Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Onderrug

znowwhite
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jul 2006 11:43

znowwhite 20 dec 2006 11:50

Ik ben druk bezig om mij voor te bereiden op de marmotte, ik heb alleen een probleem. als ik lang op de fiets zit, en dan vooral met wind tegen, krijg ik last van mijn onderrug. in het begin een zeurend pijntje maar binnen 20 minuten is het dan niet meer uit te houden. ik denk zelf dat het komt omdat mijn rugspieren niet zo sterk zijn en vroeg me af of hier iets aan te doen is. (oefeningen of misschien van houding veranderen)
alvast bedankt!!!!!
Ik gebruik geen doping, Mijn testosteronwaarde is zo hoog door de whiskey.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 20 dec 2006 12:12

ik heb precies dezelfde klacht, naarmate je sterker wordt wordt het wel minder.. ik heb er al enige tijd last van.. men heeft gedacht aan een afgeknelde zenuw, maar nu zegt men dat het een verstuiking in de rug is. dit is volgens hem 'eenvoudig' te behandelen. (hoe weet ik nog niet)
ik raad aan eens naar een fysio te gaan

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 dec 2006 14:43

Rijden met een hoge trapfrequentie (tussen de 95-105) helpt in 9 van de 10 gevallen. Dus... fiets op het binneblad, terugschakelen en gaan met die banaan....

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 20 dec 2006 14:52

in mijn geval... doe ik dat al jaren... onder de 90 kom ik zelden maar goed wie weet is dat voor bovenstaande wel een mogelijke oplossing

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 dec 2006 15:52

Quoten: Origineel geplaatst door znowwhite op 20 December 2006


Ik ben druk bezig om mij voor te bereiden op de marmotte, ik heb alleen een probleem. als ik lang op de fiets zit, en dan vooral met wind tegen, krijg ik last van mijn onderrug. in het begin een zeurend pijntje maar binnen 20 minuten is het dan niet meer uit te houden. ik denk zelf dat het komt omdat mijn rugspieren niet zo sterk zijn en vroeg me af of hier iets aan te doen is. (oefeningen of misschien van houding veranderen)
alvast bedankt!!!!!

Indien je raad vraagt ben je best dat je ook wat meer info geeft: wat is lang? hoe hard rij je? op welke versnelling? Hoelang heb je daar al last van? Hoe oud ben je? Hoe goed ben je getraind?enz....
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

qwerty1
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 sep 2006 22:22

qwerty1 21 dec 2006 23:43

ik heb precies de zelfde klachten,ik ben nou
bezig met 3xper dag te rekken,hamstrings ,bovenbenen.onderrug, en met ijs masseren,
moet zeggen dat het nou begint op te knappen
na ca,2 weken ik zou zeggen probeer het eens.









znowwhite
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jul 2006 11:43

znowwhite 22 dec 2006 22:36

Allemaal bedankt voor de goede tips,
Ik zal ook even wat over mezelf vertellen als dat kan helpen. ik ben 23 jaar en ik heb mijn hele leven gesport dus goed getrained mag ik mezelf wel noemen. eerst gevoetbald en later jaren geschaatst, nu fiets ik alweer 3 jaar. sinds afgelopen zomer ben ik meer op souplesse gaan rijden en ik rijd ongeveer 90 omw. per minuut. versnelling en snelheid hangen af van het weer maar gemiddeld tussen de 25 en de 30km/h.
in ieder geval bedankt voor jullie tips ik hoop dat ik er wat mee kan
Ik gebruik geen doping, Mijn testosteronwaarde is zo hoog door de whiskey.

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 23 dec 2006 12:55

IK heb ook veel last (gehad) van mijn onderrug. Ben daarvoor bij de fysio geweest en daar heb ik een goeie houdingstip gekregen: je bekken iets kantelen. Voor je gevoel moet je dan je onderrug recht maken (iets dat wel enige oefening kan vergen). Om het te vergemakkelijken moet je er wel voor zorgen dat je zadel horizontaal staat (of iets met de punt naar beneden), anders zit het niet lekker!

Op zich is het wel een aanrader om bij een fysiotherapeut langs te gaan, maar het is altijd even afwachten bij wie je terecht komt. Heb er nu twee gehad en de behandelingen lijken in de verste verte niet op elkaar. Zelf ben ik het meest te spreken over SIG in Utrecht.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 04 jan 2007 16:37

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 23 December 2006

IK heb ook veel last (gehad) van mijn onderrug. Ben daarvoor bij de fysio geweest en daar heb ik een goeie houdingstip gekregen: je bekken iets kantelen. Voor je gevoel moet je dan je onderrug recht maken (iets dat wel enige oefening kan vergen). Om het te vergemakkelijken moet je er wel voor zorgen dat je zadel horizontaal staat (of iets met de punt naar beneden), anders zit het niet lekker!Op zich is het wel een aanrader om bij een fysiotherapeut langs te gaan, maar het is altijd even afwachten bij wie je terecht komt. Heb er nu twee gehad en de behandelingen lijken in de verste verte niet op elkaar. Zelf ben ik het meest te spreken over SIG in Utrecht.

k heb ook inderdaad geleerd om mijn bekken voor mijn gevoel op het begin 'extreem' te kantelen, dat hielp ook; daarnaast ben ik nog iedere week naar de 'kraker'ofwel chriropracter geweest, die wist binnen 5min alle pijnpunten te localiseren en deels al te verhelpen. na 8 behandelingen en voor mijn gevoel 8 keer mijn nek en rug te hebben gebroken was ik er wel vanaf! en daarna nog wel eens in de twee weken op controle geweest maar nu ook niet meer.
Afbeelding

kane
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 mei 2006 21:14

kane 04 jan 2007 20:46

Ik heb het ook, trekt zelfs naar me hamstrings. denk er aan om naar een ostiopaat te gaan. Kraken en masseren.
Jan
http://www.duursportersweb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

gast
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:15

gast 04 jan 2007 21:56

Krachttraining voor je bovenlijf maakt je sterker. Niet alleen specifieke rugoefeningen, maar ook je buikspieren en je armspieren. Je vangt hierdoor meer op met de rest.
Verder nog niet genoemd: je fietsmaat! Heb je niet een te korte (gedrongen) zit? Met andere woorden: ben je weleens goed door een professional op de fiets gezet?

vstromkees
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jan 2007 11:20

vstromkees 14 mar 2007 23:05

Trap een lichter verzet en ga eens naar een chiropraktor. Een fysiotherapeutische behandeling heeft te weinig effect. Zorg ook dat je buik en rugspieren goed in vorm zijn.

Plaats reactie