
(Ik zou het bijvoorbeeld ook niet leuk vinden als iemand precies dezelfde zou samenstellen)

(Overigens is Remco Krijgsman van Rimonta de enige in NL die kleurenstalen van alle ProRace kleuren heeft, vandaar dat ik bij hem terecht kwam)

Fiets ze!
ft.

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 15 jan 2013 15:37

Afbeelding
dit is de nieuwste drone de naam stealth mocht niet gebruikt worden ivm copyright. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Foto gemaakt bij Mart en Wilma Verstegen in Uden gemaakt.
cornelli racing cycles Uden

jantjuh
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 mei 2011 14:34

jantjuh 17 jan 2013 23:32

Het doet me erg denken aan een B'twin facet, is dit hetzelfde frame?
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 18 jan 2013 09:26

jantjuh schreef:Het doet me erg denken aan een B'twin facet, is dit hetzelfde frame?
ja maar onder het zadel is hij toch echt wel anders
cornelli racing cycles Uden

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 11 apr 2013 15:08

Heeft er iemand een foto van een Deamon, hoe de Di2 bekabeling bij de bracket loopt? Volgens Prorace schijft er in de onderbuis een kabelgoot de lopen. Ben zeer benieuwd hoe dit eruit ziet, of er bijvoorbeeld een kapje op zit of een grotere opening?

Bedankt!!

Groeten, Diederik

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 apr 2013 17:42

Hier de mijne met 3T Accelero wielset.
Een Pro Race Deamon
Campagnolo Record
3T LTD Stuur, Stuur- en Zadelpen
Time RXS carbon pedalen
Museeuw Carbon bidonhouders
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
ichebasje
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mar 2009 17:18
Locatie: Born

Gebruikersavatar ichebasje 14 apr 2013 22:34

In heb sinds kort een fabriek DI2 afgemonteerde Deamon. In de onderbuiks zit vlak bij het bracket een "spleet" waar de bekabeling en volgens mij de rear junction in verwerkt zit. De draden komen daar uit en lopen via de onderzijde van het bracket naar de VD en AD. De kunstof "wire-guide" waar normaal de binnendraden overheenlopen houden nu de elektrische daden vast. Ik heb geen laptop bij de hand anders zou ik een foto voor je uploaden via image-shock.
Maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb geen kabelgoot gezien maar het was redelijk donker in de schuur en ik heb hier niet de spullen en mogelijkheden als thuis helaas.

Veel plezier met je fiets.

Groetjes Bas

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 apr 2013 08:58

bandiet schreef:Heeft er iemand een foto van een Deamon, hoe de Di2 bekabeling bij de bracket loopt? Volgens Prorace schijft er in de onderbuis een kabelgoot de lopen. Ben zeer benieuwd hoe dit eruit ziet, of er bijvoorbeeld een kapje op zit of een grotere opening?

Bedankt!!

Groeten, Diederik
Foto's verstuurd via mail.
Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie